Pettersson
Member

441 Posts |
Posted - 2013/03/16 : 14:36:22
|
Hej Har hyfsad koll på hemma-nätverk men har lite funderingar som jag måste fråga om..
Jag har min router (Comhem) i källaren där jag har de mesta nät-ansluta prylarna, #8221;stora datorn#8221;, reciver, PS3:an, OPPO-bluray spelaren, Smart TV:n och Wii:n. Alla nämnda är anslutna till min router via nätverkskabel, antingen direkt eller via en splitter. I routern sitter sändaren för det trådlösa nätverket vilket fungerar bra men den når av naturliga skäl inte upptill full styrka till ungarnas datorer på 2:a våningen. Kan inte flytta Comhem-routern tyvärr...
Dessutom har jag en del andra trådlösa surfplattor, små datorer, smartphones, tv apparater och bluray-spelare.
Jag har dragit upp en nätverkskabel och installerat strömuttag i trappan på 1:a våningen där jag planerar att sätta en router/splitter för att #8221;lyfta upp#8221; sändningen av det trådlösa nätverket så att det också når i trädgården och ger en högre hastighet på de trådlösa enheterna som används mestadels används där#8230; Kommer även dra två nätverks-kablar till ungarnas datorer därifrån (youtube och MSP kräver sin bandbredd ..)
Om man kollar på t.ex. prisjakt så är den tre mest populära routrarna från Asus http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=386 . Vad passar bäst, svårt att svara på naturligtvis men, för jag har även planer på att ha en NAS + en skrivare som kan nås av våra smartphones/surfplattor även utanför hemmet.
Vilken är bäst på detta: Asus RT-N66U Asus RT-AC66U Asus RT-N56U
och varför? 
Mvh
|
Marten svansen....mina åsikter är mina egna Det är resan som är målet....... Mina Spotify favoriter..pettersson Gondul M + Audio Space KT-88 + keram-stativare |
|