HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Skicka klocka försäkrad till tyskland, service?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2011/07/04 :  16:53:26  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message  Reply
Hej hifipolare.
Jag försöker skicka en klocka för service i tyskland.
Posten vägrar skicka klockor överhuvudtaget, även via ett företag.
UPS vägrar också.
DHL har en gräns på 1000 euro, det räcker inte alls.

Det är för stöldbegärligt säger de.

Hur ska jag skicka min klocka försäkrad till tyskland?
Jag kan skicka den via en väns företag.

jag håller på att få spel, snart bokar jag en flight till tyskland så får klockfirman skicka någon som möter mig på flygplatsen.

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2011/07/04 :  17:42:45  Show Profile Send Vox a Private Message  Reply
Måste du ange att det är en klocka du tänker skicka?
Jag har via posten fått klockor skickade till mig från både Frankrike och Tyskland.

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

forken
semester på egen begäran

818 Posts

Posted - 2011/07/04 :  19:29:25  Show Profile Send forken a Private Message  Reply
Tillverkaren/servicestället kan kanske styra upp leveransen åt dig mot betalning?
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2011/07/05 :  00:11:25  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message  Reply
Pratade med en exklusiv klockhandel i stockholm idag. De skickar med posten, kallar det metalldelar, då går det att försäkra upp till 25k, och det räcker. Men, vad säger jag om det försvinner? Hur får jag ut något på försäkringen?

Jag menar, om jag försäkrar den, den försvinner, och jag säger till dem att det var en klocka i, då får jag nog noll, villkoren säger explicit att det inte får vara klockor/armbandsur.

UPS i sverige vägrar att ta i klockor, det är ups den tillverkaren använder. Jag vet inte vad jag ska göra, det här ju en ren kafkahistoria inom EU.

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.17 sekunder. Snitz Forums 2000