HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 iTunes
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

fixarstig
Member

1752 Posts

Posted - 2013/10/21 :  22:13:22  Show Profile Send fixarstig a Private Message  Reply
Håller just på med att avinstallera iTunes. För att kunna köpa måste man ha ett konto där de bland annat kräver uppgifter om mitt kreditkort som tydligen ska ligga där permanent. Vem lämnar ut sån info utan tvekan Någon här som gjort det

Mera bilder åt folket

Joda
fd. David_Web, Klubbmästare, Svavel

1407 Posts

Posted - 2013/10/21 :  22:39:31  Show Profile Send Joda a Private Message  Reply
e-kort annars?
Men håller med, man ska inte behöva gå med på sådant tjafs.

Is that him?
That's the buffet table.
Well, how can we be sure unless we question it?

The D just stands for digital. The amp turns itself on and off between notes to save power.
Yeah! I love reading, and my head isn't even close to the shape of an egg!
It's more the shape of an apple, or maybe an orange, but a BIG orange, more like a grapefruit really...

Är klubbmästare i SVAVEL.
Go to Top of Page

Melker
Member

448 Posts

Posted - 2013/10/21 :  23:25:29  Show Profile Send Melker a Private Message  Reply
Det ska inte behövas. Man kan skapa ett itunes-konto utan att ange kreditkortsnummer och sedan handla med tex itunespresentkort man har köpt på tex ICA.

Halmstad
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2013/10/22 :  07:27:39  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Jo, jag har väl haft ett iTunes-konto sedan 90-talet typ...
Men det sant, du måste inte ange kreditkort för att enbart skaffa ett konto.
Det är frivilligt.

För mig är det inte konstigare än att ha ett abbonnemang på mobilen... Ett som inte kostar om du inte ringer alltså..

Vh Micke

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

fixarstig
Member

1752 Posts

Posted - 2013/10/22 :  09:05:59  Show Profile Send fixarstig a Private Message  Reply
Ok, det verkar som om det finns en väg att skapa kontot utan kreditkortsuppgifter. Får väl ladda ner iTunes igen och kolla bättre.
Tack för hjälpen

Mera bilder åt folket
Go to Top of Page

fixarstig
Member

1752 Posts

Posted - 2013/10/22 :  09:43:38  Show Profile Send fixarstig a Private Message  Reply
Jag tror jag blir galen snart. Har ordnat konto med användarnamn Fixarstig men lösenordet funkar inte när jag ska logga in. Har ändrat lösen tre ggr men samma svar hela tiden. Felaktigt ID eller lösenord

Mera bilder åt folket
Go to Top of Page

fixarstig
Member

1752 Posts

Posted - 2013/10/22 :  10:26:42  Show Profile Send fixarstig a Private Message  Reply
Skapade en ny mailadress för att ordna nytt ID-konto men det blev samma skit. Kan det vara så att man måste ha en apple-dator?

Det är så att jag bara är ute efter en skiva med Kaizers Orchestra, Våra Demoner, som bara finns på iTunes. Finns det någon som kan hjälpa mig att köpa den vore jag mycket tacksam. Kostar 108 kr som jag skickar + eventuella andra kostnader.

Mera bilder åt folket
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2013/10/22 :  10:47:00  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
quote:
Kan det vara så att man måste ha en apple-dator?

Nej, det kan jag definitivt svära på!

Är det inte enklare att lyssna på den via Spotify då?
Du kan ju alltid "rippa" den från Spotify-strömmen...

VH /Micke

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

9051 Posts

Posted - 2013/10/22 :  10:52:30  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message  Reply
quote:
Skapade en ny mailadress för att ordna nytt ID-konto men det blev samma skit. Kan det vara så att man måste ha en apple-dator?

En del siter tar det ett tag (olika lång tid) att byta lösenord,har varit med om att det tagit upp emot ett dygn ibland.

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

fixarstig
Member

1752 Posts

Posted - 2013/10/22 :  14:19:28  Show Profile Send fixarstig a Private Message  Reply
Micke, jag har redan "rippat" via min analoga cd-inspelare. Det är när jag kör denna skiva i bilen som det börjar hacka och ha sig. På vanliga spelaren går den bra.

Nu åker skiten ur datorn för gott. Tack för assistansen

Mera bilder åt folket

Edited by - fixarstig on 2013/10/22 14:21:00
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000