HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Är det samma diskantband i G3i och G3Si?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8772 Posts

Posted - 2014/12/25 :  20:26:38  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
Jag har ett par högtalare som har Aurum Cantus G3i-diskanter (deras egen M-103). Genom min egen gigantiska klantighet så har nu ett diskantband gått åt pipsvängen.

Parts Express har diverse diskantband till Aurum Cantus, men till G3i finns det inget, vad jag lyckats se. Däremot så finns det till G3Si, som har samma storleksspecifikation och vikt på bandet enligt tillverkarens hemsida. Frågan är därför om någon vet om det är samma band i dessa två diskanter?

Vad sedan slutpriset blir med frakt och annat jox är väl en annan femma, men det hade ju varit bara att veta om fler har samma band... Att byta band ska inte vara så svårt, verkar det åtminstone som. I manualen till högtalarna står det också att banden är "field replaceable". Har någon mer en lokal idé är det förstås välkommet också. GoldenAge förefaller att döma av hemsidan ha avvecklat försäljningen, men de står fortfarande som återförsäljare i Sverige.

För närvarande är förvisso akustiken av den "sångförbättrande" typen, så krisen är väl måttlig. Dock har jag ändå lust att köra huvudet genom väggen; ibland blir man bara så trött på sig själv. Jaja, det låter ju i alla fall om mina små PSB ihop med grejerna som egentligen ska vara kopplade till golvarna... Är lådan fylld med lakan och handdukar tillräckligt dämpad för att använda som stativ tro?

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.14 sekunder. Snitz Forums 2000