HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Om HiFiForum
 Forummjukvara och buggar
 Mobil version av hififorum?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Jazz
Member

930 Posts

Posted - 2012/09/05 :  12:50:19  Show Profile Send Jazz a Private Message  Reply
Är det något som någon har funderat på?
Som det är nu kan det va lite svår navigerat via mobilen.

eller kanske som app?

Följ
https://www.facebook.com/pages/Lasses-HiFi/178563918858059?fref=ts

Edited by - Jazz on 2012/09/05 12:51:20

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2012/09/05 :  18:31:05  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
En HF-app hade suttit fint. Det är lite pilligt att surfa på HF med mobilen.

Mvh Johannes.
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2012/09/05 :  20:36:39  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Det har säkert diskuterats av de ansvariga. Själv använder jag TapaTalk som jag tycker funkar bra på telefonen. Men det kräver väl ngn speciell forummjukvara om jag inte missförstått?

Hififorum behöver en liten ansiktslyftning generellt tror jag, med utebliven sökfunktion etc.

VH /Micke

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2012/09/05 :  21:02:08  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Jovisst hade det varit riktigt mysigt med en uppdatering av HiFiForum. Jag tar gärna hjälp med det om någon känner att de har tid och energi att ta tag i det.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8771 Posts

Posted - 2012/09/05 :  21:05:44  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
En mobilversion känns inte direkt som prio 1, även om jag förstår synpunkten. Att diskutera det känns lite som att slå ihjäl en fluga medan en elefant kastar inredningen vilt omkring sig. Dock tycker jag nog ändå att HiFiForum fungerar rätt bra i mobilen i och med att mjukvaran är gammal och ganska lättladdad. Sidor som Fotosidan är rejält mycket vevigare om man går in den vanliga vägen.

Ja, Tapatalk kräver att det finns en modul installerad på servern som forumet körs på. En sådan finns, såvitt jag kommer ihåg, inte för Snitz överhuvudtaget. Jag har inte tittat på vad den vill ha tillgång till, men jag vet att SweClockers inte ville installera den på grund av det. De har utvecklat en egen mobilsida istället. Andra har valt en annan väg och tyckt att Tapatalk är ok.

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

RuneStone
Member

1961 Posts

Posted - 2012/09/05 :  21:06:03  Show Profile  Visit RuneStone's Homepage Send RuneStone a Private Message  Reply
HF-app jag har länge gått och tänkt på.. dock var det för länge sedan jag höll på med programering så jag tänkte inte ta på mig att skriva någon..

Men det borde väl finnas forumappar att ladda hem ?
Dock kanske HF inte stöds..

"syftet är som sagt att efterlikna ett transistorsteg.."
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2012/09/06 :  14:57:16  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Mjukvaran vi vill implementera har mobilstöd och appar och facebook-koppling och "for sale"-pluggin och en massa andra fräcka funktioner.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2012/09/06 :  17:20:17  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
NEEEEEEEEEJJJJJJJJJJJJJJJJ!!!!!!! Då fyls ala trdar med hopp löst olsbart msn snack och spcal tkn s vi som anvdr pc inte kn läsa vtigga in lägg lngre.
INGA HF-APPAR BITTE!
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2012/09/06 :  17:27:31  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Jodå, förr eller senare kommer du också att få följa med in i tjugotio-talet Magnus.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Gubben i Kalmar
200.000 klubben

2446 Posts

Posted - 2012/09/06 :  19:10:18  Show Profile Send Gubben i Kalmar a Private Message  Reply
Men dator versionen tas väl inte bort
för vi seniorer som fortfarande kör på
XP och telefon med fingerskiva?



Tommy Björklund

fam_bjorklund@msn.com
Go to Top of Page

Wheels
Semester på egen begäran

821 Posts

Posted - 2012/09/06 :  20:49:01  Show Profile Send Wheels a Private Message  Reply
Vore coolt med en app!
Fick man önska så vore det en tråd med alla aktiva inlägg.
Sen är man väl FB förstörd men, gilla knapp?
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8243 Posts

Posted - 2012/09/06 :  20:57:25  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message  Reply
quote:
Jodå, förr eller senare kommer du också att få följa med in i tjugotio-talet


Neeeeej!








Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

Thzar
200.000-klubben

816 Posts

Posted - 2012/09/06 :  21:32:20  Show Profile Send Thzar a Private Message  Reply
Skulle vara önskvärt om ni fick in nån chattfunktion så jag kan sitta och följa chatten i min nokia 3310.
Go to Top of Page

Jazz
Member

930 Posts

Posted - 2012/09/07 :  07:22:17  Show Profile Send Jazz a Private Message  Reply
quote:
Mjukvaran vi vill implementera har mobilstöd och appar och facebook-koppling och "for sale"-pluggin och en massa andra fräcka funktioner.



Trycker på gilla knappen

Följ
https://www.facebook.com/pages/Lasses-HiFi/178563918858059?fref=ts
Go to Top of Page

ninja
Member

2476 Posts

Posted - 2012/09/07 :  08:36:09  Show Profile Send ninja a Private Message  Reply
Jag tycker att forum fungerar bra idag, även via mobil. Faktisk bättre än många andra "flashiga" forum.
Go to Top of Page

Joda
fd. David_Web, Klubbmästare, Svavel

1407 Posts

Posted - 2012/09/07 :  14:09:37  Show Profile Send Joda a Private Message  Reply
Bara det går att stänga av FB i inställningarna så man slipper det helt och hållet.
Samt möjlighet att stänga av annan integration som inte skulle passa.

Is that him?
That's the buffet table.
Well, how can we be sure unless we question it?

The D just stands for digital. The amp turns itself on and off between notes to save power.
Yeah! I love reading, and my head isn't even close to the shape of an egg!
It's more the shape of an apple, or maybe an orange, but a BIG orange, more like a grapefruit really...

Är klubbmästare i SVAVEL.
Go to Top of Page

maal
Member

791 Posts

Posted - 2012/10/02 :  21:44:33  Show Profile Send maal a Private Message  Reply
quote:
Jodå, förr eller senare kommer du också att få följa med in i tjugotio-talet Magnus.



DIY och rör.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000