HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 DIY Alunda (Uppsala) 2014. 8 nov.
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Mickel-mackel
RödaTråden vinnare

4935 Posts

Posted - 2014/10/11 :  19:19:23  Show Profile Send Mickel-mackel a Private Message  Reply
Hej alla.
Jag har äntligen lyckats rådda ihop en DIY-mässa i Uppsala-området.
Förra året försökte jag förgäves få till en i Ångströmslabbet i Uppsala, men det gick om stöpet.

I år har jag försökt i Alunda där jag bor, 3 mil utanför Uppsala, och nu har vi totalt 5 rum i två intilliggande byggnader till vårt förfogande.

All info hittas i denna tråd på faktiskt:
http://www.faktiskt.se/phpBB3/viewtopic.php?f=3&t=59315

och lite initiala försök:
http://www.faktiskt.se/phpBB3/viewtopic.php?f=3&t=58428

Här (i den första länken) kan man, förutom finna allmän info, både ställa frågor och anmäla intresse som utställare.
Då det i praktiken är problematiskt att bli medlem snabbt på hififorum men faktiskt är öppet för direkt antagning så anser jag att det är på faktiskt som anmälan som utställare måste ske.
Det kan ju finnas någon som vill ställa ut som inte är medlem här ännu. :)

Jag ska försöka uppdatera denna tråd allteftersom.


Alla är naturligtvis väldigt välkomna som besökare den 8 nov. Jag hoppas på en bra mässa och stort deltagande. :)

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2014/10/11 :  22:24:24  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message  Reply
Trevligt

Ska kolla om jag kan den helgen o om jag har något kul som jag vill visa upp

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

Tomas J
fd _T_

1540 Posts

Posted - 2014/10/12 :  16:55:14  Show Profile Send Tomas J a Private Message  Reply
Jag kommer ju också, går under annat användarna på faktiskt.

Ett forum dör utan tillströmning av medlemmar, Agera!
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2014/10/12 :  17:27:10  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message  Reply
Någon som kör? Jag har lite komponenter jag gärna avyttrar.
Maila eller PMa isåfall.

Edit: från Stockholm, missade den lilla punkten.

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"

Edited by - vemsom on 2014/10/12 17:30:25
Go to Top of Page

nikwin
100.000-klubben

587 Posts

Posted - 2014/10/12 :  19:11:17  Show Profile Send nikwin a Private Message  Reply
Låter intressant måste kolla kalendern och boka dagen vad är det för tider som gäller.

//Niklas
Go to Top of Page

Wing Zero
400.000-klubben

1097 Posts

Posted - 2014/10/12 :  19:17:34  Show Profile Send Wing Zero a Private Message  Reply
Jag ska dit så e det någon från Eskilstunatrakten som vill hänga med så säg till. Samåka e ju lite bättre för oss som har en liten bit att köra.

Musik är livet
Go to Top of Page

Buggsson
Medlem i AÖ

1657 Posts

Posted - 2014/10/13 :  20:36:52  Show Profile Send Buggsson a Private Message  Reply
Jag är ledig. Någon mer från huvudstaden med omnejd som funderar på att ta sig dit? Samåka är väl aldrig fel? Bor på Värmdö.

J. Ullberg
Go to Top of Page

Kallelkpg
Member

392 Posts

Posted - 2014/10/13 :  21:01:38  Show Profile Send Kallelkpg a Private Message  Reply
Är sugen. Åker från Linköpingshållet ISF:)

en väldans massa grejer...
Go to Top of Page

Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben

7507 Posts

Posted - 2014/10/14 :  02:19:23  Show Profile Send Fuling a Private Message  Reply
Vore kul att ta sig dit. Tänker spontant på att ta med mina fronthögtalare från anläggningen i vardagsrummet (JBL-tolvor i basreflex och hemgjorda LeCleach diskanthorn) och driva dem med någon rörpyts samt komplettera med någon trevlig baslösning.

"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet"
Go to Top of Page

Mickel-mackel
RödaTråden vinnare

4935 Posts

Posted - 2014/10/14 :  21:51:37  Show Profile Send Mickel-mackel a Private Message  Reply
Ska jag fylla in dig i något rum?
Go to Top of Page

Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben

7507 Posts

Posted - 2014/10/16 :  20:07:08  Show Profile Send Fuling a Private Message  Reply
Vänta med det ett tag till, förhandlingar pågår med RuneStone om att göra lika som de senaste mässorna och ställa ut en anläggning ihopplockad av lite olika delar.

"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet"
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8771 Posts

Posted - 2014/10/19 :  22:46:04  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
Kul att du hittat en lokal och att det blir en DIY-sväng!

Själv kan jag inte bidra med något på DIY-fronten, men jag tror att jag kan komma förbi och ge okloka råd aktuellt datum.

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

Mickel-mackel
RödaTråden vinnare

4935 Posts

Posted - 2014/10/30 :  19:40:51  Show Profile Send Mickel-mackel a Private Message  Reply
Du är mycket välkommen ztenis.

Du är väl duktig fotograf, kan väl dokumentera tillställningen som ditt bidrag.

Hur går det uppe i dalabygden då, fuling?
Kommer ni fram till något?
Go to Top of Page

Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben

7507 Posts

Posted - 2014/10/30 :  21:08:44  Show Profile Send Fuling a Private Message  Reply
Eh, ja just det. Ska träffa Rune i morgon, ska se om vi kan diskutera fram ett beslut då.

"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet"
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2014/11/01 :  09:41:35  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message  Reply
Bump på frågan om någon kör till och från sthlm och har plats över i bilen.
PMa gärna :)

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben

7507 Posts

Posted - 2014/11/01 :  14:11:35  Show Profile Send Fuling a Private Message  Reply
Verkar inte som att Rune har tid så delegationen från Dalarna utgår tyvärr.

"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet"
Go to Top of Page

Mickel-mackel
RödaTråden vinnare

4935 Posts

Posted - 2014/11/02 :  07:53:32  Show Profile Send Mickel-mackel a Private Message  Reply
@Fuling, det var trist det.

Men vänta nu. "Rune har inte tid"! , så du har alltså själv tid. Då kommer du själv va? ;)
Go to Top of Page

Mickel-mackel
RödaTråden vinnare

4935 Posts

Posted - 2014/11/02 :  21:42:39  Show Profile Send Mickel-mackel a Private Message  Reply
Jag bör kanske påpeka lite tydligare att om någon hififorumist önskar delta i mässan så behöver du inte regga dig på faktiskt för detta.
Det går utmärkt att anmäla sitt intresse i denna tråd så för jag över informationen till anmälningstråden på faktiskt.
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8771 Posts

Posted - 2014/11/02 :  22:32:28  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
quote:
Du är mycket välkommen ztenis.

Du är väl duktig fotograf, kan väl dokumentera tillställningen som ditt bidrag.

Hur går det uppe i dalabygden då, fuling?
Kommer ni fram till något?


Jovisst, även om jag nog är lite ringrostig just på inomhusfotografering med blixt. Kruxet är väl mest att det lär dröja kanske 2-3 veckor (i bästa fall) innan jag kan fixa bilderna...

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

Mickel-mackel
RödaTråden vinnare

4935 Posts

Posted - 2014/11/05 :  16:57:32  Show Profile Send Mickel-mackel a Private Message  Reply
Jag har uppdaterat med lite bilder på lokalerna nu, i anmälningstråden.
http://www.faktiskt.se/phpBB3/viewtopic.php?f=3&t=59315
Hojta till här eller där om ni kommit på i sista stund något ni vill visa upp.
Kom ut ur garderoben nu.


Och fuling, kan vi inte få dig på andra tankar. Vad är en DIY-träff utan horn och rör egentligen ...
Go to Top of Page

Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben

7507 Posts

Posted - 2014/11/05 :  21:06:33  Show Profile Send Fuling a Private Message  Reply
Vi får se, hel omöjligt är det väl inte att det går att styra upp en tripp men räkna inte med det. I och med att Rune avböjde har jag inte ägnat någon energi alls åt att förbereda någonting att ställa ut.

Edit: OM jg nu tar mig dit, är det någon som har en aktiv sub att låna ut under utställningen? Behöver fylla ut upp till 60-70hz om jag tar med mina burkar med JBL-tolvor och LeCleachdiskanter.

"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet"

Edited by - Fuling on 2014/11/05 22:21:37
Go to Top of Page

Mickel-mackel
RödaTråden vinnare

4935 Posts

Posted - 2014/11/06 :  22:44:05  Show Profile Send Mickel-mackel a Private Message  Reply
Kolla in lite sista statusuppdateringarna.
http://www.faktiskt.se/phpBB3/viewtopic.php?f=3&t=59315&p=1700405#p1700405

Börjar vi ro ihop det?
Har jag kommit ihåg allt nu? Petter, Andren?, med erfarenhet av rodda sånt här evenemang.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000