Idag har jag selecterat/matchat FET-trissor hela dan En CCS (konstantströmsgenerator) med några "hocks", en multimeter och en massa tålamod Jag matar in alla värden i Excell som sorterar ut så många matchade par som möjligt. Obs! var noga med ESD-skydd!! /Pix
"The total harmonic distortion is not a measure of the degree of distastefulness to the listener and it is recommended that its use should be discontinued", Radiotron 3rd edition.
Enkelt trix som jag använde senast idag: När man löder internkabel på RCA-honor, ha då en RCA-hane i honan så att värmen från lödkolven inte förstör honan(mitt-pinnen så att säga hamnar så snett när plasten runt den mjuknar att kontakten blir obrukbar), detta har hänt mig någon gång när jag använde väldigt billiga RCA-honor. Kör alltid med hane inkopplad nu för att vara på säkra sidan.
Jag köpte för längesen en BILLIG skruvdragare, en Co-tech tror jag de heter. Skruvade isär batteriet som bestod av 10st SUB-C celler(12V). Det var NiCD på 1100mAh, jag bytte dessa mot 4500mAh NiMH. Det blev en helt annan maskin, stark och behövde inte alls laddas en gång i kvarten längre.
Med lite finurlighet kan man alltså få en väldigt bra maskin för i sammanhanget småpengar.
I samband med detta varnar jag även för vissa ebay SUB-C celler. Jag köpte laddbara AA med infon tryckt på dem. Dessa skulle klara 2600mAh, men den "intelligenta" laddare jag hade(datorstyrd historia för RC-bruk) visade att de var knöfulla efter bara 300mAh.