HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Hifi & Surround Köpenhamn 2012
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Fyhr
Member

236 Posts

Posted - 2012/09/27 :  21:35:03  Show Profile Send Fyhr a Private Message  Reply
I jakt på inspiration åkte jag och några vänner till mässan i Köpenhamn efter alla spännande bilder från Arken och Opalen i Göteborg, till vår besvikelse var utbudet relativt begränsat men det blev i varje fall några bilder.


Först ut arm med märklig överbyggnad.


Och en golfboll i gegga hängande i ett snöre! Givetvis en Well Tempered!

Kringutrustningen var tyvärr intetsägande och rummet litet, men trevligt hur som helst.


Det bjöds även på aktiva delningsfilter, som demades med dator och printade grafer, tyvärr utan högtalare.


En bit bort mitt i hallen fanns där musik, högtalare gömde sig bland plastväxter och fästa högt upp på pelare. Inte helt tokiga men jag vetekatten om man behöver ljud i trädgården.


Ett Vincentförsteg/lurstärkare spelade via dator och liten dac, tyvärr med Porta Pro lurar. Snygg var den och passar formatet i min hylla, tyvärr har jag redan ett Vincentförsteg som jag inte vet om jag är särskilt förtjust i egentligen.


Söndersågade Rega-armar var min favorit, vaakuminjectionmouldingen är väldigt stilig och en trevlig herre förklarade att inga andra armtillverkare har råd att investera i sådan nuförtiden.

Bland bitarna fanns även lite högtalarelement och ett talrikslager med god precision och "kul-lös" teknologi som herrn lite motvilligt visade vara en slipad halvtrubbig spets, hur den får bättre ytfinhet än en kullagerkula berättade han inte.


Det bjöds även på en monstruös Dynaudiohögtalare, utan drivelektronik.


Ballaste DIY-möjliga koncept lät riktigt fint och såg i mina ögon grymt bra ut!


Den får en bild till, jag hoppas verkligen det är staplad plywood i olika utskurna segment som de ger sken av. Tänk vilka möjligheter!

En kvick visit på deras hemsida avslöjar att företaget är Finskt, jag är visst svag för deras filosofi.


Lite rör drev godbitarna ovan.


Och en påtaglig aluminiumcylinder snurrade för kråkorna.


Om fler byggen likt tvåvåningsmonsterrör-konstruktionen i DIY-delen planeras så kan Dunelund tydligen leverera kondingar för hög spänning.


Mässans bästa upplevelse stod de här svårfotograferade högtalarna för.


De matades av EAR-block.


Som i sin tur fick signal från en Benz. Det hela bildade en förträfflig helhelt, med gott musikval dessutom!


Vilket tyvärr inte kunde sägas om nästa kombination, en McIntosh med mer effektreserv än hela mitt hushålls medelförbrukning.


Som drev ett par antagligen relativt effektiva högtalare, det hela matades från dator via okänd DAC och det bjöds på avhuggna ljudstycken av blandad art.

Det lät diffust och och märkligt för det mesta, visst fanns där lite djupbas men det imponerade inte alls ärligt talat.


Som tur är finns det annat i Köpenhamn, där springer man på både rockband på slumpmässigt valda gator, levande underklädes-skyltdockor i fönster längs Ströget och poledancers i butiker. Dessutom har de utmärkt öl överallt.

Edited by - Fyhr on 2012/09/27 21:37:00

Mats h
Member

561 Posts

Posted - 2012/09/28 :  08:09:49  Show Profile Send Mats h a Private Message  Reply
Måste säga att det var inte mycket till utställning, mycket tunt utbud. Så är väl det att ligga direkt efter Arken.

Rega P9/Linn Majik CD/Musical Fidelity M3 Nu-Vista/Respons Grand
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000