HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Arkenmässan - 2012, alla kan posta!
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 5

Daniel
Member

634 Posts

Posted - 2012/09/19 :  16:38:14  Show Profile Send Daniel a Private Message  Reply



quote:
TACK
Tusen tack till Alla som besökte "Kuvösen" på Arken denna helg. Tack för intressanta samtal och konkreta diskussioner. Jag vill även rikta ett varmt tack till mina kollegor, Hugo Jimmie och Patrik på Absolute audio, Real Hifi och Vivid audio, Ni är bäst.

Jag vill även rikta min varma tacksamhet till Daniel med Crew på Stylus som så generöst lånade ut en riktigt välspelande Brinkmann-skivspelare.

Tack även till övriga branschkollegor som jag fick tillfälle att möta.


Tack! Och tack till er för en trevlig helg.

/Brothers in arms. ;-)

representerar www.stylusaudio.se
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8771 Posts

Posted - 2012/09/19 :  18:14:42  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply

Samma som visades högst upp på förra sidan, men i sämre utförande:





Monitor Audio, Audio Physic och Musical Fidelity fick knappt plats :




Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8771 Posts

Posted - 2012/09/19 :  18:26:20  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply

Från främre raden såg det ut ungefär så bland Quadar och Luxman:



Planet of panels:



Mer traditionellt utförande fanns vid sidan om:



På bordet vid sidan om fanns den orörda elektroniken som numera har förnamnet Elite:



Även en klassiker syntes till:




Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8771 Posts

Posted - 2012/09/19 :  20:50:23  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply

Tidigare skådad Marantz-kombination:



Ett gäng Rotel i samma rum för allmän beskådan:



Själva uppställningen det spelades på bestod av Marantz och Elac (de stora bör vara FS 509):




Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2012/09/20 :  10:56:29  Show Profile Send Rydberg a Private Message  Reply
Tack för trevliga bilder! Är nyfiken om någon lyckades ta några bilder från O&G's rum?

I'm not a complete idiot, some parts are missing
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8771 Posts

Posted - 2012/09/20 :  11:23:41  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
Tyvärr ha inte jag några från det rummet, vilket gäller flera rum. Det är nästa omöjligt att få med alltihop.
Jag har bara från två rum borta i det hörnet och de kan vi ta nu. Eftersom jag gillar Reidars kreationer så gick jag raka vägen dit på söndagförmiddagen innan det hann bli smockfullt.
"Ett tips från coachen" är att läsa reseförslagen från reseplaneraren ordentligt. Jag tänkte mig inte för utan hoppade på 24 vid Göteborg C och tänkte byta till 32 på Sörredsvägen precis som jag gjorde på lördagen. Felet var bara att den resevarianten inte fungerade så väl för att vara på Arken vid kl 11 då 32 bara gick varannan timme. Vägen längs Preemraff var, ehh, i alla fall fin!

(Jag skulle ha tagit spårvagn 6 och sedan bytt till 32 i motsatt riktning, tror jag... )

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8771 Posts

Posted - 2012/09/20 :  11:33:34  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply

Reidars Respons Grand Dimension spelades som så ofta med Audio Research.
Lite större i år än förra Arken då han, om jag minns rätt, medvetet valt förstärkare med relativt låg effekt:



Larsen hade ett ordentligt program med sig. När jag var inne spelades det på de största Larsen 8:



Arken People's choice-pristaren Anders Eriksson/Naqref/Nagref pratar lite om högtalarna, bland annat om diskantplaceringen (med plåten bakom) på 8:an som Stig C inte kunde använda på grund av patent:




Edit: Grand Dimension heter högtalarna och inget annat.

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8771 Posts

Posted - 2012/09/20 :  11:48:56  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply

HiFi-Agenten verkar ha tagit över agenturen för Bladelius. Högtalarna är Vienna The Music:



Embla, Saga och 2 x Ymer. I botten något från Exact Power och den lilla lådan är Thorens:



En lite slarvig bild på Thorens TD 2035, bara för den röda färgens skull:




Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8771 Posts

Posted - 2012/09/20 :  16:17:45  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply

Nu blir det lite "ta det tillbaka" till lördagen, men jag skulle göra av med de bilder jag hade från själva Arken först.
Följande är därmed från Park Avenue. Här Devialet och Magico, även om det var snålt med upplättningsblixt:



Bättre här:






Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8771 Posts

Posted - 2012/09/20 :  16:24:53  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply

Inne hos Amphion, med Hegel, blev det kameragubbskonferens, men först lite fundersam lyssning:



Det här påminner lite om hur det kan se ut när en annan gruppering som brukar "fotofika" i Uppsala en gång i månaden sätter igång:



Dock brukar det där vara svårt att få in två skott utan att få ett objektiv uppkört i nästan :




Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8771 Posts

Posted - 2012/09/20 :  16:27:12  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply

I korridoren tycktes att den här skulle vara på bild. Så blev det:




Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8771 Posts

Posted - 2012/09/20 :  18:16:21  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply

IC Fideliy körde med Genesis drivna av Burmester:



Högt spegelindex:




Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8771 Posts

Posted - 2012/09/20 :  18:24:52  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
Audionord demade Magneplanar (3.7 väl? Edit: Nej, 20.7 ska det vara!) med Audio Research:



Att plåta på mässor kan vara lite knepigt. Allt möjligt kan komma med i bilden när man snabbt rycker upp kameran:




Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8771 Posts

Posted - 2012/09/20 :  18:36:09  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
I det andra Audionordrummet var det Magico S5:



Elektroniken var en blandad kompott av bl a EMM Labs, Meitner, Aurender och Constellation Audio:



Det var vad jag hittade på minneskortet som tedde sig användbart, även om en och annan dålig hantering av blixten etc. visat sin fula nuna.
Jag vet att jag saknar en del bilder (som vanligt), så jag hoppas att det kommer lite påfyllning!


Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7702 Posts

Posted - 2012/09/20 :  22:06:18  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Några kommentarer om ljudet

Genesis var lite skumt, de körde med toe out placering. Ovanligt kan man väl säga men kanske var det ett sätt att tämja diskanten.

Magnepan
Det verkade spela riktigt fint men demonstratören satt och pratade högt med en kund så jag vet inte riktig.

Magico S5
Det jag hörde var väldigt bra men jag stannade inte länge eftersom de spelade på en nivå som ger permanenta hörselskador. Jag gick ut.

Magico s3
Hmm, jaså. De kostar hur mycket?

Genelec
SOm vanligt så blir man förvånad hur bra det låter ur små och billiga högtalare.

Micke

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2012/09/21 :  11:45:55  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message  Reply


I mina hifiögon blir det inte mycket vackrare än så här



Ett klassiskt 956 mk2 på golvet, jag tittar på ett varje dag hemma så en bild uppifrån är väl på sin plats.



Efter en stunds lyssning så kunde jag inte låta bli att knäppa en bild rakt framifrån också....


Artphotography
Go to Top of Page

Mats h
Member

561 Posts

Posted - 2012/09/21 :  12:23:15  Show Profile Send Mats h a Private Message  Reply
Vackert! Du måste haft svetsglasögon på dig!
Kul att smaken är olika!

Rega P9/Linn Majik CD/Musical Fidelity M3 Nu-Vista/Respons Grand
Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2012/09/21 :  14:58:47  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message  Reply







Artphotography
Go to Top of Page

Audionet
Reportage-Harry 2007, 100.000-klubben

4639 Posts

Posted - 2012/09/21 :  20:08:34  Show Profile  Visit Audionet's Homepage Send Audionet a Private Message  Reply



Q Acoustics

- Jag undrar hur dom medeltida människorna kunde klara sig utan skivspelare.
- Det kunde dom inte, dom är ju döda allihop.

Min blogg http://matvinhifi.blogspot.se
Min hemsida http://www.bildifokus.se
Facebook
http://www.facebook.com/Bildifokus
Go to Top of Page

Sceptic
Member

746 Posts

Posted - 2012/09/21 :  20:11:00  Show Profile Send Sceptic a Private Message  Reply
quote:
Audionord demade Magneplanar (3.7 väl? ) med Audio Research:


Nej det här var toppmodellen 20.7 som drevs med REF250.
Go to Top of Page

Audionet
Reportage-Harry 2007, 100.000-klubben

4639 Posts

Posted - 2012/09/21 :  20:13:09  Show Profile  Visit Audionet's Homepage Send Audionet a Private Message  Reply



Matrixmedia har en del intressanta agenturer.

- Jag undrar hur dom medeltida människorna kunde klara sig utan skivspelare.
- Det kunde dom inte, dom är ju döda allihop.

Min blogg http://matvinhifi.blogspot.se
Min hemsida http://www.bildifokus.se
Facebook
http://www.facebook.com/Bildifokus
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8771 Posts

Posted - 2012/09/21 :  20:17:27  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
quote:
Nej det här var toppmodellen 20.7 som drevs med REF250.

Ladugårdsdörr som ladugårdsdörr... Nej, allvarligt, jag var osäker på hur det var med den saken. Tack för upplysningen!

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

Audionet
Reportage-Harry 2007, 100.000-klubben

4639 Posts

Posted - 2012/09/21 :  20:19:01  Show Profile  Visit Audionet's Homepage Send Audionet a Private Message  Reply



Meridian Reference Core 818, försteg med D/A omvandlare som med fördel kopplas till Meridian DSP högtalare samt Sooloos.

- Jag undrar hur dom medeltida människorna kunde klara sig utan skivspelare.
- Det kunde dom inte, dom är ju döda allihop.

Min blogg http://matvinhifi.blogspot.se
Min hemsida http://www.bildifokus.se
Facebook
http://www.facebook.com/Bildifokus
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7702 Posts

Posted - 2012/09/21 :  20:56:33  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Arken 2012 bästa ljudbild var för mig i Gradient rummet. Utan någon egentlig konkurrens dessutom. Här kunde jag mycket enkelt hålla koll på var i rummet alla instrument och röster var placerade alldeles oavsett vilken musikstil som spelades.
För mig var basnivån 1 eller 2 dB för låg men frekvensgången kändes mycket rak och fin i övrigt.




Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Audionet
Reportage-Harry 2007, 100.000-klubben

4639 Posts

Posted - 2012/09/22 :  09:27:58  Show Profile  Visit Audionet's Homepage Send Audionet a Private Message  Reply



Larsen spelade på sina egna högtalare och elektronik från GamuT.

- Jag undrar hur dom medeltida människorna kunde klara sig utan skivspelare.
- Det kunde dom inte, dom är ju döda allihop.

Min blogg http://matvinhifi.blogspot.se
Min hemsida http://www.bildifokus.se
Facebook
http://www.facebook.com/Bildifokus
Go to Top of Page
Page: of 5 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.24 sekunder. Snitz Forums 2000