AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts |
Posted - 2012/07/16 : 08:43:15
|
Det var värstans vad dålig respons du fick på detta? Jag har personligen missat denna, och då är jag en av dem på forumet som är såld på Mac Mini och dess lilla format och goda möjligheter till välljud.
Jag har själv valt att köra iTunes för att jag gillar hanteringen av musikbiblioteket och att det är kostnadsfritt, även Apple Remote som du använder för att fjärrstyra uppspelningen från din iGrunka. Men, det rimmar inge vidare med ditt val av filformat. Visst finns lösningar som gör att du kan spela flac i iTunes, men så fort man kliver utanför hur Apple har specat så blir det krångel, konfiguration, uppdateringar och annat elände som åtminstone jag förknippar med PC och Linux-världen. Om du väljer att köra med BitPerfect eller liknande har ingen gigantisk ljudlig betydelse i min mening. Jag upplever personligen Amarra som lite mera avslappnat, analogt och i slutänden mest HiFi OCH musik av de olika uppspelningsalternativ som finns. Fråga mig inte varför det skiljer sig åt!  Om du nu skulle envisas med FLAC så kan Amarra spela upp FLAC, men då tappar du möjligheten att fjärrstyra iTunes med Apple Remote.
SoftSqueeze har inte en janne i frågan om uppspelningskvalitet och problemfrihet enligt min, förvisso lilla, erfarenhet. Det gäller även för SqueezePlay. Nä, jag vet att det finns de som svär vid Squeeze-systemets fördelar och jag kan i viss mån hålla med om mångsidigheten, men det är för mycket att hålla på o skruva med och konfigurera och modda och trixa.
Mitt tips: Konvertera ditt musikbibliotek till AIFF med lämplig programvara. Skaffa en M2Tech HiFace USB-SPDIF konverter (eller en MF V-link eller liknande) och koppla denna med elektrisk SPDIF till din Bechmark DAC1. Börja med BitPerfect för några tior och spela sedan upp från iTunes.
Du kommer INTE att bli missnöjd, det vågar jag nästan garantera! 
Trevligt system du har för övrigt! Jag har faktiskt lyssnat till "ditt" förstärkeri och högtalare lite kort och det lät förebaskat trevligt! MVH /Micke |
Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd |
 |
|