Author |
Topic  |
Tomas J
fd _T_

1556 Posts |
Posted - 2012/09/03 : 23:37:19
|
Jag kör med två moduler som är precis likadana. Jag har inte provat att bara köra en, men generellt brukar man ju säga att två eller flera är att föredra, varför det är så finns massor att söka om, så jag går inte in närmare på det, jag är för dålig på att förklara :-)
I början av den här tråden så finns det simar på hur de beter sig när de är hörnplacerade, jag har mina placerade ca 50 cm ut ifrån hörnorna, men dikt an mot sidoväggen, det fungerar i mitt rum, men det behöver ju inte betyda att det fungerar bra i ditt.
Det är jobbigt att förhandla, som tur är för mig så slipper jag, sambon är nöjd om hon kan spela musik, sen får jag sköta resten :-) |
Ett forum dör utan tillströmning av medlemmar, Agera! |
 |
|
Tomas J
fd _T_

1556 Posts |
Posted - 2012/09/03 : 23:42:08
|
Btw... Du delar vid 80hz. Man kan nog gå upp ända mot 150hz om man vill! Prova att stegvis öka delningen i minidsp:n och lyssna när du tycker det låter bäst, kanske känns det som om att du får ut mera om du hör lite bredare register ifrån dem än bara den allra djupaste basen!
|
Ett forum dör utan tillströmning av medlemmar, Agera! |
 |
|
ippo
Starting Member
15 Posts |
Posted - 2012/09/05 : 23:03:16
|
Väntar på mina golvare så Tham'en har nåt att lira ihop med, sen får jag prova runt lite med delningen... Är det nödvändigt att delaya frontarna mot THAM6? Skulle kanske köpt en större minidsp! :/ |
 |
|
Topic  |
|
|
|