HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Snabbvisit hos Vinylcenter i Sumpan
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

bearwik
200.000-klubben

4289 Posts

Posted - 2013/04/12 :  02:26:04  Show Profile Send bearwik a Private Message  Reply
Idag var jag på ett kort besök hos den nyöppnade skivspelarinriktade buteiken VinylCenter. Det är inget stort ställe, det uppvägs av trivsel och entusiasm och hjälpsamhet. Jag går och funderar på att byta upp mig skivspelarfronten, en Project Debut Carbon Esprit (långt namn!)verkar vara en prisvärd och lagom investering.



Det är den vita spelaren till vänster, killarna i butiken (som presenterade sig, men jag och namn ...) kopplade in så jag kunde jämföra med en betydligt dyrare Project, den till höger, plockade fram två ex av en platta med Paul Simon och jämförelsen kunde börja. På båda spelarna satt Ortofon OM2 Red monterad. Esprit gjorde bra ifrån sig, jag hörde ingen skillnad på de båda, trots en prisskillnad på nästan 5000:-.

De hade ju ett antal andra spelare i olika prisklasser, jag tog lite bilder med mobilen, så får ni en liten uppfattning om hur det ser ut, trots en tämligen amatörmässig fotograf. Håll till godo.







Om ni vill se bättre får ni masa er dit själva.

Jävligt nöjd Tannoyägare!
Mer membranyta åt folket!
Min rigg: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=70066



Edited by - bearwik on 2013/04/12 02:28:54

Kilgore
Member

1579 Posts

Posted - 2013/04/12 :  08:41:35  Show Profile Send Kilgore a Private Message  Reply
Trevligt med affärer som inriktar sig på vinyl :)
Ser ut att finnas många godbitar där

"I love the smell of fresh napalm in the morning"
/Lieutenant Colonel Bill Kilgore
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2013/04/12 :  08:43:33  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Toppen bearwik! Trevligt med lite intryck!
Hoppas du hittar dig en trevliger svarv!
Vh Micke

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

Micke.e
Member

241 Posts

Posted - 2013/04/12 :  09:55:19  Show Profile Send Micke.e a Private Message  Reply
Jag köpte en sådan Carbon Esprit för en månad sen ungefär, inte haft någon egen skivspelare innan.
Men tycker den är klockren, lätt att ställa in vikten på armen, på med skivtallriken och sen var man igång :)

Det enda är väl att man kanske vill köpa en speedbox senare om man ska spela 45rpm, då man nu måste ta av tallriken och flytta på remmen.

MVH Micke
Go to Top of Page

bearwik
200.000-klubben

4289 Posts

Posted - 2013/04/12 :  10:21:27  Show Profile Send bearwik a Private Message  Reply
Till Esprit funkar inte Speedbox då den inte har väggbula utan har nätsladd, det är väl enda nackdelen.

Jävligt nöjd Tannoyägare!
Mer membranyta åt folket!
Min rigg: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=70066


Go to Top of Page

tomano58
Member

455 Posts

Posted - 2013/04/12 :  12:26:07  Show Profile Send tomano58 a Private Message  Reply
quote:
Till Esprit funkar inte Speedbox då den inte har väggbula utan har nätsladd, det är väl enda nackdelen.

Här är en lista över vilka av Pro-jectspelarna som kan användas med speedbox. Speedbox SE II går att ha till spelare med 230V matning. Kostar dock en del....

Edited by - tomano58 on 2013/04/12 12:32:57
Go to Top of Page

Micke.e
Member

241 Posts

Posted - 2013/04/12 :  12:44:56  Show Profile Send Micke.e a Private Message  Reply
Ja så var det nog, men såg i england att de hade en modell med inbyggd speedbox,hur nu det funkar. Du kan ju höra med dem, den var inte så mycket dyrare än orginal spelaren iaf :)
Go to Top of Page

bearwik
200.000-klubben

4289 Posts

Posted - 2013/04/12 :  14:20:04  Show Profile Send bearwik a Private Message  Reply
Aha, då har jag lärt mig något idag med.

Jävligt nöjd Tannoyägare!
Mer membranyta åt folket!
Min rigg: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=70066


Go to Top of Page

mostlydiy
Member

344 Posts

Posted - 2013/04/12 :  15:06:58  Show Profile Send mostlydiy a Private Message  Reply
Har tänkt jag ska gå förbi där vid tillfälle, bor ju väldigt nära. Tack bearwik för påminnelsen :)
Go to Top of Page

Adagio
Harry-vinnare 2004

2757 Posts

Posted - 2013/05/07 :  05:29:43  Show Profile Send Adagio a Private Message  Reply
Då kan du köra med HEED orbiter som speedbox. Väl?

Driver http://www.sonusconcordia.se/
"by human hands for human ears"
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000