HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Trafo brumm
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Green77
Member

199 Posts

Posted - 2012/11/27 :  19:43:08  Show Profile Send Green77 a Private Message  Reply
Hej alla!
Är det bara jag som inte kan söka här på forumet? Får nån kryptiskt felmeddelande..
Nåja, har slängt ihop en oddwatt till min svåger..sorry :)
Ok, men han tycker det låter helt ok, så han är nöjd.
Bara ett problem, sitter en ringtrafo i den som brummar så in i h-vete..ett mekaniskt brum som inte följer med ut i högtalarna men som är stötigt så fort låten är slut.
Har dragit åt trafon så den är inte lös eller så. Har ett ingångsfilter vid 230v in.

Tyckte det blev något värre när jag koppla in båda lindningarna för HT. Har 2 st lindningarna med 350 volt och likriktar de i 2 olika bryggor som sedan går ihop till en B+ och en jord. Men det brummade när jag bara använde en lindningarna med, kanske lika mycket, kommer inte ihåg..

Nån som har en idé vad man kan göra? Dc-fälla?

Med vänlig hälsning, Daniel

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2012/11/27 :  20:41:34  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message  Reply
Det låter ju som att det är lite DC som spökar så en DC-fälla är en bra början.

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

Green77
Member

199 Posts

Posted - 2012/11/28 :  07:09:36  Show Profile Send Green77 a Private Message  Reply
Ok, ska beställa några delar till en dc fälla.
Med vänlig hälsning, Daniel
Go to Top of Page

Green77
Member

199 Posts

Posted - 2012/11/30 :  07:52:29  Show Profile Send Green77 a Private Message  Reply
Hej
Tog o mätte dc på väggurtaget. Det pendla mellan 0,1v till 0,5v. Räcker det gör att skapa sådant oljud från trafon?
Har inte fått dioderna till min fälla än, blir nästa vecka..
Med vänlig hälsning, Daniel
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000