HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 HiFi consult demar Moon och Sonus Faber
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2011/04/15 :  15:56:00  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Jag tog mig förbi HiFiconsult på lunch idag. De laddar för demo av Moon Audio och Sonus Faber i helgen...


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Audionet
Reportage-Harry 2007, 100.000-klubben

4639 Posts

Posted - 2011/04/15 :  16:14:33  Show Profile  Visit Audionet's Homepage Send Audionet a Private Message  Reply
Det händer mycket kul i Göteborgs området!

- Jag undrar hur dom medeltida människorna kunde klara sig utan skivspelare.
- Det kunde dom inte, dom är ju döda allihop.

Min blogg http://matvinhifi.blogspot.se
Min hemsida http://www.bildifokus.se
Facebook
http://www.facebook.com/Bildifokus
Go to Top of Page

plind
Member

1378 Posts

Posted - 2011/04/15 :  18:31:30  Show Profile Send plind a Private Message  Reply
Pac, vår mullvad i den västsvenska hifimyllan
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2011/04/15 :  19:03:54  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Jupp, jag har fått lite tid att ägna åt hobbyn igen.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2011/04/16 :  10:23:28  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2011/04/17 :  21:10:53  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Det var Sonus faber högtalare både högt och lågt på HiFi Consult i Lördags när jag var där.



Toy-serien är läderklädd. I ena ändan av det stora demorummet stod det ett par vita Toy Tower.



Vitt skinn och högblanka vita sidor känns som en läcker kombination. Som vanligt med Sonus faber var arbetet och kvalliten förstklassig.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

optimus
Member

398 Posts

Posted - 2011/04/17 :  21:51:01  Show Profile Send optimus a Private Message  Reply
Wow, de var riktigt snygga i vitt!
Go to Top of Page

Hifi-Perra
fd. Dynaudio

97 Posts

Posted - 2011/04/17 :  22:44:04  Show Profile Send Hifi-Perra a Private Message  Reply
Trevligt!
Ni kanske även plockade av grillarna?

Tv-rummet: Dynaudio Contour S3.4 LE o Co.

http://www.component.se/galleri.php?n=Hifi_Perrra

Edited by - Hifi-Perra on 2011/04/17 22:44:29
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2011/04/18 :  07:36:57  Show Profile Send Vox a Private Message  Reply
Tyvärr är det varken skinn eller läder på Sonus Fabers högtalare utan de använder sedan många år ett konstmaterial.

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

optimus
Member

398 Posts

Posted - 2011/04/18 :  11:22:41  Show Profile Send optimus a Private Message  Reply
Fler bilder på G eller?
Go to Top of Page

Mattias
Member

1671 Posts

Posted - 2011/04/18 :  13:03:06  Show Profile Send Mattias a Private Message  Reply

Läckert!

/Mattias
Go to Top of Page

Hifi-Perra
fd. Dynaudio

97 Posts

Posted - 2011/04/18 :  18:49:59  Show Profile Send Hifi-Perra a Private Message  Reply
Jag som trodde att det var Anilin-läder

Tv-rummet: Dynaudio Contour S3.4 LE o Co.

http://www.component.se/galleri.php?n=Hifi_Perrra
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2011/04/18 :  22:30:16  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
quote:
Tyvärr är det varken skinn eller läder på Sonus Fabers högtalare utan de använder sedan många år ett konstmaterial.
OK det visste jag inte. Det såg och kändes väldigt likt läder.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2011/04/18 :  22:37:51  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Vände man sig åt andra hållet i det stora rummet så var det lutor som gällde...



... eller ja, det var modellen Liuto(=luta) var det som spelade med...



... Moon 340i integrerad förstärkare och Moon CD 3.3.


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2011/04/18 :  22:39:56  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Lite stil studie skadar aldrig...


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

optimus
Member

398 Posts

Posted - 2011/04/18 :  23:15:40  Show Profile Send optimus a Private Message  Reply
Vackert!
Vi är alldeles bortskämmda med toppfotografer och toppenbilder här på forumet.
:-)

Edit: stavfel

Edited by - optimus on 2011/04/19 11:33:58
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2011/04/19 :  07:17:57  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Tack optimus.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2011/04/19 :  07:19:07  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Nu blev det inte så mycket lyssnat för mig i det stora rummet för alla action var i rummet bredvid då jag var där.


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2011/04/19 :  12:39:28  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Där inne spelades det på stativhögtalare.



Jag fick lyssna till....


... Auditor M.







// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2011/04/19 :  16:58:27  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Vilka är de små? Concerino?
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2011/04/19 :  17:55:17  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Toy speaker

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Bardis
Member

3343 Posts

Posted - 2011/04/19 :  18:21:25  Show Profile Send Bardis a Private Message  Reply
Måste säga att stativet till den lite större högtalaren är väldigt vackert skulpterat.

Modda allt som går att modda!
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2011/04/19 :  18:26:25  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Vi tar några stilstudier på de två...


Jo jag vet, den tål att upprepas...

Auditor M har en fram-....



.... och en bak-sida


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

PärR
Member

212 Posts

Posted - 2011/04/19 :  19:27:08  Show Profile Send PärR a Private Message  Reply
Kanske någon kan förmedla lite lyssningsintryck också? Vore trevligt.. och inte bara läsa om vilket läder eller konstläder de har på kabinetten

Ser fram emot intryck från någon som var där

/PärR
Go to Top of Page

tober
Component.se

1318 Posts

Posted - 2011/04/19 :  19:29:27  Show Profile  Visit tober's Homepage Send tober a Private Message  Reply

F-n va trevligt. Luito spelar på riktigt bra och själv försökt få till dom hemma. Auditor M är också riktigt trevlig.

Kul att få se ett par vita Toy.

Driver sajten component.se.
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2011/04/19 :  20:53:19  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Det är alltid svårt att förmedla hur saker och ting låter på en demo. Inte nog med att vi har helt olika referenser och preferenser, tiden till utvärdering är i princip obefintlig för det byts skivor och kommer och går folk hela tiden... Att under sådana förhållande försöka beskriva ljudprestanda är ungefär lika enkelt som att tala om hur långt ett snöre är.

Det är en helt annan grej att i lugn och ro, i en känt rum, utvärdera och beskriva det som kommer emot en. Jag får väl ta och be om ursäkt, men jag har sällan och kommer sällan att beskriva lyssningsintryck från mässor, demos, och andra snabba smakprovslyssningar. Jag tycker helt enkelt inte att det blir tillräckligt djuplodande och därmed blir orden som kommer från sådana sammanhang väldigt lättflyktiga. Det enda jag känner att man egentligen kan få med sig från smakprovslyssningar är huruvida man retat aptiten eller inte. DVS om det är värt att lägga mer tid på en utvärdering.

Jag ber om ursäkt för om det inte räcker, men det är så jag funkar.

De enda högtalarna som var igång under den tiden jag var där var Auditor M. De spelade med rejäl pondus och mycket luft.

Appropå stilstudier... Så här bra tyckte HiFi-demonstratör Ludwig att det lät.


Jag har för mig att hans exakta ord var "det rockar feeeeeett!", och visst gjorde det det!.

PärR, det enda jag egentligen kan säga är att du borde ta chansen att lyssna på dessa om de demas nära dig, de är värda det och jag skulle inte tveka att lyssna vidare till Auditor M och/eller moon elektroniken som drev dem men då i en mer hemtam miljö så klart.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000