HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 GyroSE:s anläggning
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

GyroSE
Member

202 Posts

Posted - 2013/01/02 :  16:28:27  Show Profile Send GyroSE a Private Message  Reply
Länge har jag stått utanför som besökare och betraktat vad som försigåtts på detta forum. Beslutade mig helt nyligen för att ta steget in i denna värld och min stora förhoppning är att man ska få kontakt med likasinnade för utbyte av erfarenheter. Vad jag hittills har sett av er övriga medlemmars inlägg som utifrån betraktande så verkar detta med erfarenhetsutbyte ständigt pågå vilket bådar gott inför framtiden.

Min hifi- historia började redan som liten parvel under det glada 70- talet. Nja, om jag ska vara ärlig så var det inte så mycket hifi över mitt inträde i denna sfär. Den första anläggningen var en enkel variant som jag fick ärva av någon gammal släkting. Denna var av märket Philips och var en allt-i-ett- lösning med allt inbyggt i samma box dock följde två högtalare vilket gav mig möjligheter att få uppleva stereoljud. Den lät väl hellre än bra men det var med denna som hjälp som jag fick upp ögonen (eller snarare öronen) för musikens spännande värld.

Första stora idolen var Elvis Presley, jag kan fortfarande idag känna den där stora sorgen man kände efter att beskedet om Kungens bortgång basunerades ut i mitten på augusti -77. En verkligt traumatisk upplevelse som sitter i än idag. Åren gick och musiksmaken breddades en aning när jag någon gång under 1980-81 för första gången fick höra en för mig mycket viktig skiva hos en några år äldre granne. Skivan som spelades var Iron Maidens debutplatta, jag blev helt tagen av stunden och vips så var jag fångad i hårdrockens förrädiska nät. Under större delen av 80- talet så lyssnade jag sen nästan uteslutande på hårdrock, mot slutet så var det den (ur dåtidens ögon sett) tyngre hårdrocken som gällde för min del. Dock så slutade jag inte helt att lyssna på annan musik, uppskattade även band som t.ex. Depeche Mode och Human League som stod så långt ifrån hårdrocken som man kunde komma (vem minns inte "kriget" som pågick mellan hårdrockare och syntare). Det var dock sämre beställt med hifi- prylar under dessa år och de grejor jag hade för musikavspelning under den tiden är inte värda att nämna vid namn här. Musiken stod i centrum då och gör så än idag, skillnaden är att den numera avnjuts med något bättre grejor i alla fall.

Runt 1990 köpte jag min första "riktiga" stereoanläggning som bestod av Pioneer- elektronik (A-858, CT-959 och PL-225) samt ett par JBL LX55. I slutet på samma årtioende hade jag via ett antal uppgraderingar nått en bit på väg. Satt då på en Pro- Ject 6.1- skivspelare, förstärkeri ifrån NAD i form av NAD S100/S200, RIAA- steg var Rega Eos och högtalarna var ett par B&W N804. Uppgraderingarna har hela tiden skett gradvis och idag ser den ut så här:

Skivspelare: Michell GyroDec SE med Michell HR PSU
Tonarm: SME IV
Pickup: Benz Micro Wood SM
Phonoförstärkare: Audio Research PH5 samt AVID Pulsus
CD- spelare: Rotel RCD-991
Förförstärkare: Audio Research LS17
Slutsteg: Bryston 4B SST (inköpt februari 2016)
Högtalare: B&W Nautilus 804
Kablage: strömkablar till samtliga enheter- Supra LoRad. Signalkablar- Tara Labs Reference Gen 2 (1 par RCA och 1 par XLR), Tara Labs Air 3 Series 2 (XLR), Harmonic Technology Truth Link (RCA) och högtalarkablar Tara Labs Reference Gen 2.
Rack: Atacama Equinox
Skivtvätt: Okki Nokki


Jag tycker att ovanstående får anses som en ganska balanserad anläggning. Fokuserar själv väldigt mycket på att sätta musiken i första rummet och vill att grejorna ska påverka ljudet så lite som möjligt. Det är musiken som man ska lyssna på och hifi- prylarna är bara ett hjälpmedel att förmedla ett så pass naturligt ljud som det är möjligt. Är därför inte den som direkt flashar med en väldesignad anläggning utan fokuserar mer på vad grejorna förmedlar i ljudväg.

Som ni säkert förstår så dominerar vinylen stort hemma hos mig, har numera några tusen vinylskivor i min samling och den växer ständigt. CD- skivor spelas bara undantagsvis hemma hos mig, har trots detta hunnit köpa på mig strax över 500 st CD- plattor genom åren.

Musiksmaken är otroligt bred, brukar säga att jag lyssnar på allt från tidig Händel till riktigt tung dödsmetall. Gillar i stort sett allt däremellan och älskar att hela tiden upptäcka ny musik, köper därför ofta plattor med för mig okända artister. Några av mina absoluta husgudar är Pink Floyd, Frank Zappa, U2, David Bowie, Frank Sinatra, Iggy Pop, The Doors, Led Zeppelin, Stevie Ray Vaughan, Joe Bonamassa, Al Di Meola, Miles Davis, In Flames, Genesis, Mike Oldfield, Kamelot, Muse, Beatles, Gerry Rafferty, Fleetwood Mac, Parliament, Johnny Cash, Ray Charles, The Shadows, Bob Marley, Sonny Rollins, Weather Report m.fl. Listan kan göras ännu längre och som ni ser så finns det lite bredd.

Det var lite om mig och mitt intresse för musik & hifi. Om det är något ni undrar över eller vill diskutera är ni alltid välkomna att höra av er. Tycker att det är en ren ynnest att få chansen att etablera kontakt med likasinnade.

Bilder kommer att läggas upp efterhand.

/Jocke

Anläggningen: Michell Orbe SE + SME IV + Benz Micro LP & Michell Gyro SE + TechnoArm + Benz Micro Wood SM, Audio Research PH5, Rotel RCD-991, Audio Research LS17, Bryston 4B SST och B&W 804.

Edited by - GyroSE on 2016/03/13 13:11:41

Revoxarn
Klubbmästare, Nerikes Audiofiler

806 Posts

Posted - 2013/01/02 :  17:58:09  Show Profile Send Revoxarn a Private Message  Reply
Visst är det härligt att ha en så bred musiksmak, nästan allt man lyssnar på låter bra.

Revoxarn
Klubbmästare för N.A - skicka PM för mer info/medlemskap.
Go to Top of Page

opethic
Member

2890 Posts

Posted - 2013/01/02 :  18:12:32  Show Profile  Visit opethic's Homepage Send opethic a Private Message  Reply
Bred o trevlig musiksmak, trevliga prylar också.

Kan vi få se lite bilder tro?

Hårdrock på CD & vinyl, nytt och begagnat: http://voodoomusic.tictail.com/
www.facebook.com/BurningSkullRec
Go to Top of Page

GyroSE
Member

202 Posts

Posted - 2013/01/02 :  19:07:53  Show Profile Send GyroSE a Private Message  Reply
Verkligen härligt med bred musiksmak, tycker det är viktigt att bevara öppenheten att ta in nya musikinfluenser. Skulle bli allt bra tråkigt att bara lyssna på en slags musik.

Bilder kommer så småningom och för er som inte kan vänta så finns jag också på Min Hembio under samma nickname, bilderna där är dock inte helt uppdaterade. Återkommer härinne med fräscha bilder så snart det går.

Anläggningen: Michell Orbe SE + SME IV + Benz Micro LP & Michell Gyro SE + TechnoArm + Benz Micro Wood SM, Audio Research PH5, Rotel RCD-991, Audio Research LS17, Bryston 4B SST och B&W 804.
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2013/01/02 :  21:19:01  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Hjärtligt välkommen Jocke!
Intressant elektronik och en musiklista som jag nästan skulle kunna skrivit själv!
Kommer följa denna tråd och snika till mig en tjuvtitt när det blir möjligt!
Med vänlig hälsning, Micke

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

GyroSE
Member

202 Posts

Posted - 2013/01/03 :  09:04:26  Show Profile Send GyroSE a Private Message  Reply
Tackar för det Micke!


Anläggningen: Michell Orbe SE + SME IV + Benz Micro LP & Michell Gyro SE + TechnoArm + Benz Micro Wood SM, Audio Research PH5, Rotel RCD-991, Audio Research LS17, Bryston 4B SST och B&W 804.
Go to Top of Page

levande
200.000-klubben

2054 Posts

Posted - 2013/01/03 :  22:07:10  Show Profile  Visit levande's Homepage Send levande a Private Message  Reply
varmt välkommen

Min anläggning
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=41668
Go to Top of Page

Bobbokrull
f.d. "Robin Fischer"

2165 Posts

Posted - 2013/01/03 :  22:54:18  Show Profile Send Bobbokrull a Private Message  Reply
Välkommen!
Go to Top of Page

GyroSE
Member

202 Posts

Posted - 2013/02/02 :  07:48:24  Show Profile Send GyroSE a Private Message  Reply
Har äntligen fått tummen ur och tagit lite bilder på min anläggning. Ni får ursäkta mina bristande kunskaper i fotograferingens ädla konst.



Här ovan ser man hela härligheten. Uppifrån och ner syns:

Michell GyroDec SE
Rotel RCD-991
Audio Research LS17
Michell HR PSU och AVID Pulsus
NAD S200

Högtalare är ett par B&W N804.

Använder i dagsläget ett RIAA- steg ifrån AVID men jag sitter också på ett dito ifrån Audio Research i form av en PH5. Kan tänka mig att synergieffekten LS17 och PH5 emellan kommer att göra att ljudåtergivningen lyfter ytterligare. Tester med dessa båda RIAA- steg kommer att ske i lugn och ro för att utröna vilket som tilltalar mest.

Många betraktar säkert det svarta fåret i sammanhanget, NAD S200, som en svag länk. Jag håller inte med om det, när ARC LS17 kom på plats i anläggningen så blommade NAD- slutsteget ut i sin fulla prakt. Det är absolut ett gediget kvalitetsbygge med bl.a. högklassiga kontakter på baksidan samt rejält med muskler under skalet. Kör linjesteg och slutsteg fullt balanserat.



Min huvudsakliga signalkälla; Michell GyroDec SE. På denna finns en SME IV och på den i sin tur sitter en Benz Micro Wood SM monterad. Just kombinationen SME IV och Benz Micro Wood är helt fantastisk, när båda dessa anskaffades föll allt liksom på plats.

Detta var ett litet smakprov, fler bilder kommer...




Anläggningen: Michell Orbe SE + SME IV + Benz Micro LP & Michell Gyro SE + TechnoArm + Benz Micro Wood SM, Audio Research PH5, Rotel RCD-991, Audio Research LS17, Bryston 4B SST och B&W 804.

Edited by - GyroSE on 2013/02/03 07:39:14
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2013/02/02 :  14:55:55  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Ser mycket trevligt ut! Gillars ju själv vinylljudet och ser tre topp-plattor direkt!:
Pink Floyd - Pulse, Genesis - Selling England., och troligen Yes - Fragile?
Gött!
Med vänlig hälsning, Micke

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

GyroSE
Member

202 Posts

Posted - 2013/02/02 :  15:16:59  Show Profile Send GyroSE a Private Message  Reply
Tackar för det Micke! Faktum är att du har två rätt när det gäller plattorna dock ingen skiva från Yes på denna bild. Bildkvaliteten är tyvärr inte den bästa så jag förstår att det är svårt att se alla detaljer. Plattorna är från vänster till höger:

Ella Fitzgerald- At the Opera House
Pink Floyd- Pulse
Genesis- Selling England by the Pound
Donald Fagen- Sunken Condos
Keane- Strangeland
Muse- The 2nd Law

Anläggningen: Michell Orbe SE + SME IV + Benz Micro LP & Michell Gyro SE + TechnoArm + Benz Micro Wood SM, Audio Research PH5, Rotel RCD-991, Audio Research LS17, Bryston 4B SST och B&W 804.

Edited by - GyroSE on 2013/02/02 15:20:14
Go to Top of Page

DavidS
Member

389 Posts

Posted - 2013/02/03 :  11:34:31  Show Profile Send DavidS a Private Message  Reply
Stilig anläggning GyroSE. Riktigt stiligt! :-D
Go to Top of Page

GyroSE
Member

202 Posts

Posted - 2013/02/04 :  09:10:45  Show Profile Send GyroSE a Private Message  Reply
Tack för det DavidS!

Som sagt lägger jag ingen stor vikt vid att grejorna är väldesignade rent estetiskt men jag gillar ändå när det ser snyggt och propert ut i racket. I fallet med GyroDec är det dock svårt att inte reagera på det estetiska, det är rent ut sagt en förbaskat snygg och stilren skivspelare som dessutom är fantastisk som ljudförmedlare.

Anläggningen: Michell Orbe SE + SME IV + Benz Micro LP & Michell Gyro SE + TechnoArm + Benz Micro Wood SM, Audio Research PH5, Rotel RCD-991, Audio Research LS17, Bryston 4B SST och B&W 804.

Edited by - GyroSE on 2013/02/04 13:03:12
Go to Top of Page

opethic
Member

2890 Posts

Posted - 2013/02/04 :  13:37:15  Show Profile  Visit opethic's Homepage Send opethic a Private Message  Reply
Ser trevligt ut det där

Den vinylriggen är verkligen helläcker!

Liksom Alfa-Micke så fastnade jag på skivorna först, vinylskivor är något av det vackraste jag vet och Genesis- Selling England by the Pound är en av mina favoriter.

Jag tycker dock att rummet ser lite kalt ut, kan tänka mig att det finns mycket att vinna på genom att tex. lägga in en stor fet matta och att slänga upp några absorbenter på väggarna.



Hårdrock på CD & vinyl, nytt och begagnat: http://voodoomusic.tictail.com/
www.facebook.com/BurningSkullRec
Go to Top of Page

GyroSE
Member

202 Posts

Posted - 2013/02/04 :  18:53:23  Show Profile Send GyroSE a Private Message  Reply
Tack!

Har lite samma inställning till vinylplattornas konvolut, de är ofta vackra och stiliga. Dessa små konstverk är nog en av de stora anledningarna att man håller på med vinyl...

Jo det finns nog en del att göra för att kräma ur mesta möjliga ur rummet. Har dock en stor matta samt två stora soffor i rummet (bakom fotopositionen) som dämpar en del, sen så finns det c:a 1500 vinylskivor som står uppställda i en hylla några meter från anläggningen som säkerligen också betyder något i sammanhanget. Runt själva anläggningen finns det massor att göra men jag skyndar långsamt, vi får se vad som kan behövas. Skulle hur som behöva göra en mätning av rummets akustik och det är väl därifrån man sen får inleda operation Ljudfix.


Anläggningen: Michell Orbe SE + SME IV + Benz Micro LP & Michell Gyro SE + TechnoArm + Benz Micro Wood SM, Audio Research PH5, Rotel RCD-991, Audio Research LS17, Bryston 4B SST och B&W 804.

Edited by - GyroSE on 2013/02/04 19:42:56
Go to Top of Page

GyroSE
Member

202 Posts

Posted - 2014/01/07 :  10:35:18  Show Profile Send GyroSE a Private Message  Reply
Det är snart ett år sen sist jag skrev något härinne ang min anläggning, får försöka bli lite bättre på detta framöver.

Har på sistone blivit inspirerad av allt som har skrivits härinne på forumet ang Michells båda suveräna skivspelare GyroDec och Orbe. Går som en följd av detta nu i väntans tider då jag har beställt en liten uppgradering till min GyroDec i form av ett Michell Orbe Clamp Upgrade Kit:

http://www.michell-engineering.co.uk/upgrade-kits/orbe-clamp-kit/

En av de stora Michell- kännarna, Werner Ogiers, hävdar att denna uppgradering är så pass bra att den borde säljas som standard till Michell GyroDec. Ska bli spännande att se/höra skillnaderna när denna lilla godbit anländer. Rapport på dess effekter kommer.

De uppgraderingar jag har gjort innan jag bestämde mig för att satsa på en Orbe- klämma är:

- Michell HR PSU- motorstyrningen som verkligen gjorde stor skillnad när den kopplades in. Jag hävdar bestämt att man inte vet hur bra en GyroDec kan förmedla musik förrän man kopplar in denna nätdel/motorstyrning- är övertygad om att rent procentuellt sett så ger denna uppgradering allra mest (återstår dock att se/höra vad Orbe- klämman kan göra för ljudet...). Mitt tips till den som har tänkt sig skaffa en Gyro är att man bör avsätta en budget för att snarast köpa sig en HR PSU. Länk:

http://www.michell-engineering.co.uk/upgrade-kits/hr-power-supply/

- Gert Pedersen Armboard Upgrade Kit- skaffade ett sånt uppgraderingskit redan när jag hade min förra tonarm, Michell TechnoArm, mest för att testa om det kunde ge några förbättringar. Den stora förtjänsten är att tonarmen frikopplas ytterligare ifrån själva chassiet och de eventuella resonanser som kan fortplanta sig elimineras nära nog totalt. Effekterna hos mig efter denna uppgradering har varit bättre basåtergivning, mer transparens/djup i ljudbilden och en mer påtaglig bakgrundssvärta. När jag bytte till SME IV så såg jag till att montera dit ett passande uppgraderingskit direkt. En annan fördel är att akrylringen som monteras mellan chassi och armboard passar mycket bra ihop med skivspelaren rent estetiskt. Se gärna bild i länken:

http://www.pedersensgyro.dk/armboard

Är mycket nöjd med min GyroDec som jag nu i dagarna har haft i min ägo i 6 år. I.o.m. Orbe- klämman har jag nog tagit min Gyro så långt man kan komma utan att behöva göra stora ingrepp och bygga om själva skivspelaren (har då Gert Pedersens Full Upgrade i tankarna). Jag har inga planer på att bygga om min GyroDec utan väljer att behålla det stilrena utseendet. Vill heller inte förstöra GyroDecs look och ljudkaraktär genom att skaffa en Orbe- tallrik, denna uppgradering kom f.ö. till i efterhand endast för att kunderna efterfrågade detta och inte för att kontruktören John Michell hade detta med i beräkningarna när han konstruerade Michell Orbe. Dock kliar det en aning i fingrarna när man härinne på forumet läser om hur pass bra storebror Orbe är, om det någon gång blir en uppgradering på skivspelarfronten så står Michell Orbe SE högst på listan för min del.

Anläggningen: Michell Orbe SE + SME IV + Benz Micro LP & Michell Gyro SE + TechnoArm + Benz Micro Wood SM, Audio Research PH5, Rotel RCD-991, Audio Research LS17, Bryston 4B SST och B&W 804.

Edited by - GyroSE on 2014/01/10 10:31:02
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2014/01/07 :  20:04:54  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Intressant!
Upplever du ngn skillnad i ljudet med Gert Pedersens Armboard visavi Michells egen "nya" variant i delrin med oringar på toppen och icke genomgående bult?
Och, en fråga till; silikonslangen... Den är som en bussning kring bulten, men går den upp i armboarden?
Och ned i plexi-ringen?

Vh Micke

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

GyroSE
Member

202 Posts

Posted - 2014/01/08 :  08:57:31  Show Profile Send GyroSE a Private Message  Reply
Upplevde absolut skillnad när jag skiftade till GP Armboard Upgrade Kit- som jag beskrev ovan så blev basåtergivnignen bättre/mer definierad, transparensen och 3D- känslan förbättrades och den s.k. bakgrundssvärtan blev mer påtaglig.

Beträffande silikonslangen så funkar den exakt som du skriver som en slags bussning som är genomgående genom både akrylring och armboard. Följer även ett slags o-ringar med GP- kitet som fungerar på samma sätt som i fallet med Michells uppgraderingskit. Är det ett Michell Arm Plate De- Coupling Kit som du har skaffat, Micke?

Anläggningen: Michell Orbe SE + SME IV + Benz Micro LP & Michell Gyro SE + TechnoArm + Benz Micro Wood SM, Audio Research PH5, Rotel RCD-991, Audio Research LS17, Bryston 4B SST och B&W 804.
Go to Top of Page

GyroSE
Member

202 Posts

Posted - 2015/12/21 :  10:17:03  Show Profile Send GyroSE a Private Message  Reply
Länge sen jag skrev något här ang anläggningen. Mycket har hänt sedan senast; jag flyttade under den gångna sommaren och anläggningen har fått ny uppställningsplats i ett rum som skiljer sig en del från förra lyans lyssningsrum. Tidigare under hösten kostade jag på mig att dra dedikerad el till anläggningen ifrån elcentralen, förgyllde denna manöver lite extra genom att koppla det hela till/genom en Klangmodul IIIG bestyckad med 1 styck 16A kopparsäkring vidare ut till ett Furutech- vägguttag. Är mycket nöjd med dessa åtgärder- de är väl värda varenda investerad krona.

Tycker själv att jag har börjat få ordning på högtalaruppställningen nu efter en hel del experimenterande och nästa steg är att försöka sig på lite akustikfix för att försöka "kräma" lite mer ur anläggningen.

Uppgraderingsdjävulen har greppat tag i mig nu lagom till jul; ett nytt RIAA- steg kommer att provas ut noggrant framöver samt att jag också har börjat snegla på att uppgradera på skivspelarfronten. En Michell Orbe SE står högt på önskelistan just nu....

Anläggningen: Michell Orbe SE + SME IV + Benz Micro LP & Michell Gyro SE + TechnoArm + Benz Micro Wood SM, Audio Research PH5, Rotel RCD-991, Audio Research LS17, Bryston 4B SST och B&W 804.

Edited by - GyroSE on 2015/12/21 10:24:06
Go to Top of Page

lindome
Member

1054 Posts

Posted - 2015/12/21 :  10:43:43  Show Profile Send lindome a Private Message  Reply
Se där ja!
Orbe lockar kan jag förstå Du kommer inte bli besviken, den ÄR bättre än Gyron!
Dock inte lika cool

Får vi se lite fler bilder kanske?
Go to Top of Page

GyroSE
Member

202 Posts

Posted - 2015/12/22 :  16:49:04  Show Profile Send GyroSE a Private Message  Reply
Orbe är något som lockar och har gjort det sen jag såg/hörde en första gången i början på 00- talet. Som du säger Lindome så är dock GyroDec mycket coolare utseendemässigt...

Ska jobba på det där med lite nya bilder.

Anläggningen: Michell Orbe SE + SME IV + Benz Micro LP & Michell Gyro SE + TechnoArm + Benz Micro Wood SM, Audio Research PH5, Rotel RCD-991, Audio Research LS17, Bryston 4B SST och B&W 804.

Edited by - GyroSE on 2015/12/22 16:49:50
Go to Top of Page

GyroSE
Member

202 Posts

Posted - 2016/03/07 :  15:20:30  Show Profile Send GyroSE a Private Message  Reply
Det är inte ofta jag uppgraderar då jag gillar att suga ordentligt på karamellen och njuta av vad den befintliga stereoriggen har att erbjuda. Men nu har det hänt något; jag har gått och blivit med Bryston! Det är 3½ år sen den senaste uppgraderingen gjordes så det var verkligen på tiden att min anläggning fick sig en liten vitamininjektion.

Har genom åren läst/hört mycket om att Audio Researchs linje-/försteg "gifter sig" fint med Brystons slutsteg, har faktiskt hela tiden sneglat i den riktningen sen jag skaffade mina ARC- prylar för snart 4 år sen. Fick för några veckor sedan chansen att låna hem ett Bryston 4B SST för utvärdering under en dryg veckas tid. Kände omgående att alla bitar föll på plats när detta slutsteg letade sig in i stereoracket därhemma. Luftighet, rejält med dynamik, högkvalitativ bas, fint mellanregister och delikat diskantåtergivning är det jag har upplevt så här långt som utmärkande. Det kraftfulla slutsteget håller verkligen högtalarelementen i ett järngrepp på alla fronter, B&W N804 är en slank högtalare men med Bryston 4B SST vid rodret så spelar de med en otrolig auktoritet och finess. Är supernöjd med den här lilla nätta uppgraderingen, känns som att jag kommer att kunna leva länge med detta nya kärnkraftverk.

Närmast efter Bryston tar test av lite olika kablar vid, kommer att testa en del av Sonus Concordias produktprogram hemma. Det blir spännande att se/höra vad det kan utmynna i....

Anläggningen: Michell Orbe SE + SME IV + Benz Micro LP & Michell Gyro SE + TechnoArm + Benz Micro Wood SM, Audio Research PH5, Rotel RCD-991, Audio Research LS17, Bryston 4B SST och B&W 804.

Edited by - GyroSE on 2016/03/07 15:32:27
Go to Top of Page

Adagio
Harry-vinnare 2004

2757 Posts

Posted - 2016/03/07 :  17:39:18  Show Profile Send Adagio a Private Message  Reply
Jag måste säga att jag är grymt imponerad av din självdisciplin. Jag är ju av den naturen att ett nytt tweak eller dylikt knappt får ligga tills efter middagen, jag är som ett barn, "jag vill testa nu, nu NU! Inte efter maten, jag är inte hungrig."

Driver http://www.sonusconcordia.se/
"by human hands for human ears"
Go to Top of Page

GyroSE
Member

202 Posts

Posted - 2016/03/07 :  19:26:11  Show Profile Send GyroSE a Private Message  Reply
Självdisciplin är mitt mellannamn....gillar ju att späka mig själv likt en fakir emellanåt...

Skämt åsido så gillar jag att låta det gå en period mellan uppgraderingarna så man hinner ta del av och lära sig den karaktäristik som varje förändring tillför- både enskilt och men även vad det gör för helheten. Kanske kräver det en del självdisciplin men för min del är bara kul att grundligt undersöka hur anläggningen påverkas.

Sen så är jag i första hand musikälskare och gillar det där med att se min skivsamling i ett nytt ljus emellanåt- låter man det då dröja lite mellan uppgraderingarna så inser man att man har en näst intill oändligt stor skivsamling när man återupptäcker den gång på gång...

Anläggningen: Michell Orbe SE + SME IV + Benz Micro LP & Michell Gyro SE + TechnoArm + Benz Micro Wood SM, Audio Research PH5, Rotel RCD-991, Audio Research LS17, Bryston 4B SST och B&W 804.

Edited by - GyroSE on 2016/03/07 19:31:08
Go to Top of Page

anli
Member

254 Posts

Posted - 2016/03/07 :  20:48:00  Show Profile  Visit anli's Homepage Send anli a Private Message  Reply
Skönt med fler som kan låta skivsamlingen få spelas av i lugn och ro utan störas av infall och nymodigheter.

Cigarr, Bourbon och grammofon. Det blir inte bättre än så!
Go to Top of Page

Junepe
100.000-klubben

614 Posts

Posted - 2016/03/10 :  20:52:24  Show Profile  Visit Junepe's Homepage Send Junepe a Private Message  Reply
Ett fyrverkeri av bilder vore inte helt fel

((( JUNEPE )))

¿?¿ JUNEPE ¿?¿
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000