HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Batteriproblem
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Io
Member

473 Posts

Posted - 2013/11/28 :  15:58:44  Show Profile Send Io a Private Message  Reply
Batterikraft

Jag har en liten buffertsteg som går på två 12-voltsbatterier. Jag har köpt dem på Biltema och kvaliteten är usel. Det pallar inte med mer än en tömning, sedan dör en cell eller två. Och jag får åka tillbaka med batteri och kvitto.

Vad ska jag köpa för batterier istället? Jag gillar batteridrift!

/O

  • Simply Black Magic & Cantus, Miyajima Shilabe, Stevens & Billington TX103, Audion Premiere 2

  • Pioneer 668, PC, Chord Qutest

  • Bladelius Saga MkII

  • Audion Silvernight MkII alt. Bladelius Mode

  • Tannoy Arden

  • Supra Sword & LoRad

RuneStone
Member

1961 Posts

Posted - 2013/11/28 :  16:13:22  Show Profile  Visit RuneStone's Homepage Send RuneStone a Private Message  Reply
e det gelebatterier? dom tål inte djupurladdningar. bäst är väl att ha en spänningsvakt som bryter när spänningen blir för låg

"syftet är som sagt att efterlikna ett transistorsteg.."
Go to Top of Page

elektronror
Member

390 Posts

Posted - 2013/11/28 :  19:00:00  Show Profile Send elektronror a Private Message  Reply
GEL batterier ska tåla djupurladdningar samt att den bara laddas ut 2% per månad eller något sånt. Använder själv ett sådant till min lilla förstärkare och det fungerar ypperligt.

Grace F9, Grace G-940, Kenwood KD-500, Yamaha CA-2010, Yamaha NS-1000M

Edited by - elektronror on 2013/11/28 19:52:28
Go to Top of Page

RuneStone
Member

1961 Posts

Posted - 2013/11/28 :  20:58:51  Show Profile  Visit RuneStone's Homepage Send RuneStone a Private Message  Reply
quote:

*Djupurladda inte batterierna då dom tar allvarlig skada av detta med förkortad livslängd som påföljd.



www.batteriexpressen.se/Skotselanvisningar.html br / " target="_blank"> br / www.batteriexpressen.se/Skotselanvisningar.html br /

"syftet är som sagt att efterlikna ett transistorsteg.."
Go to Top of Page

elektronror
Member

390 Posts

Posted - 2013/11/28 :  21:24:00  Show Profile Send elektronror a Private Message  Reply
När jag tittar på hemsidor som säljer GELbatteri så tål alla djupurladdningar men olika mycket. Alla verkar dock tåla det bättre än andra typer men man måste inte ladda ur det helt fullständigt. Det får ju gärna alltid vara 12v spänning.

Grace F9, Grace G-940, Kenwood KD-500, Yamaha CA-2010, Yamaha NS-1000M
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.11 sekunder. Snitz Forums 2000