HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Media spelare
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Lech
Member

1353 Posts

Posted - 2014/02/08 :  14:26:47  Show Profile Send Lech a Private Message  Reply
Det är dags för mig att entre digitaldogumänen.

Apparatvalet i "det här fallet" styrs av fysiska hårdvaru
dimensioner.

Valet föll på:
http://www.akkelisaudio.com/mediaspelare/ava-media-zara-premium.html

Gör jag bort mig ???

Lech

Analog,purist,fanatiker
Allt var inte bättre förr,men det mesta.

Lech
Member

1353 Posts

Posted - 2014/02/08 :  19:31:46  Show Profile Send Lech a Private Message  Reply
Tråden verkar inte bli någon hit.
Den passar nog inte på hifi-forum utan bättre på annat håll.

lech

Analog,purist,fanatiker
Allt var inte bättre förr,men det mesta.
Go to Top of Page

CH
Member

1474 Posts

Posted - 2014/02/08 :  19:36:39  Show Profile  Visit CH's Homepage Send CH a Private Message  Reply
Flytta den till rätt avdelning här så får du säkert svar. Wifi och flerkanal.
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2014/02/08 :  21:23:45  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message  Reply
Flyttad.

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.


Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7939 Posts

Posted - 2014/02/08 :  21:53:24  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message  Reply
Det kan vara så att det är du som pionjär som blir den som delar med sig av den erfarenhet du får av produkten till oss andra. Vi är intresserade.

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7364 Posts

Posted - 2014/02/08 :  21:57:24  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Instämmer med Björn-Ola. För egen del så dröjer det ännu ett tag innan jag tar det steg som du nu tagit Lech, så sådan här trådar är intressanta.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Zombie
Member

2502 Posts

Posted - 2014/02/10 :  16:04:28  Show Profile Send Zombie a Private Message  Reply
Rätt dyrt...23 lakan för en rippare?

Översätter gärna eng/ty/dan/nor/est-sv, sve/est-eng, men tar betalt...fast inte så mycket
Go to Top of Page

CAB
Semesterfirare

527 Posts

Posted - 2014/02/10 :  17:33:50  Show Profile Send CAB a Private Message  Reply
Enligt mig som måhända är ett par år yngre än farbror Lech är min kommentar , låter som en förträfflig produkt passar förträffligt i HiFi-riggen.
Den skulle passa perfekt mellan mina olika rörförstärkare, Tannoyer och vinylsvarv. Ett förträffligt komplement,
Det är riktigt kul det här med det nya ihop med Horn och rör, har aldrig hittat så mycker bra musik som när jag kopplade in dator och DAC, det hindrar ju inte att man köper sina fynd på Vinyl. Enda nackdelen är ju att man har aldrig köp så mycket vinyl som nu för en ny musikvärld har öppnat sig i och med de snabba sökfunktionerna.
Rör och Digitalt är ju ett lika bra konsert som äldre herre och yngre dam, det sätter fart på dödköttet.
Go to Top of Page

CAB
Semesterfirare

527 Posts

Posted - 2014/02/10 :  17:43:45  Show Profile Send CAB a Private Message  Reply
För att Lech ny inte skall få både kaffe och piller i vrångstrupen och inte missförstår bör jag kanske kommentera följande, jag tycker du har skaffat en förträfflig produkt.
Christian
Go to Top of Page

Johan4130
Member

469 Posts

Posted - 2014/02/10 :  17:53:35  Show Profile Send Johan4130 a Private Message  Reply
Verkar schysst.
Det är mycket pengar om man ser till funktionen men vad man ofta glömmer att räkna in i priset är mjukvaran med avseende på användarvänlighet.
Jag som är lite intresserad av dator- hård och mjukvara skulle säkert komma billigare undan men då måste man ju tycka att fipplandet är halva nöjet. Det finns dem som tycker det är roligare att bara luta sig tillbaka och njuta av musiken. ;)

Men nu till något viktigare:
När kommer den?
Får vi se bilder från uppackandet?
Vågar du lyfta på locket och fota insidan?
Vill gärna se bilder på det grafiska gränssnittet också, om du orkar och har lust.

Skoj!!

edit: Tänker du komprimera skivorna till Flac?
Jag röster på nej. Inte för att man hör särskilt stor skillnad om någon (enligt mig) men för nattsömnens skull. :)

Edited by - Johan4130 on 2014/02/10 17:56:16
Go to Top of Page

CAB
Semesterfirare

527 Posts

Posted - 2014/02/10 :  18:03:31  Show Profile Send CAB a Private Message  Reply
Johan4130: varför inte Flac?
Go to Top of Page

Johan4130
Member

469 Posts

Posted - 2014/02/10 :  18:19:37  Show Profile Send Johan4130 a Private Message  Reply
Jag är lätt manisk och får audiofila nervsammanbrott. Det skulle ju kunna vara skillnad på ljudet. ;)
Men denna tråd är inte till för att diskutera det, om inte trådskaparen initierar detta.

Edited by - Johan4130 on 2014/02/10 18:19:49
Go to Top of Page

CC
Member

3981 Posts

Posted - 2014/02/11 :  14:35:28  Show Profile Send CC a Private Message  Reply
Det måhända vara skillnad på ljudåtergivningen mellan FLAC å Wave (jag hör faktiskt skillnad när jag streamar från min server till min Squeezebox, vad det beror på det vet jag dock inte) men det är inga skillnader på antalet ettor och nollor om jag packar upp FLAC-filen till en wave-fil... Så utifrån ett lagringsperspektiv finns inget att förlora på att lagra som FLAC.

Det som väldigt många missar är dock att det är själva rippningen av skivan som är den känsliga biten (!) och som jag kan få audiofila nervsammanbrott på...

"I am not young enough to know everything"
- Oscar Wilde -

"Simplicity is the ultimate sophistication"
- Leonardo da Vinci -
Go to Top of Page

Gozzi
Klubbmästare i UA, 200.000-klubben

953 Posts

Posted - 2014/02/28 :  06:50:59  Show Profile Send Gozzi a Private Message  Reply
Är själv på jakt efter något liknande, går det att spela Wimp via denna produkt ?

[i][purple]
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.14 sekunder. Snitz Forums 2000