Tobbe L och Bearwik var över med ett par Tannoy 3808 som vi monterade det var första gången jag hörde ett par Tannoy element det lät bra men det saknades lite bas i högtalarna vi använde ingen dämpning i lådorna.
Vi testade med Edison 12 slutsteg men det var lite för klent men vi upptäckte senare att vi hade kopplat plus minus fel på en högtalare men vi körde då med ett ClassD steg på 2x125watt basen blev lite bättre men inte perfekt.
Just nu har jag kopplat in ett par baslådor som hjälper till med dem lägre frekvenserna och då låter det riktigt bra.
Får se sen när jag får hem dem elementen som ska sitta i lådorna om det blir bättre bas med dem ett par HPD 385.
Fixa även till mitt LFA-150 slutsteg som saknade nätdel och har kopplat in det så ljudmässigt så låter det riktigt bra nu. Jag måste byta lite kondensatorer i det för dem håller på att ge upp.
Jag får tacka Tobbe L och bearwik för en trevlig kväll med mycket snack och musik.
Jag har ett par lister kvar som jag måste få på plats innan jag ska börja ytbehandla lådorna. borde bli klar denna vecka om jag hinner med.
Just nu sitter ett par 3809 som jag har fått låna av Tobbe L saknas lite bas i dem jag hoppas på dem element som jag har beställt har lite mer bas i sig ett par HPD 385.
Jag har kopplat in mina baslådor så det låter riktig bra nu.
Pris ja allt är till salu till rätt pris men dem här är dyra. Ett par högtalare brukar man kunna slå ihop på ett par dagar/veckor. Med dem här har jag hållit på i över ett halv år och dem är inte klara än.
Håller på att test vaxa en liten test bit. Så här ser det ut nu efter två strykningar och rentorkade. Dem ska slipas med stål ull 0000 om 12 timmar det blir nog imorgon bitti.
Jag kör Herdins Oljevax som jag har blivit rekommenderad av det lokala snickeriet att använda det ska vara lätt att lägga på behöver inte så mycket arbete för det ska bli bra.