HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Grön på "Datorljud" - Vilken mediaspelare?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

opethic
Member

2890 Posts

Posted - 2013/05/23 :  23:19:15  Show Profile  Visit opethic's Homepage Send opethic a Private Message  Reply
Snabb o enkel fråga:

Vilken mediaspelare är smidigast att använda och ger bäst ljud?
Är bara intresserad av gratisprogram.

Hårdrock på CD & vinyl, nytt och begagnat: http://voodoomusic.tictail.com/
www.facebook.com/BurningSkullRec

Ingemar
Member

261 Posts

Posted - 2013/05/24 :  05:09:43  Show Profile Send Ingemar a Private Message  Reply
Många tycker Foobar

Temptation
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2013/05/24 :  07:45:22  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Och vissa avskyr foobar...
Själv skulle jag nog välja J River Media Jukebox, den är gratis och har många bra funktioner. Men p andra sidan har ju iTunes numera stöd förWASAPI i Windows vilket gör den till, i mina ögon, den mest kompletta lösningen, oslagbart bilbliotek och bläddring.
Annars funkar winamp som den alltid gjort, dvs bra!
Vh Micke
PS de flesta gratisprogram, inkl iTunes och Windows Media Player hanterar inte WASAPI-Exclusive/ASIO. Det är väl det som talar för Foo...

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd

Edited by - AlfaGTV on 2013/05/24 07:48:50
Go to Top of Page

HerrD
200.000-klubben

1755 Posts

Posted - 2013/05/24 :  08:09:54  Show Profile Send HerrD a Private Message  Reply
Har testat några olika och tycker foobar2000 är bäst. Framför allt ruttnar den inte av otaliga uppdateringar av features, skins och allsköns onödigheter. Kräver dock lite mera av användaren innan det funkar som man vill med diverse plugin.

The first principle is that you must not fool yourself and you are the easiest person to fool.

Richard P. Feynman
Go to Top of Page

emanuelgbg
Member

743 Posts

Posted - 2013/05/24 :  09:21:21  Show Profile  Visit emanuelgbg's Homepage Send emanuelgbg a Private Message  Reply
XBMC är inte dum den heller även om den är bäst på film!
Go to Top of Page

Johan4130
Member

469 Posts

Posted - 2013/05/24 :  09:51:16  Show Profile Send Johan4130 a Private Message  Reply
Foobar är väl egentligen inte smidigast i ordet srätta bemärkelse? Man tar ju inte och startar programmet ocg trycker på play om man aldrig använt programmet innan.

Jag slår ett slag för iTunes. Hatad av många, älskad av fler. Det är smidigt i ordets rätta bemärkelse.
Klarar dock ej av flac i grundutförande. Stor nackdel. Enkelt att ställa in för "bästa" ljud.

J River är nästan lika smidig, men inte lika snygg. Detta är dock rätt subjektivt. Frågan är om gratisvarianten stödjer WASAPI/ASIO??

Själv använder jag J River Media Center, kostar en slant men det kan det vara värt.
Go to Top of Page

ninja
Member

2476 Posts

Posted - 2013/05/24 :  10:05:59  Show Profile Send ninja a Private Message  Reply
Jag har Foobar och J River Media Center och föredrar Foobar alla dagar i veckan :-)
Go to Top of Page

opethic
Member

2890 Posts

Posted - 2013/05/24 :  10:17:28  Show Profile  Visit opethic's Homepage Send opethic a Private Message  Reply
Okej, tack!

Har kört med Foobar, men giller den inte pga. det osmidiga handhavandet.
Men eftersom många tycker den är bra så ska jag nog försöka fördjupa mig lite i det.

Ska testa J River också.

Hårdrock på CD & vinyl, nytt och begagnat: http://voodoomusic.tictail.com/
www.facebook.com/BurningSkullRec
Go to Top of Page

Joda
fd. David_Web, Klubbmästare, Svavel

1407 Posts

Posted - 2013/05/24 :  12:47:23  Show Profile Send Joda a Private Message  Reply
Jag kör med portabla verionen av foobar.
Då kan man bara kopiera mappen om man vill experimentera och blir man inte nöjd är det bara att ta bort den.
Samma med uppgradering till nyare version.

Is that him?
That's the buffet table.
Well, how can we be sure unless we question it?

The D just stands for digital. The amp turns itself on and off between notes to save power.
Yeah! I love reading, and my head isn't even close to the shape of an egg!
It's more the shape of an apple, or maybe an orange, but a BIG orange, more like a grapefruit really...

Är klubbmästare i SVAVEL.
Go to Top of Page

Stefaeri2001
Member

563 Posts

Posted - 2013/05/25 :  12:40:07  Show Profile Send Stefaeri2001 a Private Message  Reply
Opethic!

Kolla in MediaMonkey också. Kanske gilar du den bättre än Foobar?

http://www.mediamonkey.com/download/

S
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.16 sekunder. Snitz Forums 2000