HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Hemma hos Lasse
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 7

Lassej
Member

208 Posts

Posted - 2017/08/04 :  00:09:38  Show Profile Send Lassej a Private Message  Reply
Nu har de första nya grejerna kommit. Testat hela kvällen. Rapport kommer. Sedan kommer fler grejer

mvh
Lasse

Thoréns TD147 Jubilee/OM30, Michell Orbe/SME 309/Benz Micro Wood, riia Trigon Advance, Mark Levinson 326S, Classé CA-2300, B&W 802D2, Bryston BDA-3, Mac mini, Roon SOtM-sMS200 Ultra/sPS-500/ISO-CAT 6, Marantz SACD 7007, NAS Synology 6TB. Isotek Aquarius. Chord, VdH, Supra, Audioquest, Svanå, Sound of Science. Entreq.
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2017/08/04 :  07:13:43  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Mäh... Så här kan du ju inte hålla på? Bilder! Info! Kom igen!
Åtminstone en lite ledtråd till vad det är som sker?

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

Lassej
Member

208 Posts

Posted - 2017/08/04 :  13:07:00  Show Profile Send Lassej a Private Message  Reply
quote:
Mäh... Så här kan du ju inte hålla på? Bilder! Info! Kom igen!
Åtminstone en lite ledtråd till vad det är som sker?


Haha, det kommer...snart

Thoréns TD147 Jubilee/OM30, Michell Orbe/SME 309/Benz Micro Wood, riia Trigon Advance, Mark Levinson 326S, Classé CA-2300, B&W 802D2, Bryston BDA-3, Mac mini, Roon SOtM-sMS200 Ultra/sPS-500/ISO-CAT 6, Marantz SACD 7007, NAS Synology 6TB. Isotek Aquarius. Chord, VdH, Supra, Audioquest, Svanå, Sound of Science. Entreq.
Go to Top of Page

Lassej
Member

208 Posts

Posted - 2017/08/04 :  13:18:34  Show Profile Send Lassej a Private Message  Reply
Inga bilder än men det kommer!

Det blev en riktig marotonlyssningsdag och kväll igår. Ja, faktiskt ändå fram mot småtimmarna. Vi var två st som lyssnade mesta delen av tiden. Innan vi började att koppla in nya apparater så byttes samtliga ethernetkablar i mitt system. Från Supra och AQ, samtliga skärmade, till Deltaco Cat 6 oskärmad. Vi lyssnade på varje uppsättning två ggr. Svårt att göra ett bra A/B eller blindtest då det tar en stund att koppla om men vi tyckte att det kanske, kanske, lät lite mer öppet med oskärmat men detta är högst osäkert. Kan lika gärna vara inbillning, så lika lät det. Vi var överens om att vi nog inte skulle klara av att detektera vilka kablar det var i ett blindtest. Vi valde att låta de oskärmade sitta kvar. Nu är jag definitivt övertygad om att inte lägga mer pengar på ethernetkablar.

Har fiber 200Mbit till modem/router (Technicolour/Telias de luxe model). Sedan trådat Cat6 oskärmat till en HP Switch av std modell med 8 portar. NAS, DAC och mac mini anslutet via ethernet.

Efter ethernetkabeltestet så blev det lite annat testat!

Musiken vi lyssnade på hela dagen var bl.a:

Dire Straits "Once Upon Time In The West"

Heather Nova "Ride"

Heather Nova "This Body"

Tony Joe Withe "Gonna Look Good In Blues"

David Knopfler "Jericho"

Melody Gardot "Preacherman"

Shelby Lynne "Call Me Up"

mvh


Thoréns TD147 Jubilee/OM30, Michell Orbe/SME 309/Benz Micro Wood, riia Trigon Advance, Mark Levinson 326S, Classé CA-2300, B&W 802D2, Bryston BDA-3, Mac mini, Roon SOtM-sMS200 Ultra/sPS-500/ISO-CAT 6, Marantz SACD 7007, NAS Synology 6TB. Isotek Aquarius. Chord, VdH, Supra, Audioquest, Svanå, Sound of Science. Entreq.
Go to Top of Page

Lassej
Member

208 Posts

Posted - 2017/08/04 :  14:05:18  Show Profile Send Lassej a Private Message  Reply
Först ut att testas är denna:


Thoréns TD147 Jubilee/OM30, Michell Orbe/SME 309/Benz Micro Wood, riia Trigon Advance, Mark Levinson 326S, Classé CA-2300, B&W 802D2, Bryston BDA-3, Mac mini, Roon SOtM-sMS200 Ultra/sPS-500/ISO-CAT 6, Marantz SACD 7007, NAS Synology 6TB. Isotek Aquarius. Chord, VdH, Supra, Audioquest, Svanå, Sound of Science. Entreq.
Go to Top of Page

Lassej
Member

208 Posts

Posted - 2017/08/04 :  14:21:10  Show Profile Send Lassej a Private Message  Reply
IPower har fått väldigt bra betyg i tester och på andra forum. Den sägs vara ca 10ggr mindre lågbrusig än en vanlig väggbula. En klar förbättring skall uppnås av denna men inte lika bra som en linjär psu från t.ex. Uptone, SOtM (deras nya sMS-500 verkar vara en av det absolut bästa just nu) eller SBooster men priset är mycket lägre. 590kr med frakt. Jag tänkte börja med en sådan och koppla in den till min ethernet switch. Den finns 3 st varianter 5, 9 eller 12V. Jag har köpt 12V varianten + en 9V som ska testas på en annan apparat.

Kunde vi höra någon skillnad då


Thoréns TD147 Jubilee/OM30, Michell Orbe/SME 309/Benz Micro Wood, riia Trigon Advance, Mark Levinson 326S, Classé CA-2300, B&W 802D2, Bryston BDA-3, Mac mini, Roon SOtM-sMS200 Ultra/sPS-500/ISO-CAT 6, Marantz SACD 7007, NAS Synology 6TB. Isotek Aquarius. Chord, VdH, Supra, Audioquest, Svanå, Sound of Science. Entreq.

Edited by - Lassej on 2017/08/04 14:23:51
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2017/08/04 :  15:04:58  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
quote:
Kunde vi höra någon skillnad då

Ja? Det är ju det VI vill veta!

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

Snutten
200.000-klubben

3452 Posts

Posted - 2017/08/04 :  15:53:25  Show Profile Send Snutten a Private Message  Reply
Har en sådan till min iFi, blir intressant att se vad du tycker.
Go to Top of Page

Lassej
Member

208 Posts

Posted - 2017/08/04 :  22:57:30  Show Profile Send Lassej a Private Message  Reply
Vi är faktiskt lite förvånande men det är hörbar skillnad med ifi ipower! I ärlighetens namn så trodde jag inte riktigt på detta. Vi upplever ljudet som tystare när det ska vara tyst, mer svärta, samtidigt som det blev lite klarare. Vi snackar inte om kioskvältare här utan skillnaden är liten men ändå hörbar. Så den får sitta kvar. Ska skaffa en till min NAS också.

Under denna kväll har vi påbörjat nästa test vilket är...

Thoréns TD147 Jubilee/OM30, Michell Orbe/SME 309/Benz Micro Wood, riia Trigon Advance, Mark Levinson 326S, Classé CA-2300, B&W 802D2, Bryston BDA-3, Mac mini, Roon SOtM-sMS200 Ultra/sPS-500/ISO-CAT 6, Marantz SACD 7007, NAS Synology 6TB. Isotek Aquarius. Chord, VdH, Supra, Audioquest, Svanå, Sound of Science. Entreq.

Edited by - Lassej on 2017/08/04 23:00:42
Go to Top of Page

Jojje66
100.000-klubben

381 Posts

Posted - 2017/08/05 :  11:15:47  Show Profile Send Jojje66 a Private Message  Reply

Ja. Undrar vilket test det kan vara? Här har i alla fall kvällen tagit slut.

Go to Top of Page

Lassej
Member

208 Posts

Posted - 2017/08/05 :  23:02:34  Show Profile Send Lassej a Private Message  Reply
Kan nu avslöja att det är denna som testas just nu. Mer utförlig rapport får jag återkomma till men den låter ruggigt bra i min set-up! SOtM-sMS200 Ultra med deras nya klocka. Med tanke på vad den klockan kostar att köpa lös så tycker jag priset på sMS-200 Ultra är ok. Och med tanke på ljudkvaliteten så ännu mer ok.

Busenkel installation. Tog några minuter bara. Kör den som endpoint till roon. Musikfilerna kommer till den via ethernet och sedan via USB till min DAC. Att den förbättrar ljudkvaliteten jämfört med att köra direkt från datorn till DAC är det inget tvivel om. Fastare bas, klarare ljud, framförallt upplever jag ett lyft i mellanregistret, mer upplöst utan att låta vasst utan faktiskt mer analogt. Så nöjd så att jag även har beställt deras nya nätdel som verkar hyllas överallt, SOtM sps-500. Har även en hel del annat kvar att testas men jag skyndar långsamt i mina utvärderingar.

Mer info:
http://www.sotm-audio.com/sotmwp/english/portfolio-item/sms-200ultra/

http://www.sotm-audio.com/sotmwp/english/portfolio-item/sps-500/

https://www.audiostream.com/content/sotm-sms-200ultra-mini-network-player-and-sps-500-power-supply




Thoréns TD147 Jubilee/OM30, Michell Orbe/SME 309/Benz Micro Wood, riia Trigon Advance, Mark Levinson 326S, Classé CA-2300, B&W 802D2, Bryston BDA-3, Mac mini, Roon SOtM-sMS200 Ultra/sPS-500/ISO-CAT 6, Marantz SACD 7007, NAS Synology 6TB. Isotek Aquarius. Chord, VdH, Supra, Audioquest, Svanå, Sound of Science. Entreq.

Edited by - Lassej on 2017/08/05 23:27:53
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2017/08/06 :  10:43:37  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Spännande Lasse! Jag mer eller mindre kräver en jämförelse med en Pi!
Ska jag skicka ner en NanoPi färdigkonfad som Roon Bridge? Kan nästan fästa den under frimärket!

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

Lassej
Member

208 Posts

Posted - 2017/08/07 :  21:09:23  Show Profile Send Lassej a Private Message  Reply
quote:
Spännande Lasse! Jag mer eller mindre kräver en jämförelse med en Pi!
Ska jag skicka ner en NanoPi färdigkonfad som Roon Bridge? Kan nästan fästa den under frimärket!



Ja, verkligen spännande detta. Har ju hunnit lyssna en del nu och Ultran som endpoint slår även min BDP-2, som nu är såld. Skillnaden mot att köra direkt med DAC som endpoint var inte lika stor men finns dock där. Samma förbättring med Ultran om än inte lika stor. Nästa steg blir en SOtM-sPM500 till Ultran så får vi om det kan bli ännu bättre men det tar ett tag innan jag får hem den.

Sedan har jag även bestämt mig för att satsa på en NUC med ROCK. Tror att det är en klockren lösning med en dator som bara behöver bry sog om roon ROCK och inget annat och sedan Ultran som endpoint. Blir en i7 med 64GB M.2 disk för ROCK. Hoppar dock över intern HD eftersom jag har en Synology NAS.

Spännande utveckling. Ang ditt "krav" så skulle det vara intressant att testa men det får vänta ett tag. Har 3-4 arbetsintensiva veckor framför mig med helgjobb.

mvh
Lasse

.

Thoréns TD147 Jubilee/OM30, Michell Orbe/SME 309/Benz Micro Wood, riia Trigon Advance, Mark Levinson 326S, Classé CA-2300, B&W 802D2, Bryston BDA-3, Mac mini, Roon SOtM-sMS200 Ultra/sPS-500/ISO-CAT 6, Marantz SACD 7007, NAS Synology 6TB. Isotek Aquarius. Chord, VdH, Supra, Audioquest, Svanå, Sound of Science. Entreq.
Go to Top of Page

Lassej
Member

208 Posts

Posted - 2017/08/12 :  23:46:10  Show Profile Send Lassej a Private Message  Reply
Ju mer jag lyssnar på Ultran desto mer nöjd är jag. Att det går att förbättra ljudkvaliteten på musikfiler som spelas via dator är solklart.
Kan verkligen rekommendera denna. Även Sonore har släppt nytt, ultraRendu. Den är säkert bra den också.

Har även, som jag tidigare har nämnt, beställt SOtM's nya omtalade nätdel sPS-500 men den har inte kommit hem än så under tiden har jag beställt en SOtM ISO CAT6
Dessa ska bli spännande att testa. Just sPS-500 får massor av välord på utländska forum

http://www.sotm-audio.com/sotmwp/english/portfolio-item/sps-500/



http://www.sotm-audio.com/sotmwp/english/portfolio-item/iso-cat6/



Har via forumet på CA blivit nyfiken på Ghent audios kablar. I detta fall ethernetkablar som är byggda på en bra kabel från Belden samt med fina anslutningar från Metz. Kablarna har en speciell typ av skärmning (JSSG) som bygger på John Swenson teorier.

https://www.ghentaudio.com/part/et02.html



i7 NUC för roon har kommit men inte minnesmodulerna.

Kanske man skulle ha en UPtone ISO REGEN också? Nä, nu får det räcka på ett tag.

Nu är det bara att vänta!

mvh
Lasse

Thoréns TD147 Jubilee/OM30, Michell Orbe/SME 309/Benz Micro Wood, riia Trigon Advance, Mark Levinson 326S, Classé CA-2300, B&W 802D2, Bryston BDA-3, Mac mini, Roon SOtM-sMS200 Ultra/sPS-500/ISO-CAT 6, Marantz SACD 7007, NAS Synology 6TB. Isotek Aquarius. Chord, VdH, Supra, Audioquest, Svanå, Sound of Science. Entreq.

Edited by - Lassej on 2017/08/12 23:52:40
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2017/08/13 :  08:28:48  Show Profile Send byZan a Private Message  Reply
Spännande Lassej, men hur jäkla många burkar blir det?

Har egentligen inge susning om vad du och andra håller på med i digitalväg utan jag funderar nog mer på att om man ska gå den digitala vägen fullt ut så skulle antalet burkar, kablar etc minimeras till bara ett par högtalare och en telefon/padda?
Är det du testar små burkar som man gömmer bakom övrig elektronik eller där routern står om den nu står undangömd förstås?

Följer med spänning alla digitala trådar - fast på avstånd

Ska bli kul att få höra om hur det blev både i text och på plats!

/byZan


"Att lyssna är berikande - att berika är att dela med sig av sina erfarenheter och kunskaper"

Mina system...

Huvudsystem
Dan D#8217;Agostino S250 / Dan D#8217;Agostino HD Preamp / Lumin X1 / Clearaudio Master Reference, Absolute Inside, Goldfinger v2 / Roon Nucleus / PS Audio P20 / TAD Reference One / Stillpoint Ultra 5
Andrasystem
Absolare Signature Integrerad / Lumin S1 / Nucleus - Roon / TAD CR 1 /PS Audio P10

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

Lassej
Member

208 Posts

Posted - 2017/08/13 :  13:13:04  Show Profile Send Lassej a Private Message  Reply
Hej byZan,

Blir inte många burkar alls. Datorn med roon (laptop, mac mini, NUC eller vad man nu föredrar) kan man ju ställa var som helst.
Streamern/endpoint till roon, i mitt fall en SOtM sMS-200 Ultra, är rätt liten. Går att gömma om man inte vill att den syns. Använder man medföljande nätdel, väggbula, så tar den ingen plats alls. Vill man kosta på sig en bättre nätdel, i mitt fall en SOtM sPS-500, så är inte den heller stor utan går att gömma.
Finns andra nätdelar att välja på också. En ifi ipower är en liten, men bättre, väggbula. En från Uptone Audio är också liten, för att nämna några.

Från streamern är det sedan bara en USB kabel till din DAC.

Sedan finns det andra fabrikat än SOtM, tex Sonore med liknande produkter. Sedan finns det ju även DAC:ar som kan agera endpoint. Min gör det. Då behöver man inte streamern men med en en streamer mellan dator och DAC så höjs ljudkvaliteten. Det har hänt mycket inom digital uppspelning senaste tiden.

Jag har helt gått över till Roon som jag tycker är överlägset just nu. Musiken har jag sedan tidigare på en NAS. Den, datorn och streamern är alla anslutna till en, i mitt fall, mer påkostad ethernetswitch men det kan lika gärna vara din router. Musikfilerna går via ethernet till streamern som sedan "översätter" filerna till USB.
Tanken är att det ska vara bättre än att köra USB direkt från datorn då datorn kan "läcka" en massa störningar med signalen, lekmannamässigt uttryckt.

Att jag väljer en NUC, istället för som nu en mac mini, vilket i sig fungerar alldeles perfekt, är att jag tilltalas av en lösning där datorn bara hanterar roon och att roon supportar den fullt ut. Behöver inte tänka på olika uppdateringar som hela tiden görs i en konventionell dator. Sedan är det lite feelgood i detta också.

Roon är enkelt att installera. Likaså streamern. Var bara att följa instruktionerna, tog ca 10 min.

Du har ju en Aurender vilket ju är en toppenfin apparat med bra ljud. Jag har flera ggr tiitat på en sådan när jag körde JRiver men när sedan roon 1.3 släpptes så testade jag deras gratiserbjudande och föll direkt för användargränssnittet. Har även hängt med på,deras eget forum och ser att roon-folket svarar och lyssnar på sina användare och utvecklar nya funktioner i roon. Bl.a en rätt avancerad DSP (uppsampling, DoP, native DSD, parametrisk EQ, musikuppspelning i flera zoner, m.m.) om man nu är road av det. Inga funktioner man måste använda om man inte vill men vill man "leka" lite med dessa funktioner så är det busenkelt.

Roon har lyckats göra ett mycket användarvänligt gränssnitt så för mig, och många andra, så är roon kanon.

Har man väl bestämt sig för roon så krävs en dator av någon form och en endpoint. Antingen en separat, som jag har valt, eller direkt till en DAC, som måste vara roon ready vilket min är. Många andra DAC:ar klarar det också. Utan att vara helt säker så tror jag att din klarar det.
Man kan ju göra allt detta lite enkelt. Att jag plussar på med extra nätdelar, streamer, LAN-isolator är bara pga av intresse och nyfikenhet.

Sedan finns det ju billigare lösningar med t.ex. Raspberry Pi, den nu berömda Hallaonpajen, men då är det inte "plug and play" längre utan en viss nivå,av DYI krävs. Dit har varken mitt intresse eller tillgänglig tid sträckt sig riktigt än. Samtidigt tror jag att ljudkvaliteten är högre med produkter från t.ex. SOtM och Sonore.

Mer rapporter kommer.

Mvh
Lasse


Thoréns TD147 Jubilee/OM30, Michell Orbe/SME 309/Benz Micro Wood, riia Trigon Advance, Mark Levinson 326S, Classé CA-2300, B&W 802D2, Bryston BDA-3, Mac mini, Roon SOtM-sMS200 Ultra/sPS-500/ISO-CAT 6, Marantz SACD 7007, NAS Synology 6TB. Isotek Aquarius. Chord, VdH, Supra, Audioquest, Svanå, Sound of Science. Entreq.
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2017/08/13 :  13:59:25  Show Profile Send byZan a Private Message  Reply
Hej Lassej!

Mycket att välja på och antar att användarvänlighet och bra ljud är det jag får rikta in mig på och förhoppningsvis blir valet liiiiiite lättare då?

Fortsätter att läsa och försöker att lära, Rom byggdes ju inte på en dag så jag tar det piano ett tag till innan bygget börjar.

Tack för input!

/byZan


"Att lyssna är berikande - att berika är att dela med sig av sina erfarenheter och kunskaper"

Mina system...

Huvudsystem
Dan D#8217;Agostino S250 / Dan D#8217;Agostino HD Preamp / Lumin X1 / Clearaudio Master Reference, Absolute Inside, Goldfinger v2 / Roon Nucleus / PS Audio P20 / TAD Reference One / Stillpoint Ultra 5
Andrasystem
Absolare Signature Integrerad / Lumin S1 / Nucleus - Roon / TAD CR 1 /PS Audio P10

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

Lassej
Member

208 Posts

Posted - 2017/08/13 :  15:50:29  Show Profile Send Lassej a Private Message  Reply
Hej igen byZan,

När det gäller din vinkällare så tycker jag att du ska köra på de förslag som Octaviars & AlfaGTV föreslår på Euphonia. Blusound eller någon appledator. De aktiva högtalarna är inga dåliga val heller. Själv skulle jag välja en appledator med roon och aktiva högtalare eller Blusound. Enkelt och välljudande.

Anläggningen jag beskriver i min tråd är mer inriktad som huvudanläggning. Lite overkill i vinkällaren.

Kan tillägga att min huvudanläggning fungerar mycket smidigt att styra med roons app på iphone resp padda. Enkelt att anslutna är det också.
Enda "nackdelen" med den förhöjda ljudkvaliteten på min digitala rigg är att jag har spelat betydligt mindre vinyl...det låter så bra nu samt är ju så bekvämt.

Vilken väg du än väljer att gå så finns mycket hjälp att få både här och på Euphonia. Jag har "bara" medelkompetens inom området men lär mig hela tiden då intresse finns. Sedan finns det ju riktigt kunniga speciellt om du väljer Hallonpajvägen men jag har en känsla av att du utöver ljudkvalitet även strävar efter enkelhet?

mvh
Lasse

Thoréns TD147 Jubilee/OM30, Michell Orbe/SME 309/Benz Micro Wood, riia Trigon Advance, Mark Levinson 326S, Classé CA-2300, B&W 802D2, Bryston BDA-3, Mac mini, Roon SOtM-sMS200 Ultra/sPS-500/ISO-CAT 6, Marantz SACD 7007, NAS Synology 6TB. Isotek Aquarius. Chord, VdH, Supra, Audioquest, Svanå, Sound of Science. Entreq.

Edited by - Lassej on 2017/08/13 17:06:39
Go to Top of Page

Lassej
Member

208 Posts

Posted - 2017/08/13 :  15:57:07  Show Profile Send Lassej a Private Message  Reply
@byZan: Lite förtydligande ang antalet burkar och dess storlek.

I princip är alla burkar så små att du kan gömma undan dem och de enda som syns är försteg, förstärkare och DAC. Mitt riaa steg är större än dessa burkar.

mvh
Lasse

Thoréns TD147 Jubilee/OM30, Michell Orbe/SME 309/Benz Micro Wood, riia Trigon Advance, Mark Levinson 326S, Classé CA-2300, B&W 802D2, Bryston BDA-3, Mac mini, Roon SOtM-sMS200 Ultra/sPS-500/ISO-CAT 6, Marantz SACD 7007, NAS Synology 6TB. Isotek Aquarius. Chord, VdH, Supra, Audioquest, Svanå, Sound of Science. Entreq.

Edited by - Lassej on 2017/08/13 15:57:43
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2017/08/13 :  16:25:47  Show Profile Send byZan a Private Message  Reply
Återigen tack för input

/byZan


"Att lyssna är berikande - att berika är att dela med sig av sina erfarenheter och kunskaper"

Mina system...

Huvudsystem
Dan D#8217;Agostino S250 / Dan D#8217;Agostino HD Preamp / Lumin X1 / Clearaudio Master Reference, Absolute Inside, Goldfinger v2 / Roon Nucleus / PS Audio P20 / TAD Reference One / Stillpoint Ultra 5
Andrasystem
Absolare Signature Integrerad / Lumin S1 / Nucleus - Roon / TAD CR 1 /PS Audio P10

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

Lassej
Member

208 Posts

Posted - 2017/08/18 :  00:37:12  Show Profile Send Lassej a Private Message  Reply
Denna väntan....väntar fortfarande på:

sMS-500 PSU, kommer i nästa vecka
ISO-CAT6, kommer i nästa vecka
Tydligen stor efterfrågan på grejer från SOtM.

Ghent ethernetkabel, kommer nästa vecka. De hade semesterstängt men har nu skickat min kabel trots semesterstängt. Bra service, svarar på mail omg.

Minnesmodul till NUC, 1-2 veckor...

Thoréns TD147 Jubilee/OM30, Michell Orbe/SME 309/Benz Micro Wood, riia Trigon Advance, Mark Levinson 326S, Classé CA-2300, B&W 802D2, Bryston BDA-3, Mac mini, Roon SOtM-sMS200 Ultra/sPS-500/ISO-CAT 6, Marantz SACD 7007, NAS Synology 6TB. Isotek Aquarius. Chord, VdH, Supra, Audioquest, Svanå, Sound of Science. Entreq.
Go to Top of Page

Lassej
Member

208 Posts

Posted - 2017/10/21 :  00:02:46  Show Profile Send Lassej a Private Message  Reply
Oj, länge sedan jag skrev här...

SOtM sMS -200 Ultra som endpoint till roon blev ett riktigt lyft och ännu bättre blev det med nya psu:n, SOtM sPS-500! Dessa båda är några av mina bästa hifi-investeringar. Digital uppspelning från datorn/NAS har aldrig låtit så bra. Öppet, luftigt, stor ljudbild, högupplöst utan att bli påfrestande. Finns samtidigt något analogliknande i ljudbilden. Har även installerat mina nya Ghent ethernetkablar. Mycket välbyggda och humana priser.

Nu har även ISO-CAT 6 kommit på plats och banne mig blev ett litet lyft till. Bara njuter av musiken.

Tyvärr har jag haft tid att få fart på min NUC men alla komponenter finns nu i alla fall.

Har under hösten även passat på att bli återfallsknutte och har skaffat en ny hoj.


sPS-500


Ghent ethernetkablar


ISO-CAT 6


Nya hojen

Thoréns TD147 Jubilee/OM30, Michell Orbe/SME 309/Benz Micro Wood, riia Trigon Advance, Mark Levinson 326S, Classé CA-2300, B&W 802D2, Bryston BDA-3, Mac mini, Roon SOtM-sMS200 Ultra/sPS-500/ISO-CAT 6, Marantz SACD 7007, NAS Synology 6TB. Isotek Aquarius. Chord, VdH, Supra, Audioquest, Svanå, Sound of Science. Entreq.

Edited by - Lassej on 2017/10/21 00:09:44
Go to Top of Page

MatsE
Member

623 Posts

Posted - 2017/10/21 :  10:23:27  Show Profile Send MatsE a Private Message  Reply

Bra val av hoj. Jag köpte själv en ny V Strom förra året. Det finns mkt ljudgodis att hitta till hojar också. Viktigast att inte glömma hörselpropparna så man kan fortsätta att njuta av musik under den mörka årstiden.

"-Yes, to dance beneath the diamond sky with one hand waving free..." Robert Zimmerman
Go to Top of Page

Lassej
Member

208 Posts

Posted - 2017/10/21 :  20:44:43  Show Profile Send Lassej a Private Message  Reply
[quote] Bra val av hoj. Jag köpte själv en ny V Strom förra året. Det finns mkt ljudgodis att hitta till hojar också. Viktigast att inte glömma hörselpropparna så man kan fortsätta att njuta av musik under den mörka årstiden.
[/ quote]

Ja, en fantastiskt trevlig hoj. Var motorn som avgjorde valet. Makalös fin V-twin med ett härligt vrid genom hela registret och fartprestandan räcker och blir över.
Vilken motorstorlek valde du?

Inte för jag är spekulant men provkörde även nya GSX-R1000A.
Herregud säger jag bara...202 hk och hojen väger även 202kg. J-klar vilken prestanda och då var jag inte ens nära full gas, långt ifrån, en enda gång ens vid acceleration på en lång raka. Gasade bara till lite grann och man får hjärtat i halsgropen. Det har hänt en hel del sedan jag själv hade hoj på 70 och 80-talet.

http://www.suzukimc.se/products/supersport/another-product/

Thoréns TD147 Jubilee/OM30, Michell Orbe/SME 309/Benz Micro Wood, riia Trigon Advance, Mark Levinson 326S, Classé CA-2300, B&W 802D2, Bryston BDA-3, Mac mini, Roon SOtM-sMS200 Ultra/sPS-500/ISO-CAT 6, Marantz SACD 7007, NAS Synology 6TB. Isotek Aquarius. Chord, VdH, Supra, Audioquest, Svanå, Sound of Science. Entreq.

Edited by - Lassej on 2017/10/21 20:45:49
Go to Top of Page

Lassej
Member

208 Posts

Posted - 2017/10/21 :  21:32:47  Show Profile Send Lassej a Private Message  Reply
Igår lyssnade jag och en kollega, som jag har lurat in i hifi-Världen, på musik till kl 03. När man bara njuter sådär underbart så rinner tiden iväg fort. På kvällen hann vi även med att testa några av hans grejer i min set-up. Bl.a. hans vinylspelare, Pro-Ject RPM5/ 2M red, en SOtM-200 och en Hegel HD11 DAC. Stay tune.

Idag har det istället varit en underbar dag i skärgården med middag på Sandhamn och körning i mörkret till hemmabryggan. Livskvalitet.






Thoréns TD147 Jubilee/OM30, Michell Orbe/SME 309/Benz Micro Wood, riia Trigon Advance, Mark Levinson 326S, Classé CA-2300, B&W 802D2, Bryston BDA-3, Mac mini, Roon SOtM-sMS200 Ultra/sPS-500/ISO-CAT 6, Marantz SACD 7007, NAS Synology 6TB. Isotek Aquarius. Chord, VdH, Supra, Audioquest, Svanå, Sound of Science. Entreq.

Edited by - Lassej on 2017/10/21 21:35:24
Go to Top of Page
Page: of 7 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.48 sekunder. Snitz Forums 2000