HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 SMS-problem på smartphone
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

johmi
Member

215 Posts

Posted - 2013/04/05 :  09:01:31  Show Profile Send johmi a Private Message  Reply
Har sedan några dagar lagt undan min dumbphone och blivit med smartphone, LG Optimus 4x. Jag har väl inte riktigt kommit underfund med vad jag ska använda den till men den verkar trevlig.

Det enda problemet jag har stött på är SMS-funktionen. Så fort jag klickar på ikonen så svarar telefonen med att SMS/MMS-applikationen har avslutats oväntat. Hur löser jag detta? Jag har försökt att googla men hittar inget som löser problemet. Skrev ett inlägg på swedroid igår men har inte fått någon respons, här på Hifi-forum brukar det gå snabbare än så. ;)

MVH
Mikael

Densen/Music Hall/Primare NP5 + Hegel HD11/Rega RP3 SE/Dynaudio

tomano58
Member

455 Posts

Posted - 2013/04/05 :  09:21:26  Show Profile Send tomano58 a Private Message  Reply
Prova en annan sms-app som tex Chomp för att se om det hjälper. Du är inte bunden till den som levereras med telefonen.
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2013/04/05 :  09:44:04  Show Profile Send Vox a Private Message  Reply
quote:
Jag har väl inte riktigt kommit underfund med vad jag ska använda den till men den verkar trevlig.

Ett förslag är att du kan använda den till att ringa med.

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

johmi
Member

215 Posts

Posted - 2013/04/05 :  10:08:43  Show Profile Send johmi a Private Message  Reply
Jag testade Chomp och det fungera bra. Innan detta testade jag att stoppa i min dotters sim-kort, samma typ som mitt dvs telia refil. Till att börja med så kom meddelandet "Tyvärr har processen com.android.phone stoppas" därefter startade OEM sms-appen och läste in alla sms som låg på sim-kortet. Appen gick att stänga och att öppna om och om igen. När jag sedan satte tillbaka mitt sim-kort så var det samma visa igen. Sim-korts bundet? Eftersom jag har tänkt att byta abonnemang (och operatör) kanske det löser sig då?

Användningsområden som jag identifierat hittills: Ringa, SMS (om det vill fungera), Styra Squeezeboxen, Musik i bilen + jobbet (dator är låst). Åsså kalendefunktionen, har inte användt kalendrar de senaste året men följdaktligt resultat ;)

Edit:
När felmeddelandet kommit och appen synligt stängts och man trycker länge på "hem" så syns den fortfarande som en app som är igång.

Edited by - johmi on 2013/04/05 10:13:23
Go to Top of Page

johmi
Member

215 Posts

Posted - 2013/04/05 :  14:39:55  Show Profile Send johmi a Private Message  Reply
Efter att raderat ett antal SMS med Chomp startar nu OEM-appen utan problem.

Go to Top of Page

tomano58
Member

455 Posts

Posted - 2013/04/05 :  19:53:12  Show Profile Send tomano58 a Private Message  Reply
Vilket flyt. Då hade du antagligen ett "trasigt" sms som fick defaultappen att krascha.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.11 sekunder. Snitz Forums 2000