HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Bluffmail
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

bearwik
200.000-klubben

4289 Posts

Posted - 2013/11/14 :  18:39:04  Show Profile Send bearwik a Private Message  Reply
Fick det här meddelandet i skräpposten:
"God morgon,

Vi har märkt att din senaste betalning åtalades tva ganger på samma gång, och det är på grund av ett tekniskt fel.

När du bekräftar informationen på kortet, kommer vi att återbetala till ditt konto.

Sida återbetalning:

Klicka här
Tack!

Detta mail har skickats automatiskt. Snälla, inte svara, skulle din förfrågan inte verkställas.
Copyright Visa Europe 2013."

Det är ju ganska knackig svenska; "betalning åtalades" o s v men jag kan tänka mig att det är lätt att falla för om man är osäker. Mitt mailkonto är ju inte kopplat till mitt Visakort på något vis så det är lätt för mig att genomskåda.

Jävligt nöjd Tannoyägare!
Mer membranyta åt folket!
Min rigg: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=70066

Mey
Member

899 Posts

Posted - 2013/11/14 :  19:30:34  Show Profile Send Mey a Private Message  Reply
Dessa mail brukar vara automatiskt översatta, därav de underliga formuleringarna som gör det lättare att genomskåda skiten
Go to Top of Page

tomano58
Member

455 Posts

Posted - 2013/11/15 :  01:00:44  Show Profile Send tomano58 a Private Message  Reply
"Lätt att falla för..." Blir så arg! Det har skrivits spaltmeter efter spaltmeter om bluffmail i kvällstidningarna. Banker, kreditkortsföretag osv går aldrig ut med sån här information via mail. Ni får ursäkta mig men, i dagens informationssamhälle, den som går på sånt här får ta mig sjutton skylla sig själv. Är man det minsta tveksam, klicka inte, lyft telefonluren och kolla upp i stället.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000