HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Linkedin?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

bearwik
200.000-klubben

4289 Posts

Posted - 2013/03/27 :  13:11:04  Show Profile Send bearwik a Private Message  Reply
Jag har mig veterligen inget linkedin-konto, ändå får jag meddelanden i min mail om folk som jag inte vet vilka de är som söker mig via linkedin. Vad beror det på, är det någon nytt sätt att försöka lura folk?

Jävligt nöjd Tannoyägare!
Mer membranyta åt folket!
Min rigg: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=70066

tomano58
Member

455 Posts

Posted - 2013/03/27 :  16:15:35  Show Profile Send tomano58 a Private Message  Reply
Troligen scam-mail. Klicka inte men kontrollera länkarna som finns i mailet så ser du snabbt om det är äkta eller ej.

Edited by - tomano58 on 2013/03/27 16:15:51
Go to Top of Page

Lovan
Member

3166 Posts

Posted - 2013/03/27 :  17:49:34  Show Profile Send Lovan a Private Message  Reply
Det är inte "referal" e-post, dvs att de vill att du ska skaffa linkedin?
Go to Top of Page

Mey
Member

899 Posts

Posted - 2013/03/27 :  18:23:23  Show Profile Send Mey a Private Message  Reply
Har senaste tiden fått påhittade "notifications" från Nylleboken (som jag inte ens är med i) med länkar man skall klicka på.
Det syns direkt att länkarna går någon heeelt annanstans.
Nu har detta upphört, och istället ersatts av liknande utskick från Linkedin med länkar man skall trycka på.

Allt som ser ut att komma från Linkedin eller Nylleboken går i min sopkorg.

Edit: Förtydligande

Edited by - Mey on 2013/03/27 18:24:21
Go to Top of Page

FForsman
100.000-klubben

2593 Posts

Posted - 2013/03/27 :  18:37:27  Show Profile  Visit FForsman's Homepage Send FForsman a Private Message  Reply
Jag använder linkedin en hel del. Jag har skickat ut inbjudningar att gå med i linkedin till alla i mon mejlbox i outlooken. Det räcker med att några i din bekantskapskrets gör som jag så får du flera linkedinmejl. Irriterande, kan så vara men jag tror inte det behöver vara något fuffens.

/mvhff

Ett forum blir till det som medlemmarna bidrar med. Skriv!

Go to Top of Page

tomano58
Member

455 Posts

Posted - 2013/03/27 :  18:49:26  Show Profile Send tomano58 a Private Message  Reply
chansen är dock stor. Det har tidigare drösat in med falska FB och LI-meddelanden till min skräpkorg. Verkar dock ha avtagit nu.
Go to Top of Page

bearwik
200.000-klubben

4289 Posts

Posted - 2013/03/27 :  20:10:28  Show Profile Send bearwik a Private Message  Reply
Forsman, det skulle kunna vara så, men det är bara engelska namn.

Jävligt nöjd Tannoyägare!
Mer membranyta åt folket!
Min rigg: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=70066

Go to Top of Page

Mey
Member

899 Posts

Posted - 2013/03/27 :  21:01:05  Show Profile Send Mey a Private Message  Reply
Samma här, endast utrikiska och för mig främmande namn, samt att avsändaradressen som visas är typiskt spam-aktig.
Det kommer ibland riktiga inbjudningar men de kastar jag också i den stora fina runda soptunnan.
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2013/03/27 :  21:14:48  Show Profile Send Vox a Private Message  Reply
Jag har ett konto på LinkedIn och får en del falska inbjudningar, men det syns på länken de bifogat att det är bluff.

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

Cyrus
Member

736 Posts

Posted - 2013/03/28 :  09:17:01  Show Profile Send Cyrus a Private Message  Reply
Jag har fått fler falska meddelanden från DHL om strul med paket och att jag har pengar att hämta vilket naturligtvis bara är båg.
Go to Top of Page

Beat
Member

1505 Posts

Posted - 2013/03/28 :  13:55:12  Show Profile  Visit Beat's Homepage Send Beat a Private Message  Reply
Är medlem på LinkeIn och all aktivitet loggas på din Linked-sida så att du får notis om det nästa gång du går in och använder ditt konto, antingen på nallen eller pc. Det gäller absolut inbjudningar men även notiser om aktuella jobb inom det gebit du är registrerad på,de grupper du är med i etc.

Även jag får inbjudningar från LinkedIn-konton som vill att jag ska ta kontakt men det finns inget om det på min sida. Så jag utgår från att det är båg då alla händelser loggas och visas som notiser.

Du når oss på Lazy Boy hær:

sales@lazyboyaudio.no

https://www.facebook.com/lazyboyaudio/

http://www.lazyboyaudio.no/
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.17 sekunder. Snitz Forums 2000