HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Göteborg High End på Opalen 2011, allmän bildtråd
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 5

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2011/09/10 :  18:49:40  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply




Nu sitter jag och bearbetar bilder. Vem mer har tagit?

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2011/09/10 :  20:40:02  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Dagens höjdpunkt...


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2011/09/10 :  21:08:43  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
... var utan tvekan de två grabbarna som spelade blues.



De körde några standards och det var riktigt, riktigt bra!





Det förevigades av Plundin. Det skall bli skoj att få lyssna på den inspelningen.



// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2011/09/10 :  21:24:53  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
De var två härliga "spelemän" som spelade på riktigt coola gitarrer. Jag tror att den här typen av gitarr kallas resonans-gitarr?



Edit: Jag hittade Bottleneck John's hemsida, kolla här! Här är ett smakprov på det vi fick lyssna på. (tyvärr Mp3... )

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

No Frills Audio
Member

94 Posts

Posted - 2011/09/10 :  21:41:06  Show Profile  Visit No Frills Audio's Homepage Send No Frills Audio a Private Message  Reply
quote:
Jag tror att den här typen av gitarr kallas resonans-gitarr?

Det stämmer bra. Kallas också populärt Dobro (varumärke numera ägt av Gibson)

Petter - Claes - Bernt --- www.no-frills-audio.se


Cavemanklanen - Catacombs - Barabbas - Beyma - FaitalPro - Fostex - Monacor - Mundorf
Go to Top of Page

p-pan
Member

155 Posts

Posted - 2011/09/10 :  21:45:35  Show Profile Send p-pan a Private Message  Reply
Vilka bilder va

Snyggt jobbat Pac

Vad sa de övriga utställarna om det "referensljudet"
Go to Top of Page

Audionet
Reportage-Harry 2007, 100.000-klubben

4639 Posts

Posted - 2011/09/10 :  22:56:57  Show Profile  Visit Audionet's Homepage Send Audionet a Private Message  Reply



Bottleneck John




HiFi på riktigt!



- Jag undrar hur dom medeltida människorna kunde klara sig utan skivspelare.
- Det kunde dom inte, dom är ju döda allihop.

Min blogg http://matvinhifi.blogspot.se
Min hemsida http://www.bildifokus.se
Facebook
http://www.facebook.com/Bildifokus
Go to Top of Page

plind
Member

1378 Posts

Posted - 2011/09/11 :  00:09:00  Show Profile Send plind a Private Message  Reply
Utställaren Tonkraft hade laddat upp med 2 system.



Här Patoshögtalare och BAT elektronik.




Och här en Goldmund setup.

Edited by - plind on 2011/09/11 20:39:41
Go to Top of Page

plind
Member

1378 Posts

Posted - 2011/09/11 :  00:14:32  Show Profile Send plind a Private Message  Reply


BAT slutsteget VK 55SE.







Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2011/09/11 :  07:42:39  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Jag är ju lite biased men det var skoj att se BAT på mässan. Det märket har det varit alldeles för tyst om på våra breddgrader.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Batman
Member

836 Posts

Posted - 2011/09/11 :  09:08:09  Show Profile Send Batman a Private Message  Reply
Jag kan bara hålla med, men jag är ju också "biased"!

Ibland är beslut det enda som fattas
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2011/09/11 :  09:12:07  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Vad menar du "Batman"????

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Audionet
Reportage-Harry 2007, 100.000-klubben

4639 Posts

Posted - 2011/09/11 :  09:12:51  Show Profile  Visit Audionet's Homepage Send Audionet a Private Message  Reply



Oracle Delphi MK VI


Skivspelare tillhör mannens accessoarer, de är som små smycken som sprider ögon & öronfröjd!







Tri-Planar Ultimate Tonearm


Den här tonarmen skulle jag mer än gärna vilja pilla på. Känns gediget byggd med god detaljkvalitet och för den som gillar att pilla med de parametrar som påverkar nålens grävande i de svarta spåren finns det möjlighet till perfektion.


- Jag undrar hur dom medeltida människorna kunde klara sig utan skivspelare.
- Det kunde dom inte, dom är ju döda allihop.

Min blogg http://matvinhifi.blogspot.se
Min hemsida http://www.bildifokus.se
Facebook
http://www.facebook.com/Bildifokus
Go to Top of Page

plind
Member

1378 Posts

Posted - 2011/09/11 :  09:53:14  Show Profile Send plind a Private Message  Reply


En flukt in i Transientrummet där det spelades på BMC elektronik via ett par Marten "Bird" högtalare.
Vinylisen såg ut som en Dr Feickert.

Trälådorna på golvet undersökte jag inte närmare men det var Entreq produkter. Flytande jord bla. och diverse strömrening.

Edited by - plind on 2011/09/11 09:57:18
Go to Top of Page

plind
Member

1378 Posts

Posted - 2011/09/11 :  10:00:09  Show Profile Send plind a Private Message  Reply


Stefan på "Akkelis" spelade på de nya "Maggisarna" 3.7 och rörelektronik från Tyska Audio Valve.


Go to Top of Page

Audionet
Reportage-Harry 2007, 100.000-klubben

4639 Posts

Posted - 2011/09/11 :  10:11:55  Show Profile  Visit Audionet's Homepage Send Audionet a Private Message  Reply



Blumenhofer Acoustics Genuin FS 3.2


Tyvärr spelade inte denna högtalare. Visst ser den ut att låta vackert med glödande rör.




- Jag undrar hur dom medeltida människorna kunde klara sig utan skivspelare.
- Det kunde dom inte, dom är ju döda allihop.

Min blogg http://matvinhifi.blogspot.se
Min hemsida http://www.bildifokus.se
Facebook
http://www.facebook.com/Bildifokus
Go to Top of Page

plind
Member

1378 Posts

Posted - 2011/09/11 :  10:15:31  Show Profile Send plind a Private Message  Reply


Representant för ett helt annat Svenskt hantverk fanns på plats


Go to Top of Page

plind
Member

1378 Posts

Posted - 2011/09/11 :  10:52:50  Show Profile Send plind a Private Message  Reply


Å vad kan det här vara?? Jo en viktig beståndsdel i ett av de häftigaste rummen




Ett par gigantiska trattar tillhörande Avantgarde.




Go to Top of Page

Mirage
Member

493 Posts

Posted - 2011/09/11 :  10:53:29  Show Profile  Visit Mirage's Homepage Send Mirage a Private Message  Reply
Fina bilder, ser fram mot fortsättningen!

En liten kommentar till plinds första inlägg ovan: De norska högtalarna som Tonkrakt visar heter Patos, utan "h". Kanske låter som en liten detalj och ordmärkningen, men det finns en tillverkare av elektronik som heter Pathos.
Högtalarna på bilden ser ut att vara Patos Symphonic IV. De hörde jag med elektronik från Densen på Arkenmässan för tre år sen och det tyckte både jag och en kompis var bland det bästa vi hörde där. Helt klart ett intressant alternativ om man är ute efter högtalare i den prisklassen (har för mig att det var c:a 70 kkr).

Tack för all fina bilder!

Edit: När jag länkade hit från Component.se fick jag en lite rolig kommentar:
quote:
Jag är inte medlem på hififorum, men du får hälsa plind att han hade en skön dansstil när han vände plattor i sitt rum


Erik Nyström
Mitt system eller här

Edited by - Mirage on 2011/09/11 10:56:34
Go to Top of Page

Sceptic
Member

746 Posts

Posted - 2011/09/11 :  10:53:54  Show Profile Send Sceptic a Private Message  Reply
MG 3.7 har ju fått fina lovord i staterna, hur lät de här Ser ut att vara ett stort rum, hur kraftiga är rörstegen?
Go to Top of Page

plind
Member

1378 Posts

Posted - 2011/09/11 :  10:59:29  Show Profile Send plind a Private Message  Reply


Kraften till hornen kom från dessa läckra rörförstärkare, blygsamt döpta till "The Lars"




Bombar på med lite översiktsbilder i olika ljus.









Det var Hans Iverssen från Danska Artsound som tagit med sig godiset över sundet.
Bland elektroniken märktes AMR och DcS.
Ljudet var mycket levande och dynamiskt!
Go to Top of Page

plind
Member

1378 Posts

Posted - 2011/09/11 :  11:04:06  Show Profile Send plind a Private Message  Reply
quote:
Fina bilder, ser fram mot fortsättningen!

En liten kommentar till plinds första inlägg ovan: De norska högtalarna som Tonkrakt visar heter Patos, utan "h". Kanske låter som en liten detalj och ordmärkningen, men det finns en tillverkare av elektronik som heter Pathos.
Högtalarna på bilden ser ut att vara Patos Symphonic IV. De hörde jag med elektronik från Densen på Arkenmässan för tre år sen och det tyckte både jag och en kompis var bland det bästa vi hörde där. Helt klart ett intressant alternativ om man är ute efter högtalare i den prisklassen (har för mig att det var c:a 70 kkr).

Tack för all fina bilder!

Edit: När jag länkade hit från Component.se fick jag en lite rolig kommentar:

quote:Jag är inte medlem på hififorum, men du får hälsa plind att han hade en skön dansstil när han vände plattor i sitt rum





Tack för korrekturen Erik De måste förväxlat mig med någon utställare, jag hade inget "eget" rum där jag bytte skivor
Sprang bara runt med kameran..

Edited by - plind on 2011/09/11 11:05:17
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2011/09/11 :  11:11:14  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
quote:
Ljudet var mycket levande och dynamiskt!

Avantgarde var min absoluta favorit på mässan. SÅ ska det låta!

Jag har förstått att de där högtalarna inte är alldeles lätta att få till men här tyckte jag att det funkade jättebra. En bra last för The Lars också verkade det.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6793 Posts

Posted - 2011/09/11 :  11:17:27  Show Profile Send Bubbel a Private Message  Reply
quote:



Tri-Planar Ultimate Tonearm



Den här tonarmen skulle jag mer än gärna vilja pilla på. Känns gediget byggd med god detaljkvalitet och för den som gillar att pilla med de parametrar som påverkar nålens grävande i de svarta spåren finns det möjlighet till perfektion.



Du är inte ensam om det Micke, en av de fem tonarmar jag skulle vilja äga.

Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2011/09/11 :  11:35:58  Show Profile Send whiskyman a Private Message  Reply
Representant för ett helt annat Svenskt hantverk fanns på plats

Jag borde ju haft "fatägartröjan" på mig när jag var och snackade med folket från Mackmyra.Har ju dock tappat upp all min whisky från båda faten.När det gäller vad jag tyckte lät bäst så var det Responshögtalarna.

För bluesen spelade ju i en egen liga.Roligt och trevligt alternativ till all elektronik.Mer sånt på mässor framöver om jag fick välja. MvhKristofer

Edited by - whiskyman on 2011/09/11 11:41:44
Go to Top of Page

martinsson
100.000-klubben

3311 Posts

Posted - 2011/09/11 :  12:29:07  Show Profile  Visit martinsson's Homepage Send martinsson a Private Message  Reply
Lite intryck från en glad amatör kanske ? :)

Det var en trevlig och avspännd mässa, lite synd att rummen var så transparanta bara, det sken igneom rätt kraftigt i vissa fall.

Imponerande :

Audiolab/Pathos rummet - för pengarna helt enkelt enastående trevligt, inledningsvis tyckte jag det lät lite kallt men efter att jag vant mig lite vid klimatet måste jag säga att detta imponerade stort, ännu mer så när jag väl fick reda på priset.

Avantgarde rummet - I väldigt få fall har jag på en mässa med den begränsade tid och koncentration som erbjuds fått en sådan upplevelse, jag minns att jag stod svor lite lågt för mig själv när jag hörde detta system lira, helt saligt handfallen inför den självklarhet och mäktighet som manifesterades framför mig, ja fasen, det lät ju nästa lika bra som hemma

Dock ska sägas att jag upplevde att basen i Avantgarde systemet inte riktigt kom till sin rätt, vad detta berodde på är svårt att säga.

Sådär två ytterligheter som bet sig fast i minnet,

Genrellt var det en mkt intressant upplevse, trevliga mäniskor, roliga upplevelser, avspännt och lättsamt, på den lite negativa sidan så kanske ett övergripande omdömme från min sida var att basåtergivningen hos nästan alla system (om inte alla) tyvärr lämnade mig önskande, men detta kanske är ett mäss-fenomen, och jag vill inte tillskriva någon av utrustningarna detta omdömme, min gissning är att det var de rådande omständigheterna som spökade, och min egna hörsel ska inte uteslutas.

martinssons DIY funderingar och projekt - http://www.martinsson.cc/blog/
Go to Top of Page
Page: of 5 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000