HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Problem med min Imac
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

gcs
Member

5272 Posts

Posted - 2014/12/28 :  13:37:21  Show Profile Send gcs a Private Message  Reply
Jag gjorde bort mig igår när jag skulle stoppa in ett bildkort(SD) i slitsen vid sidan av bildskärmen. Det var bara det att det blev fel slits, den var för CD-skivor. Jag måste nu ta isär skärmen för att kunna få ut kortet. Datorn är en Imac och hur gör man då? Jag har själv en idé som säger att jag bör använda en sån där sugplopp till fönsterglas och speglar, men hur? Är det någon här som vet hur man gör på smartast sätt.

Micke.e
Member

241 Posts

Posted - 2014/12/28 :  14:47:13  Show Profile Send Micke.e a Private Message  Reply
Kolla på ifixit, de brukar ha bra guider :)
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2014/12/28 :  14:59:46  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Min egen iMac lyfter man enkelt bort glaset med ett par vanliga sugkoppar för t.ex. Badrumsattiraljer. Det sitter med magneter och är lätt att lyfta bort.
Vh Micke

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

gcs
Member

5272 Posts

Posted - 2014/12/28 :  18:27:23  Show Profile Send gcs a Private Message  Reply
Ja tack nu känner jag mig stärkt i att använda sugploppen från Biltema. Tack tack.
Go to Top of Page

sladdbarn
Member

2845 Posts

Posted - 2014/12/28 :  19:14:32  Show Profile Send sladdbarn a Private Message  Reply
Kolla videos på youtube.com!

Drömmer om bra ljud...
Go to Top of Page

coldcut
Member

747 Posts

Posted - 2015/01/03 :  18:41:29  Show Profile Send coldcut a Private Message  Reply
Dammsugare?
Alltså inte för att få ut skärmglaset, utan sd kortet...

Edit: Jag har vid ngt tillfälle tejpat en tom toarulle till dammsugarmunstycket, snörpt ihop den fria änden, och tejpat ett sugrör (den lite tjockare varianten) på toarullen. Sedan fhar jag plattat till sugröret lite och vips har man ngt som passar i springor..

-

Edited by - coldcut on 2015/01/04 01:30:42
Go to Top of Page

manlix
Member

306 Posts

Posted - 2015/01/18 :  19:06:53  Show Profile Send manlix a Private Message  Reply
En avlång styv plastfilmsbit med lite dubbelhäftande tejp eller nåt annat kletigt i änden? Förutsättning att du då ser minneskortet.

Gjorde så här när en parkeringsbiljett hade trillat ner mellan instrumentbrädan och vindrutan på bilen.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.09 sekunder. Snitz Forums 2000