Author |
Topic  |
|
opethic
Member

2890 Posts |
|
Ingemar
Member

261 Posts |
Posted - 2013/05/24 : 05:09:43
|
Många tycker Foobar |
Temptation |
 |
|
AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts |
Posted - 2013/05/24 : 07:45:22
|
Och vissa avskyr foobar...  Själv skulle jag nog välja J River Media Jukebox, den är gratis och har många bra funktioner. Men p andra sidan har ju iTunes numera stöd förWASAPI i Windows vilket gör den till, i mina ögon, den mest kompletta lösningen, oslagbart bilbliotek och bläddring. Annars funkar winamp som den alltid gjort, dvs bra! Vh Micke PS de flesta gratisprogram, inkl iTunes och Windows Media Player hanterar inte WASAPI-Exclusive/ASIO. Det är väl det som talar för Foo... |
Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd |
Edited by - AlfaGTV on 2013/05/24 07:48:50 |
 |
|
HerrD
200.000-klubben

1755 Posts |
Posted - 2013/05/24 : 08:09:54
|
Har testat några olika och tycker foobar2000 är bäst. Framför allt ruttnar den inte av otaliga uppdateringar av features, skins och allsköns onödigheter. Kräver dock lite mera av användaren innan det funkar som man vill med diverse plugin. |
The first principle is that you must not fool yourself and you are the easiest person to fool.
Richard P. Feynman |
 |
|
emanuelgbg
Member

743 Posts |
Posted - 2013/05/24 : 09:21:21
|
XBMC är inte dum den heller även om den är bäst på film! |
 |
|
Johan4130
Member

469 Posts |
Posted - 2013/05/24 : 09:51:16
|
Foobar är väl egentligen inte smidigast i ordet srätta bemärkelse? Man tar ju inte och startar programmet ocg trycker på play om man aldrig använt programmet innan.
Jag slår ett slag för iTunes. Hatad av många, älskad av fler. Det är smidigt i ordets rätta bemärkelse. Klarar dock ej av flac i grundutförande. Stor nackdel. Enkelt att ställa in för "bästa" ljud.
J River är nästan lika smidig, men inte lika snygg. Detta är dock rätt subjektivt. Frågan är om gratisvarianten stödjer WASAPI/ASIO??
Själv använder jag J River Media Center, kostar en slant men det kan det vara värt. |
 |
|
ninja
Member

2476 Posts |
Posted - 2013/05/24 : 10:05:59
|
Jag har Foobar och J River Media Center och föredrar Foobar alla dagar i veckan :-) |
 |
|
opethic
Member

2890 Posts |
Posted - 2013/05/24 : 10:17:28
|
Okej, tack!
Har kört med Foobar, men giller den inte pga. det osmidiga handhavandet. Men eftersom många tycker den är bra så ska jag nog försöka fördjupa mig lite i det.
Ska testa J River också. |
Hårdrock på CD & vinyl, nytt och begagnat: http://voodoomusic.tictail.com/ www.facebook.com/BurningSkullRec |
 |
|
Joda
fd. David_Web, Klubbmästare, Svavel

1407 Posts |
Posted - 2013/05/24 : 12:47:23
|
Jag kör med portabla verionen av foobar. Då kan man bara kopiera mappen om man vill experimentera och blir man inte nöjd är det bara att ta bort den. Samma med uppgradering till nyare version. |
Is that him? That's the buffet table. Well, how can we be sure unless we question it? The D just stands for digital. The amp turns itself on and off between notes to save power. Yeah! I love reading, and my head isn't even close to the shape of an egg! It's more the shape of an apple, or maybe an orange, but a BIG orange, more like a grapefruit really... Är klubbmästare i SVAVEL. |
 |
|
Stefaeri2001
Member

563 Posts |
|
|
Topic  |
|