Har sedan några dagar lagt undan min dumbphone och blivit med smartphone, LG Optimus 4x. Jag har väl inte riktigt kommit underfund med vad jag ska använda den till men den verkar trevlig.
Det enda problemet jag har stött på är SMS-funktionen. Så fort jag klickar på ikonen så svarar telefonen med att SMS/MMS-applikationen har avslutats oväntat. Hur löser jag detta? Jag har försökt att googla men hittar inget som löser problemet. Skrev ett inlägg på swedroid igår men har inte fått någon respons, här på Hifi-forum brukar det gå snabbare än så. ;)
Jag testade Chomp och det fungera bra. Innan detta testade jag att stoppa i min dotters sim-kort, samma typ som mitt dvs telia refil. Till att börja med så kom meddelandet "Tyvärr har processen com.android.phone stoppas" därefter startade OEM sms-appen och läste in alla sms som låg på sim-kortet. Appen gick att stänga och att öppna om och om igen. När jag sedan satte tillbaka mitt sim-kort så var det samma visa igen. Sim-korts bundet? Eftersom jag har tänkt att byta abonnemang (och operatör) kanske det löser sig då?
Användningsområden som jag identifierat hittills: Ringa, SMS (om det vill fungera), Styra Squeezeboxen, Musik i bilen + jobbet (dator är låst). Åsså kalendefunktionen, har inte användt kalendrar de senaste året men följdaktligt resultat ;)
Edit: När felmeddelandet kommit och appen synligt stängts och man trycker länge på "hem" så syns den fortfarande som en app som är igång.