HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Logitech Media Server
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Mirage
Member

493 Posts

Posted - 2012/04/25 :  19:52:48  Show Profile  Visit Mirage's Homepage Send Mirage a Private Message  Reply
Jag har märkt att Logitech Media Server inte startar automatiskt som det ska på min dator. Datorn har Windows 7 64 bitars och LMS är verison 7.7.2. Efter att ha sökt lite information om detta är enda lösningen jag kommit fram till att stänga av kontroll av användarkonton, UAC, då funkar det som det ska. Efter att ha testat även på en dator med 32-bitars Win 7 kan jag konstatera att det är samma problem på den.

Vad har ni för erfarenheter av detta, har ni kommit på någon bättre lösning än att stänga av UAC?

Medan det var driftstörningar på detta forum så startade jag en tråd i ämnet på Component.se, kanske är av intresse för en del.

Erik Nyström
Mitt system eller här

Zombie
Member

2502 Posts

Posted - 2012/04/26 :  18:19:51  Show Profile Send Zombie a Private Message  Reply
Dumpa UAC eller gå in och kolla om du kan starta den som en tjänst istället...

Översätter gärna eng/ty/dan/nor/est-sv, sve/est-eng, men tar betalt...fast inte så mycket
Go to Top of Page

Mirage
Member

493 Posts

Posted - 2012/04/26 :  18:29:33  Show Profile  Visit Mirage's Homepage Send Mirage a Private Message  Reply
Fick tipset om att köra som tjänst i tråden på Component också så jag testade det igår. Gick bra att skapa tjänsten, men den gick inte att starta (står lite mer om mina försök i den andra tråden).

Ja, det är utan UAC jag kör nu, vet inte om det innebär några större risker. Det funkar och känns enklast så. På min bärbara dator har jag inte haft UAC igång på flera år.

Tack för svaret iaf!

Erik Nyström
Mitt system eller här
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000