HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Lånehajar på Hifimagasinet?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

manw
Member

445 Posts

Posted - 2014/12/26 :  11:35:18  Show Profile  Visit manw's Homepage Send manw a Private Message  Reply
Satte ut en annons på Hifimagasinet igår kväll, på en gammal MiniDisc-spelare

När jag tittade i min e-post i morse så hade jag direkt fått ett svar. Tyckte svaret var lite mysko, när man vare sig ställt några frågor om prylarna, och att man skulle kontakte henne.

Googlade och fann ett par olika annonssidor där hon lånar snabba pengar till privatpersoner för 2% per månad, vilket motsvarar en årsränta på 27%! Kanske är de ute o letar efter folk som har dåligt om pengar i Juletid :-/

Då ger jag hellre bort prylarna än kommer i kontakt med lånehajar o deras torpeder...

/Mats, född nyfiken

peterh
Semesterfirare

1056 Posts

Posted - 2014/12/26 :  18:37:08  Show Profile Send peterh a Private Message  Reply
Och vilken mailadress angav hon ?

Du kan ju publicera delar av svaret så kan det kanske medverka
till att ingen mer blir lurad.
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21992 Posts

Posted - 2014/12/31 :  11:47:23  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Ja vad skall man säga, det verkar gå att göra business på alla möjliga sätt.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

peterh
Semesterfirare

1056 Posts

Posted - 2014/12/31 :  12:56:22  Show Profile Send peterh a Private Message  Reply
man skall nog göra åtskillnad på att göra business och att ägna sig åt bedrägeri. Det är en avgrund mellan dessa.

Ärligt bedrivna affärer är till ömsesidigt gagn. Bedrägeri bedrivs i skuggorna, därför är det viktigt att publicera uppgifter om bedragares
identiteter och modus operandi, okuningheten är bedragarnas största
tillgång.

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000