Author |
Topic  |
|
fixarstig
Member

1752 Posts |
Posted - 2013/10/21 : 22:13:22
|
Håller just på med att avinstallera iTunes. För att kunna köpa måste man ha ett konto där de bland annat kräver uppgifter om mitt kreditkort som tydligen ska ligga där permanent. Vem lämnar ut sån info utan tvekan Någon här som gjort det |
Mera bilder åt folket |
|
Joda
fd. David_Web, Klubbmästare, Svavel

1407 Posts |
Posted - 2013/10/21 : 22:39:31
|
e-kort annars? Men håller med, man ska inte behöva gå med på sådant tjafs. |
Is that him? That's the buffet table. Well, how can we be sure unless we question it? The D just stands for digital. The amp turns itself on and off between notes to save power. Yeah! I love reading, and my head isn't even close to the shape of an egg! It's more the shape of an apple, or maybe an orange, but a BIG orange, more like a grapefruit really... Är klubbmästare i SVAVEL. |
 |
|
Melker
Member

448 Posts |
Posted - 2013/10/21 : 23:25:29
|
Det ska inte behövas. Man kan skapa ett itunes-konto utan att ange kreditkortsnummer och sedan handla med tex itunespresentkort man har köpt på tex ICA. |
Halmstad |
 |
|
AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts |
Posted - 2013/10/22 : 07:27:39
|
Jo, jag har väl haft ett iTunes-konto sedan 90-talet typ...  Men det sant, du måste inte ange kreditkort för att enbart skaffa ett konto. Det är frivilligt.
För mig är det inte konstigare än att ha ett abbonnemang på mobilen... Ett som inte kostar om du inte ringer alltså..
Vh Micke |
Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd |
 |
|
fixarstig
Member

1752 Posts |
Posted - 2013/10/22 : 09:05:59
|
Ok, det verkar som om det finns en väg att skapa kontot utan kreditkortsuppgifter. Får väl ladda ner iTunes igen och kolla bättre . Tack för hjälpen |
Mera bilder åt folket |
 |
|
fixarstig
Member

1752 Posts |
Posted - 2013/10/22 : 09:43:38
|
Jag tror jag blir galen snart. Har ordnat konto med användarnamn Fixarstig men lösenordet funkar inte när jag ska logga in. Har ändrat lösen tre ggr men samma svar hela tiden. Felaktigt ID eller lösenord |
Mera bilder åt folket |
 |
|
fixarstig
Member

1752 Posts |
Posted - 2013/10/22 : 10:26:42
|
Skapade en ny mailadress för att ordna nytt ID-konto men det blev samma skit. Kan det vara så att man måste ha en apple-dator?
Det är så att jag bara är ute efter en skiva med Kaizers Orchestra, Våra Demoner, som bara finns på iTunes. Finns det någon som kan hjälpa mig att köpa den vore jag mycket tacksam. Kostar 108 kr som jag skickar + eventuella andra kostnader. |
Mera bilder åt folket |
 |
|
AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts |
Posted - 2013/10/22 : 10:47:00
|
quote: Kan det vara så att man måste ha en apple-dator?
Nej, det kan jag definitivt svära på!
Är det inte enklare att lyssna på den via Spotify då? Du kan ju alltid "rippa" den från Spotify-strömmen...
VH /Micke |
Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd |
 |
|
Ryssen
100.000-klubben

9051 Posts |
Posted - 2013/10/22 : 10:52:30
|
quote: Skapade en ny mailadress för att ordna nytt ID-konto men det blev samma skit. Kan det vara så att man måste ha en apple-dator?
En del siter tar det ett tag (olika lång tid) att byta lösenord,har varit med om att det tagit upp emot ett dygn ibland. |
Learning by burning.. You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
|
 |
|
fixarstig
Member

1752 Posts |
Posted - 2013/10/22 : 14:19:28
|
Micke, jag har redan "rippat" via min analoga cd-inspelare. Det är när jag kör denna skiva i bilen som det börjar hacka och ha sig. På vanliga spelaren går den bra.
Nu åker skiten ur datorn för gott. Tack för assistansen |
Mera bilder åt folket |
Edited by - fixarstig on 2013/10/22 14:21:00 |
 |
|
|
Topic  |
|