HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 *radera*
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Silversurfaren
fd. headonist

1075 Posts

Posted - 2014/05/05 :  13:59:11  Show Profile  Visit Silversurfaren's Homepage Send Silversurfaren a Private Message
En del nya grejer på gång. Bland annat Denon elektronik. Även nya högtalare, men jag avslöjar inget än. Dom är verkligen ett unikum till utseende.

Jag kommer spara en del komponenter från den gamla stereon. Totem Model Signature One och Rega's Cursa3 försteg. Det är även nya monoblock på gång till Totem högisarna. Jag funderar på att bara köra vinyl på den här stereon - och CD på det andra.

Jag har ett nyvaknat intresse för CD & vinyl-samling. Det går att se lite vad jag har på gång här på Discogs: http://www.discogs.com/user/NilsTentacles/collection

Här kommer också en lista på komponenter jag har haft erfarenheter av tidigare:
Sennheiser HD202
Sennheiser HD477
Sennheiser HD600
Rega Ear
Meier-Audio Corda Arietta
Yamaha cheapo CD-player
Rega P2
Rega Planet 2000
Rega Saturn
Harmony Design DA9
Yamaha cheapo amplifier
Rega Mira 2000
Rega Maia3
Rega Cursa3
Quad 12L
Klipsch RF-82
Totem Model Signature One

Rega, Totem, Denon, Duevel, Klipsch, Quad, Meier-Audio, Beyerdynamic, Sennheiser, Harmony Design

Edited by - Silversurfaren on 2014/05/07 15:48:08

Silversurfaren
fd. headonist

1075 Posts

Posted - 2014/05/05 :  22:11:43  Show Profile  Visit Silversurfaren's Homepage Send Silversurfaren a Private Message
Detta kommer bli den nya stereon. Allt är beställt, väntar på leverans. Jag har gått igenom en del högtalare som ses som klassiker, Quad, Klipsch och Totem. Men nu är det Duevel som ska få ljuda.


Denon PMA-1520AE


Denon DCD-1520AE

Rega, Totem, Denon, Duevel, Klipsch, Quad, Meier-Audio, Beyerdynamic, Sennheiser, Harmony Design

Edited by - Silversurfaren on 2014/05/05 22:13:53
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2014/05/05 :  22:20:45  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message
Snyggt och säkerligen välljudande! Skulle själv kunna tänka mig nåt liknande i vardagsrummet, där det nu huserar en lillebror till din amp, 510AE

Vh Micke

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

Silversurfaren
fd. headonist

1075 Posts

Posted - 2014/05/06 :  13:42:44  Show Profile  Visit Silversurfaren's Homepage Send Silversurfaren a Private Message
Det kommer låta bra. Det är ju dyra saker.

Rega, Totem, Denon, Duevel, Klipsch, Quad, Meier-Audio, Beyerdynamic, Sennheiser, Harmony Design
Go to Top of Page

Silversurfaren
fd. headonist

1075 Posts

Posted - 2014/05/06 :  16:16:50  Show Profile  Visit Silversurfaren's Homepage Send Silversurfaren a Private Message
Hörlursriggen.... Meier-Audio elektronik (Corda Classic och StageDAC)... samt Beyerdynamic T1 lurar som stundtals kontrasterar med Sennheiser HD650.



Rega, Totem, Denon, Duevel, Klipsch, Quad, Meier-Audio, Beyerdynamic, Sennheiser, Harmony Design
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2014/05/12 :  15:16:23  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
"Silversurfaren"(fd. "Headonist") bad mig låsa den här för nu finns det en nystartad

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000