HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Jack Bruen - Jack Taylor Songs
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

MatsE
Member

623 Posts

Posted - 2014/09/27 :  13:48:04  Show Profile Send MatsE a Private Message  Reply

Jag gillar att läsa deckare och speciellt sådana där det finns kopplingar till musik och sådana finns det gott om.

En av mina favorit deckare är skrivna av Ken Bruen och handlar om en försupen irländsk före detta polis, Jack Taylor. Han arbetar som privat detektiv och har den lokala puben som kontor. Gillar man American noir med härlig dialog så är detta ett lästips.

Många musiktips får man i alla fall och jag sammanställde en spellista i Spotify. Någonstans i bakhuvudet får jag känslan om att jag skrivit om detta tidigare. Hur som helst Ni som spelar Spotify och gillar Americana, Irländskt och vanlig rock i allmänhet kan söka efter:

Ken Bruen - Jack Taylor Songs

Även om mkt är välkänt så kanske en och annan låt/artist fastnar...


"-Yes, to dance beneath the diamond sky with one hand waving free..." Robert Zimmerman
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.11 sekunder. Snitz Forums 2000