HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Personlig HiFi
 OPPO HA-1 Tips
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

rambler
Member

93 Posts

Posted - 2015/02/09 :  21:09:27  Show Profile Send rambler a Private Message  Reply
Tjena!
Tänkte höra om det är någon som har lyssnat på Oppon.
Tänker eventuellt att byta till en sådan.
Spelar just nu på en Musical Fidelity M1 HPA.
Mina lurar är ett par sennheiser HD700

Kilgore
Member

1579 Posts

Posted - 2015/02/10 :  08:03:08  Show Profile Send Kilgore a Private Message  Reply
Har tyvärr bara hört den på mässor tillsammans med Oppos egna PM1 o PM2, och då har det iofs varit bästa förutsättningarna i stökiga demorum, men den gjorde inte bort sig. Hur den låter med HD700 vet jag inte. Sennheisers egna 600 och 800-stärkare har jag lyssnat på tillsammans med HD800, det lät kanon, men de är ju lite dyrare än Oppon, och Oppon har ju fler funktioner och bättre DAC-del.

"I love the smell of fresh napalm in the morning"
/Lieutenant Colonel Bill Kilgore
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7702 Posts

Posted - 2015/02/10 :  08:47:04  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Samma här, hörde den på mässan nu i helgen tillsammans med Oppos lurar och det lät väldigt bra.

Den är ju snygg också och kändes rejäl.

Jag valde mellan den men valde Grace 920 för att lådan passade mig bättre och att analogdelen verkade mer kraftfull och därmed mer framtidssäker (man vet aldrig vad man får för sig att köpa om något år). Andra bra alternativ är Benchmark.

Jag tror att skillnaderna är mycket små ljudmässigt så kanske är det mer vilka funktioner man vill ha nu och i framtiden som skall styra.

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000