Schemat är inte komplett eller ens vidare genomtänkt. Skall du bygga nått liknande så hojta till om du vill ha ett mer komplett och genomarbetat schema. Detta var ett 108 s långt kortdistans elschema-ritande, som inte ens fick brons (kom aldrig i närheten av prispallen).
Skall du koppla ihop utgångarna från de två kanalerna så rekommenderar jag att du kopplar ett litet motstånd på 4,7 - 22 ohm nånstans i serie med varje utgång först. Det tvingar en bättre arbetsfördelning.
quote:Skall du koppla ihop utgångarna från de två kanalerna så rekommenderar jag att du kopplar ett litet motstånd på 4,7 - 22 ohm nånstans i serie med varje utgång först. Det tvingar en bättre arbetsfördelning.
Mvh Johannes.
Ok, ett motstånd i serie per utgång. Ingångskontakten är för mono-teleplugg, medans utgången är för hörlurar. Så det blir att koppla samman för maximal förstärkning samt ljud i båda lurarna.
Släppte nog en hjärnfis när jag tänkte där. Signal in är mono och kopplas till båda kanaler, signal ut går till ett par hörlurar och kopplas som vanligt. Då är det väl bara att köra på?