HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Netflix
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Wheels
Semester på egen begäran

821 Posts

Posted - 2012/10/15 :  19:58:40  Show Profile Send Wheels a Private Message  Reply
Ny filmkanal, just kollat in lite.
Helt ok kvalite men lite ryckigt och gul undertextsfärg.
Men kanske hit vi är på väg?
79 spänn i månaden, gratis fram till årskiftet.

henrickpettersson
Member

359 Posts

Posted - 2012/10/15 :  22:30:17  Show Profile Send henrickpettersson a Private Message  Reply
Hur fick du gratis fram till årskiftet?
Jag ser bara 1 månad gratis.
Go to Top of Page

Wheels
Semester på egen begäran

821 Posts

Posted - 2012/10/15 :  23:33:56  Show Profile Send Wheels a Private Message  Reply
Med Spotify premium får man det.
Låg bitstream men ser rätt bra ut i deras "HD".
Undrar vad det är för codec?
Tror allvarligt att det här är framtiden, hyra film försvinner.
Go to Top of Page

solhaga
100.000-klubben

2666 Posts

Posted - 2012/10/15 :  23:38:18  Show Profile  Visit solhaga's Homepage Send solhaga a Private Message  Reply
Har också provat detta från en iPad. Via en Apple-TV kan man väl dubbla det till tvn?

Medlemspresentation.
Senast lyssnat.
Instagram.
Go to Top of Page

Wheels
Semester på egen begäran

821 Posts

Posted - 2012/10/16 :  03:20:32  Show Profile Send Wheels a Private Message  Reply
Jag har sett det på min 47" tv.
Apple vet jag inte vad det är...
Go to Top of Page

solhaga
100.000-klubben

2666 Posts

Posted - 2012/10/16 :  06:49:57  Show Profile  Visit solhaga's Homepage Send solhaga a Private Message  Reply
Apple TV

Medlemspresentation.
Senast lyssnat.
Instagram.
Go to Top of Page

Wing Zero
400.000-klubben

1097 Posts

Posted - 2012/10/18 :  10:33:06  Show Profile Send Wing Zero a Private Message  Reply
Har själv skaffat Netflix och kör det via min krysslåda. Med tanke på att det är nystartat här i Sverige så är jag ganska nöjd med utbudet och det kommer garanterat komma mer och mer hela tiden. För 79 kr kan jag absolut inte klaga.

Musik är livet
Go to Top of Page

opethic
Member

2890 Posts

Posted - 2012/10/18 :  11:41:41  Show Profile  Visit opethic's Homepage Send opethic a Private Message  Reply
Oj!

Det här ska undersökas, ska bara fixa en HDMI-sladd från datorn till TVn först.

Hårdrock på CD & vinyl, nytt och begagnat: http://voodoomusic.tictail.com/
www.facebook.com/BurningSkullRec
Go to Top of Page

CC
Member

3981 Posts

Posted - 2012/10/18 :  13:07:21  Show Profile Send CC a Private Message  Reply
"hyra film försvinner"

När de stora bolagen kan lära sig att samsas och inte bara skickar ut gammal skåpmat kommer fram för allt nedladdningar minimeras till nästan ingenting. Dock kommer väl detta aldrig hända... :-(

http://www.idg.se/2.1085/1.471512/netflix-anvandarna-vill-inte-ladda-ned-illegalt

"I am not young enough to know everything"
- Oscar Wilde -

"Simplicity is the ultimate sophistication"
- Leonardo da Vinci -
Go to Top of Page

kelimutu
Starting Member

19 Posts

Posted - 2012/10/23 :  10:46:02  Show Profile Send kelimutu a Private Message  Reply
Kör via PS3 och är skitnöjd. Inget hack, inget lagg, det mesta i HD, nyare serier coh filmer är i äkta 5.1, grymt snabb uppladdningstid, det bara startar buffrar typ nån sekund. Och jag har WLAN, ej fast. Så om det hackar för er så beror det på er uppkoppling, inte själva Netflix.
Utbud OK, framförallt med tanke på att det är gratis. Ska jag betala sen så får de nog uppdatera, allt beror på hur ofta det kommer nya saker. Som i sig kan vara gamla, bara de är sevärda och att det kommer nytt hela tiden i katalogen.
Hittils supernöjd. Gratis är gott. Och jag älskar min PS3 och teknik som bara funkar!

////Henrik Barckman
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2012/10/23 :  11:41:59  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Instämmer fullständigt! Teknik ska bara funka!
Via min AppleTV är det felfritt, ruggigt snabbt och bättre bild än en snyggt uppskalad DVD! Och jag vill inte kritisera bristerna i utbudet, jag vill berömma tillgången i det stora utbudet!

VH /Micke

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

Wheels
Semester på egen begäran

821 Posts

Posted - 2012/10/23 :  12:04:44  Show Profile Send Wheels a Private Message  Reply
Tyvärr inte optimalt för htpc än, mycket jitter.
Läste att det inte är full fart på pc.Mycket bättre på dom burkar
som har integrerad netflix.Sen, hd i all äramen väldigt låg bitstream.
HD filmer kommer jag se pkå annat sätt.
Go to Top of Page

solhaga
100.000-klubben

2666 Posts

Posted - 2012/10/23 :  12:42:31  Show Profile  Visit solhaga's Homepage Send solhaga a Private Message  Reply
quote:
Har också provat detta från en iPad. Via en Apple-TV kan man väl dubbla det till tvn?

Det var ju enklare än så. Men iPad:en kan ju användas för att leta upp en film.
PS3 är ytterligare en väg, om än lite mer högljudd än AppleTV.

Medlemspresentation.
Senast lyssnat.
Instagram.
Go to Top of Page

Jazz
Member

930 Posts

Posted - 2012/10/27 :  12:48:39  Show Profile Send Jazz a Private Message  Reply
Någon som fått netflix att funger på Linux?

Följ
https://www.facebook.com/pages/Lasses-HiFi/178563918858059?fref=ts
Go to Top of Page

e-robban
Member

331 Posts

Posted - 2012/10/30 :  06:47:10  Show Profile Send e-robban a Private Message  Reply
Netflix är min tv här i USA. Tröttnade på att jaga uppstyckade U-tube klipp i sämsta tänkbara kvalitet, så kan man inte leva.

"Just sit back and enjoy the magic of rock!"
Go to Top of Page

Labbe
Medlem, HiFi Norr

2052 Posts

Posted - 2012/10/30 :  09:05:55  Show Profile  Visit Labbe's Homepage Send Labbe a Private Message  Reply
Jazz: skall man köra netflix via linux så behöver man köra det i en virtuell maksin. och detta pga att netflix använder microsofts silverlight plugin med DRM skydd.
Och netflix själva har sagt att att de aldrig kommer att använda något utan DRM.

In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates.

Ansvarig för EleganZe Project

Go to Top of Page

opethic
Member

2890 Posts

Posted - 2012/10/30 :  11:04:39  Show Profile  Visit opethic's Homepage Send opethic a Private Message  Reply
Jag har sökt men ej funnit... Netflix exakta utbud.

Jag måste erkänna att mitt TV-tittande begränsar sig till dokumentärer och sport, jag tittar nästan uteslutande på Discovery World, Kunskapskanalen och History Channel samt Fotboll och Hockey (är dock för fattig/snål för att betala för specialkanaler som tex. "Viasat Hockey")

Barnen vill se Disney Channel (Shake it up, Phineas och Ferb osv...)
Sambon ser mest på SVT1, SVT1 och TV4 (Solsidan, Så ska det låta, Dobidoo, Halv åtta hos mig osv...)

Drömmen vore ju att ha bonn-TV (som vi kallar gratisutbudet via boxer) och sedan en webbaserad tjänst som typ Netflix - förutsatt att de visar bra dokumentärer, barnserier och sport.

Jag är helt övertygad om att framtidens TV är helt webbaserad och "on demand", viket passar mig perfekt.

Hårdrock på CD & vinyl, nytt och begagnat: http://voodoomusic.tictail.com/
www.facebook.com/BurningSkullRec
Go to Top of Page

e-robban
Member

331 Posts

Posted - 2012/10/31 :  07:08:41  Show Profile Send e-robban a Private Message  Reply
kollade faktiskt på Phineas & Ferb på netflix häromdagen. Jag måste säga att Dopfelsmits gör sig bättre på svenska.

"Just sit back and enjoy the magic of rock!"
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2012/12/14 :  09:59:45  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply

Efter tips kan jag meddela att man kan, genom att skaffa ett abbonemang på unblock-us.com och ange deras DNS-server i sin AppleTV (eller PC antar jag) ta del av det amerikanska utbudet på filmer och serier.
Det är en "smula större" kan jag meddela

Enkelt och billigt! Prova gratis en vecka utan att teckna abbonemang.
MVH /Micke

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

TuneTrippin
Member

59 Posts

Posted - 2012/12/14 :  12:46:54  Show Profile Send TuneTrippin a Private Message  Reply
Gillar netflix bättre än Viaplay (synd bara att netflix inte har Castle...).

Lounge.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000