HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Vad gjorde Dig glad idag?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 114

DMGbg
Member

301 Posts

Posted - 2012/05/17 :  09:19:00  Show Profile Send DMGbg a Private Message  Reply
En härligt mulen dag med regnet hängandes i luften. Perfekt för musiklyssning, underbart!!

Två intressen är musik och ljud. Jag strävar mot att förena dem.
Go to Top of Page

sladdbarn
Member

2849 Posts

Posted - 2012/05/17 :  11:48:09  Show Profile Send sladdbarn a Private Message  Reply
VI

KAN

INTE

LÅTA

SURGUBBSTRÅDEN

VINNA

ÖVER

OSS

!!!!!!!!!!!!!!!

Drömmer om bra ljud...
Go to Top of Page

Gubben i Kalmar
200.000 klubben

2446 Posts

Posted - 2012/05/17 :  12:06:25  Show Profile Send Gubben i Kalmar a Private Message  Reply
Se det inte på de biset.

Se det positiva att ha en "gnälltråd".

Vi människor behöver "skriva av oss"
för att må bra och behålla in positiv
inställning.

Att läsa denna tråd tycker jag är trevligt
och glädje ämnen finns det gott om i
vår vardag.
Att en regnig disig dag få sätta sig framför
HiFi:n och lyssna på musik som gör en
glad och vid gott mod t. ex.

Tommy Björklund

fam_bjorklund@msn.com
Go to Top of Page

sladdbarn
Member

2849 Posts

Posted - 2012/05/17 :  15:24:29  Show Profile Send sladdbarn a Private Message  Reply
Håller med till viss del men vi glömmer om hur otroligt-super-äckligt-jävla-oerhört-bra vi har det jämfört med stora delar av världen. Våra "problem" ter sig ofta som en fis på tvären om vi ser på resten av världen. Svält, sjukdomar, krig, missväxt, slaveri, prostitution osv...

Drömmer om bra ljud...
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6802 Posts

Posted - 2012/05/17 :  21:01:58  Show Profile Send Bubbel a Private Message  Reply
Jag har varit glad för en händelse som skedde för tre dagar sedan, det känns jäkligt bra helt enkelt.

Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

sladdbarn
Member

2849 Posts

Posted - 2012/05/18 :  10:39:22  Show Profile Send sladdbarn a Private Message  Reply
Nästa vecka ska det bli varmt och skönt!

Drömmer om bra ljud...
Go to Top of Page

Labbe
Medlem, HiFi Norr

2052 Posts

Posted - 2012/05/18 :  17:46:20  Show Profile  Visit Labbe's Homepage Send Labbe a Private Message  Reply
Att Independent OS Themer's Guild delade med sig av min senaste skrivbords kreation.

känner mig både nöjd och stolt, eftersom mitt arbete framför skärmen börjar belöna sig.

In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates.

Ansvarig för EleganZe Project

Go to Top of Page

Gubben i Kalmar
200.000 klubben

2446 Posts

Posted - 2012/05/20 :  08:44:39  Show Profile Send Gubben i Kalmar a Private Message  Reply

Det låter trevligt, Labbe.

Men berätta gärna lite mer, för oss "ofrälse"
som inte vet vad "Independent OS Themer's Guild"
är eller representerar.

Tommy Björklund

fam_bjorklund@msn.com
Go to Top of Page

jari
RödaTråden vinnare

4522 Posts

Posted - 2012/05/20 :  08:52:18  Show Profile Send jari a Private Message  Reply

Värmen,som nu har kommit.

Dared VP 845 förstärkare,Shuguang 845,RCA vt231,Raytheon 6072A rör,Marantz cd6007 cd-spelare,Technics SL1500c skivspelare,AT VM 540ML pickup,Ino pi60s med es dämpmaterial högtalare,Diy silver sexfläta signalkabel med KLEI Classic Harmony rca-kontakter,Diy silver sexfläta utan kontakter högtalarkabel,2 fyrflätor med enkardelig kopparledare,2 ledare till fas och nolla,4 till jord,med kopparkontakter nätkabel,Gigawatt PF-1E nätlist.

Sursill "Farligt käckt"

Go to Top of Page

Labbe
Medlem, HiFi Norr

2052 Posts

Posted - 2012/05/20 :  09:43:59  Show Profile  Visit Labbe's Homepage Send Labbe a Private Message  Reply
GiK:
Det är en grupp datanördar som håller på med skrivbords desgin, bla layouten på skrivbordet, teman osv.
och varje Fredag så brukar de välja ut ett antal kreationer från #showyourdesktopfriday och #showyourlinuxdesktopfriday och lägga upp dem på sin sida för allmän beskådan.
Så det kan dyka upp både windows, linux och smartphone miljöer där.

Så här står det i deras information:

This has been started as a place for people who theme & customize desktops for the Linux operating system. However, we welcome anyone with an interest, or users of other operating systems.

It is our hope that we will be able to share tips, tricks, artwork & information that we & others will find useful.

In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates.

Ansvarig för EleganZe Project

Edited by - Labbe on 2012/05/20 09:49:14
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22011 Posts

Posted - 2012/05/20 :  19:57:15  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Tjolöholm! Vilken folkfest!

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2012/05/21 :  21:14:44  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message  Reply
Bra pass på gymmet

DIY:are som håller på att dras ned i rör-träsket
Mayday DIY Blogg
http://maydaydiy.wordpress.com/

Go to Top of Page

DMGbg
Member

301 Posts

Posted - 2012/05/22 :  22:29:39  Show Profile Send DMGbg a Private Message  Reply
Återfallet till Sade håller i sig - This is no ordinarie love. :-) Glad i själen!

Två intressen är musik och ljud. Jag strävar mot att förena dem.
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2012/05/22 :  23:20:45  Show Profile Send B-200 a Private Message  Reply
Har kopplat ihop stereon för första gången på 6 månader.
Fick hem nyrenoverade högtalare idag med som triggade ihopsättning.
Allt funkar.

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page

sladdbarn
Member

2849 Posts

Posted - 2012/05/23 :  08:45:28  Show Profile Send sladdbarn a Private Message  Reply
Solen

Drömmer om bra ljud...
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2012/05/23 :  09:30:47  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Idag ångar proabygget vidare med ett längre skrov med mindre språng i sida och botten. Det ser lovande ut! Sånt gör mig glad.
Kreativitet är det bästa som finns här i livet!

(Lite smolk i bägaren trotts att detta är den glada tråden är att just kreativitet är vad som bekämpas i vårat konsmtionssamhälle. Kreativitet är inte lika lönsamt som blind och korkad konsumtion - men även det leder fram till nått positivt, då Hififorum är fullknökad av just kreativitet och kreativa människor.)

Måste hålla med Sladdbarn: Solen!!!

Edited by - Circlomanen on 2012/05/23 09:32:43
Go to Top of Page

Gubben i Kalmar
200.000 klubben

2446 Posts

Posted - 2012/05/23 :  11:43:00  Show Profile Send Gubben i Kalmar a Private Message  Reply
quote:
Lite smolk i bägaren trotts att detta är den glada tråden är att just kreativitet är vad som bekämpas i vårat konsmtionssamhälle. Kreativitet är inte lika lönsamt som blind och korkad konsumtion - men även det leder fram till nått positivt, då Hififorum är fullknökad av just kreativitet och kreativa människor.

Jo vist blir man glad att se all denna klreativa "produktion".

En bygger.......tio komenterar och tillför nya infallsvinklar
erfarenheter och givet vis "spetskopitens".

Det finns en tråd jag älskar att läsa, den som Ni redovisra
vad Ni byggt. Bernts trådar har jag läst många gånger. Det är
en sann fröjd att läsa. Och det finns flera trådar.......

Tommy Björklund

fam_bjorklund@msn.com
Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2012/05/24 :  12:33:46  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message  Reply
Fästmö och hund kommer hem idag efter 4 dagar utbildning :)

DIY:are som håller på att dras ned i rör-träsket
Mayday DIY Blogg
http://maydaydiy.wordpress.com/

Go to Top of Page

Marina Jansson
Member

2328 Posts

Posted - 2012/05/25 :  00:00:05  Show Profile Send Marina Jansson a Private Message  Reply
Min väska med nycklar, plånbok och kort var inte kvarglömd på bussen utan nertryckt i en fåtölj och nästan osynlig. Vilka konstiga kroppsreaktioner jag fick när jag såg den! Rysningar som gick från hjässan till tårna. Lättnad kallas det nog.

Waf, Waf!

Go to Top of Page

FForsman
100.000-klubben

2593 Posts

Posted - 2012/05/25 :  00:22:20  Show Profile  Visit FForsman's Homepage Send FForsman a Private Message  Reply
Har jobbat hemifrån idag. Suttit i skuggan på altanen med datorn i knät och en trave spännande böcker. Kunnat koncentrera mig och tänka nytt. En massa svarta krumelurer mot vit bakgrund senare mötte jag upp familjen nere vid sjön för ett bad med barnen i en solvärmd vik. Lite enkel korv på grillen innan läggning av småfolket. Skönt att det finns sådana här dagar i vardagen med.

/mvhff

Ett forum blir till det som medlemmarna bidrar med. Skriv!

Go to Top of Page

sladdbarn
Member

2849 Posts

Posted - 2012/05/25 :  07:22:28  Show Profile Send sladdbarn a Private Message  Reply
Fredag!

Drömmer om bra ljud...
Go to Top of Page

Rolf-san
Member

2137 Posts

Posted - 2012/05/25 :  08:33:55  Show Profile Send Rolf-san a Private Message  Reply
Tittar ut över vattnet. Alldeles spegelblank.
Solen skiner.
Det är bara att gå ut och njuta.

När elefanterna slåss, så trampas gräset ner.
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2012/05/25 :  09:55:43  Show Profile Send byZan a Private Message  Reply
quote:
Tittar ut över vattnet. Alldeles spegelblank.
Solen skiner.
Det är bara att gå ut och njuta.

Hade precis samma tanke som du i morse, men nu har jag njutit färdigt, för nu ska jag ner i källaren och fixa (läs; städa) efter ombyggnaden
Go to Top of Page

Gubben i Kalmar
200.000 klubben

2446 Posts

Posted - 2012/05/25 :  11:23:40  Show Profile Send Gubben i Kalmar a Private Message  Reply

Idag är sista skoldagen för gymnasie eleverna!

På måndag har jag att ta hand om "omtentor".
Och sedan internutbilda några lärare i matte,
oj vad dom ska få!

Tommy Björklund

fam_bjorklund@msn.com
Go to Top of Page

Marina Jansson
Member

2328 Posts

Posted - 2012/05/26 :  12:44:29  Show Profile Send Marina Jansson a Private Message  Reply
Phew... (lättnadens suck)

Äntligen klart!
Vi har köpt huset.
Säljaren hämtar resten av sina grejer idag.
Sen rår vi oss helt själva här.

Waf, Waf!

Go to Top of Page
Page: of 114 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.64 sekunder. Snitz Forums 2000