HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Sweetspot 2013
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

Micke Y
100.000-klubben

7701 Posts

Posted - 2013/10/26 :  15:37:49  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Vi samlar lite bilder i den här tråden



Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.

Audionet
Reportage-Harry 2007, 100.000-klubben

4639 Posts

Posted - 2013/10/26 :  18:19:05  Show Profile  Visit Audionet's Homepage Send Audionet a Private Message  Reply
Härligt, ett reportage för oss som inte kan närvara.
Första bilden är lovande!

- Jag undrar hur dom medeltida människorna kunde klara sig utan skivspelare.
- Det kunde dom inte, dom är ju döda allihop.

Min blogg http://matvinhifi.blogspot.se
Min hemsida http://www.bildifokus.se
Facebook
http://www.facebook.com/Bildifokus

Edited by - Audionet on 2013/10/26 18:20:04
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7701 Posts

Posted - 2013/10/26 :  18:20:27  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Här är det visas det nya numret av MOLT



Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7701 Posts

Posted - 2013/10/26 :  19:42:07  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Dags att kliva in i det här rummet



Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Figge
200.000-klubben

2174 Posts

Posted - 2013/10/26 :  20:40:58  Show Profile Send Figge a Private Message  Reply
Tyvärr inga bilder men 8 "nya" vinyl och några nya tankar.
Sitter och njuter av Peter Green just nu. Topp.

Meridian G08, Thorens 160 Super med SME III och Soundsmith Aida, Trilogy 907, Kimber KCTG, Music First Baby Reference, Pure Audio Reference 2, Vertere Pulse R XLR, Vertere Pulse B Rca,Chord Sarum T och Chord Sarum T jumpers.Verity Audio Rienzi med Cerabase. Nordost Vishnu, Kemp power strip 8 med Hi power cable.
Cerabase, Cerapuc och Ceraball. X-can V8, Hifiman HE-400i. Luxman T-12.
Lyssna på bra musik med god mat
Cykling och randoné på skidor.

Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7701 Posts

Posted - 2013/10/26 :  21:00:41  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Mycket krom var det

Jeff Roland elektronik är lätta att känna igen.




Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7701 Posts

Posted - 2013/10/27 :  07:58:34  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Det systemet ingav inte så mycket inspiration så jag gick in i grannrummet som spelade riktigt bra musik.



Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7701 Posts

Posted - 2013/10/27 :  08:46:46  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
I helfigur ser dom ut så här




Jag gillade inte ljudet särskilt mycket men alla de 3 tillfällen jag var inne i rummet så spelade dom riktigt bra musik på vinyl. Sväng och stampa takten

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

CH
Member

1474 Posts

Posted - 2013/10/27 :  09:41:53  Show Profile  Visit CH's Homepage Send CH a Private Message  Reply
quote:
Jag gillade inte ljudet särskilt mycket men alla de 3 tillfällen jag var inne i rummet så spelade dom riktigt bra musik på vinyl. Sväng och stampa takten


Om det svänger och man vill stampa takten så skulle jag nog även säga att jag gillar ljudet..
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7701 Posts

Posted - 2013/10/27 :  09:50:23  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
CH

Jo, det stämmer men till den prislappen så finns det mycket annat som svänger mer ...

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7701 Posts

Posted - 2013/10/27 :  12:10:18  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Tobbe kollar in Audeze lurar



Som drevs av den här fina förstärkaren



Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

HerrD
200.000-klubben

1749 Posts

Posted - 2013/10/27 :  12:49:24  Show Profile Send HerrD a Private Message  Reply
Oj, vilken skillnad det var mellan LCD2 och LCD3! LCD3 skulle kunna bli min nästa lur. LCD2 lät nästan defekt i jämförelse och då lät den ändå väldigt bra när jag först lyssnade på den.

The first principle is that you must not fool yourself and you are the easiest person to fool.

Richard P. Feynman
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7701 Posts

Posted - 2013/10/27 :  13:17:00  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Håller med, synd bara att prislappen är som den är.

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7701 Posts

Posted - 2013/10/27 :  20:55:47  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Old school hifi visade vad 3W kunde göra med viss framgång







Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2013/10/27 :  21:38:13  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Fina bilder Micke!
Tack för att du delar med dig!

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

hrk
Member

123 Posts

Posted - 2013/10/28 :  19:29:39  Show Profile  Visit hrk's Homepage Send hrk a Private Message  Reply
Kul med mässa igen och att framför allt att få chansen att lyssna till dom högtalarna (Wilson Duette) Perfekt Sense hade uppställda vilket var mitt huvudmål denna gång.Jag var där på söndagen vilket tydligen var bra för då lät det tydligen bättre än vad det gjorde på lördagen då dom hade en annan uppställning.Jag har tidigare vid dom tillfällena jag har lyssnat till Wilson inte riktigt blivit övertygad av deras förträfflighet men denna gången vart det annorlunda.Jag tyckte det lät riktigt bra och helt i min smak och med tanke på att det är ett par stativ högtalare som spelade i 75 kvm rum så tar jag av mig hatten för Wilson.Tycker dom har lyckats förträffligt med denna högtalaren.Sen ser jag många fler fördelar med denna högtalare än bara det ljudmässiga.

Kul också med en ny aktör i Stockholm som jag hoppas kommer finnas med en lång tid framöver!

Lyssnade även till Stylus som hade Wilson Alexia uppställda och vill inte ge mig på en större analys här eftersom jag hade behövt än mer tid till en riktigt vettig uppfattning.Men det jag hörde lät betydligt bättre än vid förra mässan och jag hoppas jag får fler tillfällen att lyssna till dom.

Ett annat rum jag tyckte lät bra var där dom körde Gato rakt igenom.

Representant för Respons högtalare i Sthlm
Go to Top of Page

MatsE
Member

622 Posts

Posted - 2013/10/28 :  22:32:10  Show Profile Send MatsE a Private Message  Reply
Fina bilder från Old School! Vad heter de stora högtalarna? Jag glömde fråga när jag var där. Grymt fin Thorens skivspelare.

"-Yes, to dance beneath the diamond sky with one hand waving free..." Robert Zimmerman
Go to Top of Page

Perfect Sense
Member

386 Posts

Posted - 2013/10/29 :  12:50:03  Show Profile  Visit Perfect Sense's Homepage Send Perfect Sense a Private Message  Reply
Hej,

Jag lämnar ett kort svar även här :)

Stort tack för det fina omdömet. Det värmer efter en intensiv helg! Det stämmer att vi gjorde en halvnelson efter lördagens erfarenheter, där ett besvärligt flutter-eko mellan långväggarna och självsvängande ventilationsgaller skapade tidsfel och oönskade förstärkningar i de övre registrena. Under lördagen provade vi att spela längs med rummet (ifrån kortsidan) istället, vilket gav en betydligt mer balanserad ljudbild. Under eftermiddagen spelade systemet så fint som det kan och ska!

Bilder och lite information om system och produkter under mässan hittar ni här:
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.234037463421106.1073741830.175376815953838&type=1.

Stort tack för en väldigt trevlig helg, massor av fin musik och många inspirerande samtal!

/Marcus | www.perfect-sense.se


Perfect sense
www.perfect-sense.se
Showroom i Stockholm | info@perfect-sense.se | 08 518 368 00 | Följ oss på Facebook

Edited by - Perfect Sense on 2013/10/29 13:47:43
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7701 Posts

Posted - 2013/10/29 :  20:03:28  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Vi tar 2 mindre och enklare rum, först ut är KEF och Rega



Rummet var litet och led av väldigt lång efterklang så slutresultatet blev därefter. Det är säkert bättre hemma hos de flesta.

Sedan var de Swan högtalare i ett minst sagt avskalat system som säkert går att förhandla in hos den mest kräsne partner.



Den lilla plippen i mitten är en bluetoth mottagare.

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Junepe
100.000-klubben

614 Posts

Posted - 2013/10/29 :  22:38:09  Show Profile  Visit Junepe's Homepage Send Junepe a Private Message  Reply
Tack för trevliga bra bilder!
Alltid gott att kunna få sig en bild över härligheten, särskilt när mässor går av stapeln i sådana här nordliga avkrokar ;)
((( Junepe )))

¿?¿ JUNEPE ¿?¿
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7701 Posts

Posted - 2013/10/30 :  18:40:17  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Jag inte på långa vägar färdig...

De här små krabaterna producerade bas på ett sätt som lurade ögat ordentligt. Alla modeller är aktiva.



Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7701 Posts

Posted - 2013/10/30 :  19:39:31  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Harbeth / Herron systemet spelade väldigt bra - som vanligt.



Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7701 Posts

Posted - 2013/10/31 :  18:27:39  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Vinylsvarvar fanns det många av på årets mässa. Här är en som va cool. Någon som vet mer om den?



Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7701 Posts

Posted - 2013/10/31 :  20:20:43  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
De här var helt okända för mig. Ganska coolt ögat i mitten.





Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Improved Audio
Member

316 Posts

Posted - 2013/10/31 :  20:36:30  Show Profile  Visit Improved Audio's Homepage Send Improved Audio a Private Message  Reply
Transrotor

IMPROVED XPO
Oberoende arrangör av hifi och musikevents
http://www.sweetspotevents.se
Go to Top of Page

Improved Audio
Member

316 Posts

Posted - 2013/10/31 :  20:38:03  Show Profile  Visit Improved Audio's Homepage Send Improved Audio a Private Message  Reply
Dansk och vrålläcker.

IMPROVED XPO
Oberoende arrangör av hifi och musikevents
http://www.sweetspotevents.se
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000