HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - Teknik & DIY
 Aleph P1.7
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

secanbj
Member

641 Posts

Posted - 2013/08/07 :  15:10:03  Show Profile Send secanbj a Private Message  Reply
I slutet av 2011 så köpte jag ett ej färdigbyggt projekt av Zei här på forumet. Och idag så blev det äntligen klart Inte så snabb själv heller med andra ord....






Riktigt nöjd är jag och den spelar superbra!

/Anders

bearwik
200.000-klubben

4289 Posts

Posted - 2013/08/07 :  17:17:49  Show Profile Send bearwik a Private Message  Reply
Vad snygg den blev!

Jävligt nöjd Tannoyägare!
Mer membranyta åt folket!
Min rigg: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=70066


Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2013/08/07 :  17:47:22  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message  Reply
Snyggt bygge

Sitter själv med ett gäng kort till aleph P1,7
Någon gång ska jag väl ta o sätta ihop dem

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

secanbj
Member

641 Posts

Posted - 2013/08/07 :  19:24:07  Show Profile Send secanbj a Private Message  Reply
Tackar

FrontPanelExpress är kanske inte det billigaste sättet att få graverade paneler men det blir väldigt bra bara man ritar rätt. De har gjort baksidan och den svarta på framsidan. Sedan köpte jag lådan från http://www.siliconray.com/. Grundfronten ser ut att vara en Primare SP31, den fick jag med när jag köpte Alephkittet och den passade perfekt på lådan kag köpte.

/Anders
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21991 Posts

Posted - 2013/08/07 :  21:27:04  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Ja det där ser snyggt ut.
Jag sitter med ett P1.7-kit och skall jobba en del med jordning för att få ner grundbruset. Det kanske du och Lennart gjort med din också? Har du några bra tips att komma med?

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

secanbj
Member

641 Posts

Posted - 2013/08/07 :  23:30:22  Show Profile Send secanbj a Private Message  Reply
Hej Pac

Själva Alephkortet var i sig helt tyst, det som krånglade i början var Dantimax rekomenderade sätt att jorda controllerkorten för source och volymkontroll. Där fick jag hjälp av Lennart att bryta jordslingan. Sedan var det tyst igen. Mitt Alephkort är ritat av Veteran på Diyaudio. Vet inte om det är samma som du har. Om så är fallet får du gärna titta hur jag gjort, antingen tar jag fler bilder eller så lånar du det.

/Anders
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21991 Posts

Posted - 2013/08/08 :  07:08:01  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Tack för erbjudandet. Du kanske vill komma över med det så tar jag en titt medans vi fikar?

En fika är ju aldrig fel...

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Zei
Member

826 Posts

Posted - 2013/08/08 :  10:41:50  Show Profile Send Zei a Private Message  Reply
Snyggt jobbat :)
Kul att se det färdigställt efter alla år :)

/JZ

Signatur..
Go to Top of Page

secanbj
Member

641 Posts

Posted - 2013/08/09 :  16:43:15  Show Profile Send secanbj a Private Message  Reply
Idag har jag varit på utflykt med mitt Alephförsteg. Hälsade på Pac och fick lära mig vad 104dB känslighet gör för skillnad mot mina 96dB Hemma så behöver jag lägga örat realtivt nära högtalaren för att höra bruset. Hemma hos Pac så behövdes inte det..... tack Pac för att jag fick besöka och provspela hemma hos dig! Och självklart, tack för kaffet!!

/Anders
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8251 Posts

Posted - 2013/08/09 :  17:19:40  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message  Reply
Hmm lade just örat mot min 110db diskant,knappt hörbart brus..

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21991 Posts

Posted - 2013/08/09 :  21:56:53  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Det var ett fint bygge som kunde spela musik på allvar! Eftersom bruset knappt märks i din anläggning är det ju inget problem för dig. Jag fick en del uppslag på vad jag behöver göra med mitt eget kit. Tack för besöket!

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.12 sekunder. Snitz Forums 2000