HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Fotbolls-EM 2012 - Skriv dina tankar här
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 6

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2012/05/27 :  10:55:20  Show Profile Send byZan a Private Message  Reply
Tänkte att vi som vill skriva av oss om vad vi tycker och tänker, före/under/efter Fotbolls-EM gör det i denna tråd.

Det finns säkert synpunkter på sådant man inte själv tänkt på eller synpunkter ur ett annat perspektiv ens ett eget, filosofiska kanske?

Själv är jag en hängiven sportintresserad fd spelare, tränare, ledare, styrelsemedlem inom en hel massa sporter och då på olika nivåer.

Jag har alltid vurmat för att idrott ska förena och skapa framtida bekantskaper som förhoppningsvis ska vara bestående. Precis så som HiFiForum gör

Själv har jag t ex med mitt gamla bowlinggäng (startade 1971) en fantastisk resa, vi är ca 14-20 personer som fortfarande umgås. Alla tillsammans vid golfspel ett par ggr per år, flera kompisar ett par ggr i månaden och några av kompisarna flera ggr varje vecka om så bara via telefon, ibland bara för att höra att allt är väl.

Nu blev det kanske lite OT? Ursäkta

Åter till ämnet.....

Sverige har en tuff uppgift att ta sig vidare från gruppen men den är definitivt inte omöjlig. Kan landslaget tillåtas att spela lite utanför ramarna så kan inte motståndarna läsa in sig på taktiken "vårt spel". Hoppas och tror att Hamrén är den ledaren som vågar och tillåter att göra lite annorlunda för att förhoppningsvis nå framgång. Om inte annat så har vi minst en spelare idag som både törs och kan Vi får väl se!

Tråkigt att skadelistan ser ut som den gör, men det kommer kanske något gott ur det ändå.

Nu lämnar jag ordet vidare till er för att ge oss era synpunkter, varsågoda.......

/byZan

Edit: ändrade trådtiteln

Edited by - byZan on 2012/05/27 12:15:36

ryst
Medlem i AÖ

1470 Posts

Posted - 2012/05/27 :  11:57:37  Show Profile Send ryst a Private Message  Reply
Tyvärr luktar det fiasko. Känns som det kan bli Italien '90 igen, 1-2,1-2,1-2. Fast å andra sidan var det ju början på en gyllene tid med EM '92 samt VM '94 .

______________________________________________
Sonos -> Classé Delta SSP-800 -> Classé Delta CA-M400 -> B&W 802D
Go to Top of Page

opethic
Member

2890 Posts

Posted - 2012/05/27 :  12:29:20  Show Profile  Visit opethic's Homepage Send opethic a Private Message  Reply
Jag hoppas bara få se bra fotboll.
Sverige är tyvärr chanslösa.
Mina guldfavoriter: Tyskland och Spanien

Hoppas också att publiken tar tillfället i akt och demonstrerar mot Ukraina och dess lednings skumma fängslande av Yulia Tymoshenko.

Hårdrock på CD & vinyl, nytt och begagnat: http://voodoomusic.tictail.com/
www.facebook.com/BurningSkullRec
Go to Top of Page

bearwik
200.000-klubben

4289 Posts

Posted - 2012/05/27 :  16:09:47  Show Profile Send bearwik a Private Message  Reply
quote:
Tyvärr luktar det fiasko.

quote:
Sverige är tyvärr chanslösa.


Attans pessimister; nu tar vi guld!

Jävligt nöjd Tannoyägare!
Mer membranyta åt folket!
Min rigg: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=70066


Go to Top of Page

sladdbarn
Member

2845 Posts

Posted - 2012/05/27 :  18:11:58  Show Profile Send sladdbarn a Private Message  Reply
Mina tankar: fotboll är bland det mest ointressanta jag vet

Drömmer om bra ljud...
Go to Top of Page

Eref
Member

1029 Posts

Posted - 2012/05/27 :  23:18:35  Show Profile Send Eref a Private Message  Reply
Ser verkligen fram emot EM. Det är ju en turnering som inte sällan bjudit på överraskande finallag. Så varför inte Sverige? Hoppas nu att både Johan Elmander och Anders Svensson kommer att kunna spela. Både Frankrike och England är väl något av frågetecken och inte omöjliga. Sverige brukar ju f.ö. trivas med att inte vara favorittippade.

Project9+TorlaiDL103+VandenHulD502Hybrid+LehmannBlackCubeSE+SupraSword+Shanling stp80+OriginalLeonardo+GrundigAudiorama+AudioProB1.39
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2012/06/01 :  17:54:38  Show Profile Send byZan a Private Message  Reply
Genrepet mot Island var intressant i 20 minuter, när vi sedan drar ner tempot och inte rör oss så är vi inte något lag att räkna med.

Tycker att försvaret (4-backslinjen) är lite för långsamma och otekniska för att det skall kännas bra. Det finns ingen som enkelt kan starta uppspelen med en enkel pass, utan det blir ofta 50-50 bollar. Får kanske hoppas på att att Isaksson kan kasta ut bollen istället, för hans fötter kan man inte heller lita på

Tror att vi måste vinna första matchen om vi ska ha någon chans att ta oss vidare, spännande..... jo, för oss som gillar fotboll, ni andra kan väl heja ändå
Go to Top of Page

Eref
Member

1029 Posts

Posted - 2012/06/08 :  23:09:01  Show Profile Send Eref a Private Message  Reply
EM fick en riktig rivstart med två dramatiska matcher! Inte världens bästa fotboll men vilken nerv. Det här bådar gott för framtiden! Festligt att TV har samlat ihop en massa intressanta kommentatorer också.

Project9+TorlaiDL103+VandenHulD502Hybrid+LehmannBlackCubeSE+SupraSword+Shanling stp80+OriginalLeonardo+GrundigAudiorama+AudioProB1.39
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2012/06/09 :  07:48:54  Show Profile Send byZan a Private Message  Reply
quote:
EM fick en riktig rivstart med två dramatiska matcher! Inte världens bästa fotboll men vilken nerv.

Håller med om att det blev en bra start på EM, ingen 0-0 taktik från något av lagen och det var bra, det ända tråkiga var att domaren hamnade i fokus i första matchen.
Ryssland imponerade med snabba omställningar och med passningar på ett tillslag med precision vilket gjorde att det var bra tempo i matchen.

I kväll är Holland och Tyskland favoriter kan jag tro, men men, bollen är rund och jag ser fram emot kvällens matcher. Det vore roligt om Danmark kunde sno en poäng.
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2012/06/09 :  20:59:06  Show Profile Send byZan a Private Message  Reply
Kul att Danmark vann, sedan kan man diskutera om det var rättvist?
Go to Top of Page

Eref
Member

1029 Posts

Posted - 2012/06/09 :  23:39:41  Show Profile Send Eref a Private Message  Reply
Vilka täta matcher! Båda matcherna kunde lika gärna slutat tvärtom. Gruppen är långtifrån avgjord och inget lag är riktigt avhängt ännu.
Roligt att Danmark vann men Portugal kunde gott fått åtminstone en poäng.

Project9+TorlaiDL103+VandenHulD502Hybrid+LehmannBlackCubeSE+SupraSword+Shanling stp80+OriginalLeonardo+GrundigAudiorama+AudioProB1.39
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2012/06/10 :  08:07:28  Show Profile Send byZan a Private Message  Reply
Stolpe ut skulle man kunna säga! Håller med dig om att Portugal var värda oavgjort i matchen.

Idag är det spännande matcher, igen......!
Favoriterna Spanien mot revansch sugna Italien.... Det blir en match där det är två bollskickliga lag som inte vågar blotta sig det allra minsta, kan ha fel men det är vad jag tror. Matchen kan därför bli lite tråkig, men ett snabbt ledningsmål för endera laget kan å andra sidan göra så att det blir en kanonmatch.

Irland får nog svårt mot Kroatien tror jag, om det inte blir en kamp man mot man, för då vinner Irland.

Gissar på följande resultat:

Spanien - Italien slutar oavgjort.
Irland - Kroatien, en vinst för Kroatien.

Hur matchen i morgon (Ukraina-Sverige) kommer att bli vågar jag inte ens börja spekulera i. Kan egentligen för lite om Ukraina för att göra en analys och vill nog fundera lite innan jag törs spekulera om hur jag tror det kommer att gå.





Go to Top of Page

Eref
Member

1029 Posts

Posted - 2012/06/10 :  09:18:54  Show Profile Send Eref a Private Message  Reply
Vettiga synpunkter! Men jag tippar att Italien vinner över Spanien ikväll. Samt att Kroatien slår Irland.
Angående morgondagens match vet inte jag heller något om Ukraina.
Men jag tycker Sverige har ett bra lag på gång och med hjärtat tippar jag att vi vinner trots Ukrainas förmodar jag starka hemmastöd.

Project9+TorlaiDL103+VandenHulD502Hybrid+LehmannBlackCubeSE+SupraSword+Shanling stp80+OriginalLeonardo+GrundigAudiorama+AudioProB1.39
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2012/06/10 :  19:58:13  Show Profile Send byZan a Private Message  Reply
Två olika matcher i matchen, i första är Italien verkligen disciplinerade i sitt försvarsspel och Spanien blev konfunderade om hur de skulle lösa det problemet. I andra så gav Spaniens teknik utdelning, Italien blev tröttare och då framförallt mittfältet. Sen blev det lite roligare i o m bytena som främjade spelet totalt sett.

En bra match med mycket härliga små tekniska finesser.
Go to Top of Page

Eriksson
Member

812 Posts

Posted - 2012/06/10 :  21:31:32  Show Profile Send Eriksson a Private Message  Reply
quote:
Mina tankar: fotboll är bland det mest ointressanta jag vet


Instämmer helt med Sladdis i den här frågan. Men jag lägger gärna till ishockey också.

Finns inte många av vår sort!
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8268 Posts

Posted - 2012/06/10 :  21:49:42  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message  Reply
Jo en till.

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

Eriksson
Member

812 Posts

Posted - 2012/06/10 :  21:58:39  Show Profile Send Eriksson a Private Message  Reply
Jaha, då är vi 3 då
Go to Top of Page

Junepe
100.000-klubben

614 Posts

Posted - 2012/06/10 :  22:27:55  Show Profile  Visit Junepe's Homepage Send Junepe a Private Message  Reply
Jävulsk kul EM än så länge.
Offensiv fotboll och hjärta hela tiden.
Ingen fotbal rezultate så långt ögat kan se.

HD och fotboll är kärlek.

Hur kan man vinna om man inte tror på sitt lag och seger?!
Hoppet ska ju inte överge människan innan 90 minuter plus tillägg är spelade, FFS!

Hoppas på en kross i matchen i morgon, helst att Zlatan gör 3st för det retar alltid någon som inte fattar.

Jag vill bli tokig 4 gånger av total fotbolls lycka i morgon.

4-0 till Sverige, nästan en ny CINCO-ZERO inledning.
Frankrike kommer vinna över England med 3-1, Frankrike gör alla målen...

PS. En mycket rolig jobbansökan från TAIFs styrelse.
http://www.taif.nu/2012/06/08/vem-ar-beredd-att-ta-over/


¿?¿ JUNEPE ¿?¿
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2012/06/10 :  22:47:12  Show Profile Send byZan a Private Message  Reply
En rättvis seger för Kroatien tycker jag. Undrar hur Italien och Spanien funderar nu? Ingen mer oavgjord match för deras del, nu är det bara vinster som gäller.
quote:
Hoppas på en kross i matchen i morgon, helst att Zlatan gör 3st för det retar alltid någon som inte fattar.


Vi har 90 minuter + tillägg framför oss i morgon och vi ska leva på hoppet
Go to Top of Page

Junepe
100.000-klubben

614 Posts

Posted - 2012/06/11 :  08:38:44  Show Profile  Visit Junepe's Homepage Send Junepe a Private Message  Reply
Pragmatismen ska visa oss dess verkliga betydelse ikväll!
Ett konkret filosofiskt exempel i fotbollens tecken.
Kan Hamrén och grabbarna sin Peirce?

quote:

Vi har 90 minuter + tillägg framför oss i morgon och vi ska leva på hoppet


Jag hoppas att kunna fira av hoppet efter matchen.
Det pragmatiska hoppet gav oss en seger i fotbollens namn, jag varvar ner med bilder från matchen, det är mörkt, ingen volym på till TV bilderna utan enbart en lagom skit högt sjungande Jeff Buckley ger mig sin hallelujah, jag hjälper honom på traven med ett glas.
Samma sak hopas jag händer 6 gånger.

Först öborna mot baguetterna.. sedan vi!

Men för fan bara in med bollhelvetet för i helvete!
Bra att ha mening när det krisar.

¿?¿ JUNEPE ¿?¿
Go to Top of Page

Gubben i Kalmar
200.000 klubben

2446 Posts

Posted - 2012/06/11 :  10:55:11  Show Profile Send Gubben i Kalmar a Private Message  Reply



Såg en del kipp på YOUTUBE; Danmark - Holland.

Jag måste bara säga att Danmark hade "änglavakt".

Det kunde lika väl blivit 1-3 till Holand. men vist är det
en kanoninsats av "de danske".





Tommy Björklund

fam_bjorklund@msn.com
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2012/06/11 :  17:29:12  Show Profile Send byZan a Private Message  Reply
Nu är det först England mot Frankrike som skall avverkas och där tror och hoppas jag på oavgjort. Sedan Ukraina - Sverige och vinner Vi så leder vi gruppen och det är bra för fortsättningen.

Jag är lite konfunderad på startelvan men det har kanske sin förklaring? Kom precis hem och har inte hört motiveringen till uttagningen, någon annan som hört något?

Heja Sverige friskt humör skjortan hänger utanför, heja-heja-heja
Go to Top of Page

Gubben i Kalmar
200.000 klubben

2446 Posts

Posted - 2012/06/11 :  18:27:33  Show Profile Send Gubben i Kalmar a Private Message  Reply


Man kan kanske "profetera" och säga att match-utvecklingen
kommer att bli lik Polen - Grekland.
Allt vänds mot blågult och medvind för Ukraina med 40.000
skriande supporters.

Vem skulle våga döma "fördel blågult" och sen visa sig på stan?


Tommy Björklund

fam_bjorklund@msn.com
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2012/06/11 :  19:50:35  Show Profile Send byZan a Private Message  Reply
Bra med oavgjort, nu tror dom att de ska vinna gruppen båda två, men nu ska det svenska stålet visa vad det går för,.........hoppas jag

Nu börjar t o m jag bli lite nervös
Go to Top of Page

Revoxarn
Klubbmästare, Nerikes Audiofiler

806 Posts

Posted - 2012/06/11 :  21:25:32  Show Profile Send Revoxarn a Private Message  Reply
Speedway på TV 10

Revoxarn
Klubbmästare för N.A - skicka PM för mer info/medlemskap.
Go to Top of Page

bearwik
200.000-klubben

4289 Posts

Posted - 2012/06/11 :  21:38:51  Show Profile Send bearwik a Private Message  Reply
Spelet känns lite nervöst...

Jävligt nöjd Tannoyägare!
Mer membranyta åt folket!
Min rigg: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=70066


Go to Top of Page
Page: of 6 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000