HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - Teknik & DIY
 6mm spike
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Jadde
Member

1166 Posts

Posted - 2012/04/06 :  19:57:00  Show Profile Send Jadde a Private Message  Reply
Ena "skruvspiken" till mitt stativ har gått av på hälften. Ser ut som en skruv med bult på. Fungerar både som skruv och spike, dvs håller ihop stativet också... Epos ES 11. Så jag borrade ut delen som satt kvar i gängan... Nu behöver jag alltså en ny. 6mm med spets upptill. Någon som har förslag på vart jag hittar en sådan? Går kanske att tillverka själv. Slipa till en vanlig 6mm gänga?






Edited by - Jadde on 2012/04/06 20:09:03

fixarstig
Member

1752 Posts

Posted - 2012/04/06 :  20:09:12  Show Profile Send fixarstig a Private Message  Reply
Köp en rostfri m6-bult. Dra på några muttrar och fäst den stadigt så att du kan grovfila spetsen. Sen kör du den jämn och fin med borrmaskin mot slippapper!

Mera bilder åt folket
Go to Top of Page

Jadde
Member

1166 Posts

Posted - 2012/04/06 :  20:12:46  Show Profile Send Jadde a Private Message  Reply
Smart, testar det!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.09 sekunder. Snitz Forums 2000