HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Samåka till GÖTEBORG LJUD & BILD 2014 fr Stockholm
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Ungeherr
Starting Member

4 Posts

Posted - 2014/09/13 :  15:02:06  Show Profile Send Ungeherr a Private Message  Reply
Är där någon som vill dela bil/bensinkostnad till Göteborg Ljud & Bild-mässan tidigt nästa lördagsmorgon? Jag tänker avgång kl 08 och hem dagen efter när mässan är slut eller när vi har tröttnat.

Det är både ensamt, kostsamt och mindre miljövänligt att åka själv, så jag hoppas där är någon stockholmare som är intresserad av att dela?

Tyvärr finns inga alternativ då jag har slutat lita på SJ plus att det är dyrt? Buss tar hela 6,5h och flyg blir dyrt när man räknar med taxi till och ifrån flygplatsen.

Jag har en Volvo V70 med dåligt ljudsystem så jag hoppas någon med en bättre bil hör av sig så resan blir en musikalisk njutning :)

Lite om mig: Jag är social, 30år och jobbar inom PR/marknadsföring för en större datortillverkare.

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8771 Posts

Posted - 2014/09/13 :  23:18:38  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
Det beror väl lite på. Jag har en förstaklassresa med SJ ToR bokad för 1200, men då bokade jag cirkus en månad innan. Det är väl i nivå med en typisk bränslekostnad om man åker själv och inte har en snåljåp.

Fast jag ska ju erkänna att jag kört sedan -06. Dock åkte jag tåg tillbaka förra gången, så i år blir första gången med tåg åt båda hållen. Fast jag var i G med tåg senast i våras, men då hade jag bokat efter vad som var billigt...

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7346 Posts

Posted - 2014/09/14 :  00:02:31  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Detta inlägget är INTE riktat mot dig Ungeherr som du säkert förstår då jag aldrig träffat dig utan det är bara mina egna upplevelser.

Jag är försöker att vara så generös som jag kan även om jag har begränsade ekonomiska resurser men jag har lärt mig läxan att man kan inte lita på folk, dvs. samåkning innebär inte alltid att alla är med att delar på kostnaderna i slutändan utan det finns folk som håller sig undan det om de kan pga tex att folk är för mesiga/snälla (jag) för att ställa någon mot väggen då sådant borde handla om vanligt folkvett. Så jag hoppar samåkning när det gäller längre sträckor numera (inte kul att bli utnyttjad) om jag inte känner personerna hyfsat/ganska väl och vet att de är ärliga människor då samåkningen är något för att alla ska spara pengar pga. olika anledningar och kanske tänka på miljön också.




Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Ungeherr
Starting Member

4 Posts

Posted - 2014/09/14 :  19:16:56  Show Profile Send Ungeherr a Private Message  Reply
Kan mycket väl stämma det du säger men det är en risk jag är villig att ta. Jag har fått vänta så många gånger på tåget senaste åren att jag har tröttnat på svenska järnvägen.

Hittar jag ingen att samåka med så blir det nog att jag väljer bus4you även om jag missar värdefulla timmar på mässan.
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2014/09/14 :  19:38:22  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message  Reply
Jag kommer att köra bil till Gbg.
Men jag åker redan på fredagen o så stannar jag nog till tisdagen.
Tänkte nämligen vara med på hummerpremiären
Men om någon vill göra mig sällskap i bilen på fredag så går det bra

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

Ungeherr
Starting Member

4 Posts

Posted - 2014/09/18 :  14:41:12  Show Profile Send Ungeherr a Private Message  Reply
Tack för erbjudandet Tobbe. Jag har haft turen att få skjuts av en trevlig säljare från en av Sveriges störst hifitidningar. Hemresan återstår, men då är tiden inte lika viktig så det blir troligtvis buss.
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2014/09/18 :  20:59:03  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message  Reply
Just nu så är jag hemma o förkyld, så det kanske inte blir någon tripp alls.
Men om jag åker så bur det hemresa på söndagen.


Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000