HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Analog contra digital fotografering
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Rolf-san
Member

2137 Posts

Posted - 2013/12/18 :  16:03:07  Show Profile Send Rolf-san a Private Message  Reply
Hur många är det som idag fotar med film?
Jag köpte min första digitalkamera för cirka 15 år sedan. Och jag har inte tittat på så många bilder i datorn av dem senare. Har inte satt ihop några bildspel, inte ens sorterat ut skitbilder. Precis som om det är själva fotograferandet som blivit sysselsättningen. Och inte har jag hållit på med att snygga till bilderna i skuggorna eller högdagrarna. Nej, jag har aldrig kunnat ta till mig den digitala fototekniken. (Däremot inga problem med musiklyssningen.)

Innan dess fotade jag mycket i svart/vitt. Tillbringade mycket tid i mörkrummet på nätterna. Monterade foton i snygga passpartouter. Jag har kvar all min gamla utrustning, liksom grammofonen.

Så jag undrar: finns det några som sysslar med analog fotografering?

Jag fick inspiration från den här artikeln.
http://www.vt.se/kultur/?articleid=7224834

När elefanterna slåss, så trampas gräset ner.

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2013/12/18 :  16:08:07  Show Profile Send Vox a Private Message  Reply
Jag har en 17-årig dotter som fotar både analogt och digitalt. Han kanske är präglad av sin far då hon även köper vinylskivor.

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.08 sekunder. Snitz Forums 2000