HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Diy-mässa 2014 i Skåne- bilder på sid 3
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 5

Bardis
Member

3343 Posts

Posted - 2014/04/16 :  10:46:21  Show Profile Send Bardis a Private Message  Reply
Tänkte släpa med lite prylar till komponentloppisen.
Det jag byggt om på senare tid är mitt lyssningsrum. Men det är lite svårt att ta med.

Modda allt som går att modda!
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2014/04/16 :  12:44:28  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Jag har en tanke att sparka igång mina Past Audio M3 och ta med men måsta slänga ihop ett försteg snabbt. Ett Black eller var det Blue Velvet??
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6793 Posts

Posted - 2014/04/17 :  09:49:32  Show Profile Send Bubbel a Private Message  Reply
Jag börjar undra var alla diyare är, jag vet att det finns många som bygger i södra Sverige som inte anmält sig.

Träffen är just till för dig att visa din kreativa sida och dela med dig av dina kunskaper med andra ord vi behöver fler saker att lyssna och titta på, anmäl dig nu!!!!!

Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

OlA-68
Starting Member

15 Posts

Posted - 2014/04/21 :  23:57:12  Show Profile Send OlA-68 a Private Message  Reply
Magnus...aka soundbrigade... tag kontakt med avr 7000 aka stefan Björklund. han vill ner och vill hakompanikörning från thn/vborg

Edited by - OlA-68 on 2014/04/21 23:58:06
Go to Top of Page

solhaga
100.000-klubben

2666 Posts

Posted - 2014/04/22 :  00:28:41  Show Profile  Visit solhaga's Homepage Send solhaga a Private Message  Reply
Publicerar mina tilltänkta spellistor i denna post (om det är ok för arrangörerna givetvis).
Varje spellista är tänkt för en sittning om 20-30 minuter.

Spellista 1:

1. Love's In Need Of Love Today (Stevie Wonder)	7:05
   Lågmält men ändå intensivt i alla 7 minuterna.
2. Diamonds on the Soles of her shoes (Paul Simon)	5:51
   Har väl alla hört, men har alla lyssnat?
3. You Haven#8217;t Done Nothin#8217; (Jen Chapin)	3:43
   Härligt brötande sax och intensiv ståbas ihop med Jens ensamma röst (ja, det är Harrys dotter)
4. Mr. Clean (Marcus Miller)	5:01
   Marcus visar hur man spelar elbas, precis när man tror att han är klar går han riktigt loss vid 3:00.


Spellista 2:


1. Moondance (Van Morrison)	4:34
   Här kommer Vans fraseringar och säregna röst fram, förhoppningsvis
2. Strange Fruit (feat. Raul Midon) (The Decoders)	4:06
   Ska, reggea? Många småljud att upptäcka.
3. This time (Jeanette Lindström)	6:01
   Favoritartist. Här trollas man bort en stund. Jeanette, ståbas, visp och xylofon
4. Fool's Paradise (Robben Ford)	5:37
   Här är det orgeln som förför. Och Robben på gitarr några minuter in.
5. Firefly (Joyce Cooling)	7:10
   Easy listening, javisst. Men inte långtråkigt en sekund av de sju minuterna.


Spellista 3:

1. Spanish Harlem (Rebecca Pidgeon)	3:35
   Naket med mycket rumsljud.
2. Evidence (Susan Tedeschi)	3:43
   Modern stökig blues från ena halvan av Tedeschi Trucks Band.
3. From Above - Viktoria Tolstoy (Viktoria Tolstoy)	4:23
   Viktoria och Lars Danielsson, magiskt.
4. What an Experience - Janelle Monae (Janelle Monae)	4:57
   Modern R&B
5. Yes or No (Brian Bromberg)	7:11
   Känns som fem sjuminuters solon, samtidigt!


Spellista 4:

1. Papa Was a Rolling Stone (The Temptations)	7:11
   Gammelsoul, även här lågmält men intensivt.
2. She Blinded Me With Science (Thomas Dolby)	4:53
   Dolby kanske inte har med hifi att göra, här en skön livespelning.
3. NOTHING TO LOSE (Claudio Filippini With Palle Danielsson And Olavi Louhivuori)	4:53
   Dags att drömma sig bort igen.
4. Better Without You (Rhian Benson)	3:24
   Soul, jazz och disco i ett. Hoppas att inte finns något som durrar med i rummet.
5. Keep on Loving You (Wilko Johnson, Roger Daltrey)	2:58
   Gubbarna lever än. Rogers röst och Wilkos gitarr!


Spellista 5:

1. The Cost Of Freedom (Marla Glen)	3:52
   Välbekant testspår typ rock/soul
2. Everybody's Carrying a Gun (Wilko Johnson, Roger Daltrey)	2:58
   Gubbarna vaknar till liv igen.
3. Walking On The Moon (The Yuri Honing Trio)	5:29
   Välbekant testspår typ jazz.
4. Jazz Variants (The O-Zone Percussion Group)	8:12
   Välbekant testspår med Pär Cushion och hans vänner.


Spellista 6, om nu någon är kvar då:

1. Swim (Madonna)	5:00
   Många ljud att urskilja trots en rejäl basgång.
2. Little Wing (Stevie Ray Vaughan)	6:49
   Kommer nerven fram?
3. Au Fur Et Ā Mesure_(Liane Foly) 	3:57
   Välbekant testspår typ franskt.[
4. Don't Give Up (Peter Gabriel)	5:55
   Rysarspår med Peter och Kate Bush


Sedan har jag en massa rena testspår listade. Men denna post är redan för lång...

PM:a mig gärna dina önskemål och/eller synpunkter. Jag ändrar gärna, hur skall jag annars få reda på stycken som kan visa på systemets svagheter och kunna göra förbättringar?
Om jag inte har önskat musikstycke så kanske du kan ta med dig cd eller usb (flac).
Vad det gäller till exempelvis klassiskt eller körsång har jag tyvärr inga referensramar.

Edit: Lagt till spellista 2, 3, 4, 5 och 6.

Medlemspresentation.
Senast lyssnat.
Instagram.

Edited by - solhaga on 2014/04/22 16:12:12
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2014/04/22 :  19:54:29  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
quote:
Magnus...aka soundbrigade... tag kontakt med avr 7000 aka stefan Björklund. han vill ner och vill hakompanikörning från thn/vborg

Jag lär då ha övertagit (köpt) jobbets gamla Caddy och tar mig ned för egen maskin.

Solhaga: får man ta med sig egen MUSIK, också??

Försöker lösa ett problem med en fjärrstyrd pot. Hur kopplar man in reläerna?? Fixar jag det åker min 5998A-amp med också.

Edited by - soundbrigade on 2014/04/22 19:56:11
Go to Top of Page

solhaga
100.000-klubben

2666 Posts

Posted - 2014/04/22 :  20:20:16  Show Profile  Visit solhaga's Homepage Send solhaga a Private Message  Reply
quote:
Solhaga: får man ta med sig egen MUSIK, också??

Listorna gäller förstås det jag tänkte spela på min anläggning, men
quote:
PM:a mig gärna dina önskemål och/eller synpunkter.


Medlemspresentation.
Senast lyssnat.
Instagram.
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6793 Posts

Posted - 2014/04/22 :  21:26:40  Show Profile Send Bubbel a Private Message  Reply
Solhaga du får göra vad du vill på dina grejor och plåga folk så mycket du vill .

Jag vet en som kommer och han kan säkert sitta där ett par timmar innan han tröttnar.

Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

Schack
Member

269 Posts

Posted - 2014/04/23 :  07:45:40  Show Profile Send Schack a Private Message  Reply
Hej!
Jag tar med mina små hemmabyggda 4" högtalare Picolino.
MVH
Kludden

Varför köpa något.när man kan bygga det själv.
Go to Top of Page

solhaga
100.000-klubben

2666 Posts

Posted - 2014/04/25 :  09:32:15  Show Profile  Visit solhaga's Homepage Send solhaga a Private Message  Reply
Åker via Skene - Varberg till Kristianstad.



Det finns plats för en till i bilen och jag kan behöva rökfritt resesällskap/reservförare.
Så jag kan plocka upp någon, dock senast i Varberg, något (litet) DIY-bygge kan nog klämmas in också.
Planerar dock att åka tillbaka på lördagskvällen.

PM:a vid intresse eller för närmare information.

Medlemspresentation.
Senast lyssnat.
Instagram.

Edited by - solhaga on 2014/04/25 16:34:11
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2014/04/25 :  16:57:25  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Jag tar med mig rörförstärkare, högtalare och spelare (CD alt DVD) samt till stöd för nationalismens offer i ett grannland en hel del rysk musik (och en skiva ukrainsk) jämte spansk, italiensk, iransk, marockansk och irländsk musik.

jag har idéer men känner mig djävligt sliten så jag vet inte vad det blir.
Go to Top of Page

Bardis
Member

3343 Posts

Posted - 2014/04/25 :  18:58:38  Show Profile Send Bardis a Private Message  Reply
Får man önska en skiva på svenska gjord av en holländare?

Modda allt som går att modda!
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2014/04/25 :  19:37:36  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Nä, men jag har Flamborough Head - holländska artister som sjunger på engelska.
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6793 Posts

Posted - 2014/04/25 :  20:59:56  Show Profile Send Bubbel a Private Message  Reply
quote:
Hej!
Jag tar med mina små hemmabyggda 4" högtalare Picolino.
MVH
Kludden


Absolut kan du det Schack.

Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

Gastone
Member

373 Posts

Posted - 2014/04/26 :  13:20:30  Show Profile  Visit Gastone's Homepage Send Gastone a Private Message  Reply
Om någon vill splitta bensinen med mig så har jag plats för 2-3 man(utan DIY-grejor)!

Avgår Skurup C 07.30 - 07.45, över stenberget Veberöd - Sjöbo - Hörby - Kristiansstad, med stop för rökpauser...

PM:a

/Anders
Bygger: Rök på balkongen..
Go to Top of Page

Xiro
Member

95 Posts

Posted - 2014/04/27 :  01:00:32  Show Profile Send Xiro a Private Message  Reply
Skoj detta! Äsk hos regeringen pågår , ser ut att lyckas bara jag kommer på något trevligt ställe i närheten att lämna familjen på under tiden jag besöker mässan.

Ps. När man läser att Soundbrigades musikprogram kommer att ha inslag från Marocko funderar man på om man t o m ska ta med regeringen, denna musik är säkerligen uppskattad av regeringen och även undertecknad

eoJeud!!!

Edited by - Xiro on 2014/04/27 01:06:16
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2014/04/27 :  08:21:54  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Marocko består av en skiva med ... NEEEEEEJ!!! två skivor. En med Cheb Mami och så dunderplattan med Cheika Rimitti med Fripp, Fleam med flera som kompar - Hur coolt som helst.

Har hittat ett buffertsteg som kan agera försteg - ska trixa ihop en lådda bara.
Go to Top of Page

Bardis
Member

3343 Posts

Posted - 2014/04/28 :  08:18:21  Show Profile Send Bardis a Private Message  Reply
Hur är det med parkeringsmöjligheter på Östra Boulevarden?

Modda allt som går att modda!
Go to Top of Page

solhaga
100.000-klubben

2666 Posts

Posted - 2014/04/28 :  11:34:00  Show Profile  Visit solhaga's Homepage Send solhaga a Private Message  Reply
Lokalen verkar vara i ett "stenhus", stämmer det?

Komer det att finnas akustikregleringsattiraljer där eller man släpar man lämpligtvis med sig det själv?

Medlemspresentation.
Senast lyssnat.
Instagram.

Edited by - solhaga on 2014/04/28 12:15:49
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6793 Posts

Posted - 2014/04/28 :  20:07:57  Show Profile Send Bubbel a Private Message  Reply
Jag har varit i klassrummen som vi kommer att vara i och de är redan väldigt "tysta" jag kan tänka mig att en matta skulle göra en del med reflexer från golvet. Det var inga eko av en handklapp men vem vet vad som händer om man flyttar bänkar och stolar. Jo ett stenhus är det väggarna år tjocka huset lär stå kvar efter att vi har varit där.

Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6793 Posts

Posted - 2014/04/28 :  20:18:34  Show Profile Send Bubbel a Private Message  Reply
quote:
Hur är det med parkeringsmöjligheter på Östra Boulevarden?


Nej, tyvärr finns det numera inga p-platser kvar på gatan som byggdes om till en bussled genom staden. Men det finns av p-platser nära så att det skall nog ändå finns plats till alla. Dock har de höjt priserna men de har även infört gratis P på vettigt gångavstånd.

Att tänka på är att ingången är på baksidan av huset och där finns även parkering mot avgift.

Om man kommer med tåg tar 10 min att gå dit i lugnt tempo.

Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.

Edited by - Bubbel on 2014/04/30 21:05:00
Go to Top of Page

solhaga
100.000-klubben

2666 Posts

Posted - 2014/04/28 :  23:44:37  Show Profile  Visit solhaga's Homepage Send solhaga a Private Message  Reply
quote:
Jag har varit i klassrummen som vi kommer att vara i och de är redan väldigt "tysta"


Gott, klassrum brukar ju ha något slags akustikbehandling.
Får se om jag får plats med något i bilen ändå.

Medlemspresentation.
Senast lyssnat.
Instagram.
Go to Top of Page

Schmutziger
Member

233 Posts

Posted - 2014/04/29 :  06:59:59  Show Profile Send Schmutziger a Private Message  Reply
Jag kommer att ha med mig en golvare o en liten topp tillsammans med fjonkens hittepå :)
Go to Top of Page

U1
Member

3319 Posts

Posted - 2014/04/30 :  09:24:15  Show Profile Send U1 a Private Message  Reply
Trist att jag inte har något att ta med, hoppas dock att listan fylls snart då det bara är ett par dagar kvar.

Var blir alla fina bygge som visas upp på forumet av?
Go to Top of Page

solhaga
100.000-klubben

2666 Posts

Posted - 2014/04/30 :  10:00:01  Show Profile  Visit solhaga's Homepage Send solhaga a Private Message  Reply
Köpte på mig en billig SPL-mätare.
Vore kul om någon kunde ha med sig en "riktig" eller eventuellt en kalibrator till träffen.
Det finns ju även appar, det kunde även vara intressant att se hur väl de står sig.

Se även denna tråden.

Om detta skulle visa sig fungera nöjaktigt, eller åtminstone med kända begränsningar, så skulle det nog vara ett lyft för många DIY:are att kunna mäta SPL, CD mm till ett överkomligt pris och enkelhet.

Medlemspresentation.
Senast lyssnat.
Instagram.

Edited by - solhaga on 2014/04/30 10:12:55
Go to Top of Page
Page: of 5 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000