HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Ljud från smart-TV
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

bearwik
200.000-klubben

4289 Posts

Posted - 2015/01/01 :  14:47:28  Show Profile Send bearwik a Private Message  Reply
Hej, jag har köpt en Toshiba smart-TV, jag har problem med att få ljud från TVn till stereon, det funkar inte från AV-utgången eller Spdif, samma kablar funkar utan problem från digitalboxen. Någon som har några bra tips?

Jävligt nöjd Tannoyägare!
Mer membranyta åt folket!
Min rigg: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=70066


AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2015/01/01 :  15:14:38  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Hur får di bilden från boxen till TV'n? (HDMI/Dvi/Component etc?)
Annars tror jag det blir lite 'RTFM'!
Kolla att Audio ut står som PCM också, både i box och tv'n.
Vh Micke

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

bearwik
200.000-klubben

4289 Posts

Posted - 2015/01/01 :  16:35:24  Show Profile Send bearwik a Private Message  Reply
Hdmi ut från tvn, PCM inställt på tvn, i manualen står väldigt lite.

Jävligt nöjd Tannoyägare!
Mer membranyta åt folket!
Min rigg: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=70066


Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2015/01/01 :  16:54:10  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Jag antar att du avser "Hdmi ut från boxen"?
Kan det vara så att du måste avaktivera det inbyggda ljudet i TV'n för att aktivera ut via SPDIF/RCA?
Vh Micke

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

manlix
Member

306 Posts

Posted - 2015/01/18 :  19:10:23  Show Profile Send manlix a Private Message  Reply
Du måste köra audio out från tvn till förstärkaren. Vanligtvis en optisk kabel. Man måste också välja att använda denna utgången för TV-ljudet.

Annars finns det något som heter "ARC - Audio Return Cable" och innebär att ljudet kan gå åt två håll i din HDMI-kabel. Alltså både till och från TV-n. Normalt stödjer endast en av HDMI-ingångarna detta och brukar vara märkt "HDMI ARC".

En förutsättning är då också att din förstärkare (eller vad som nu skall ta emot ljudet) också stödjer ARC.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000