HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Hornresp kan simma Unityhorn!
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2015/02/17 :  11:09:54  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply


Jippiiiii!!!!!

Joda
fd. David_Web, Klubbmästare, Svavel

1407 Posts

Posted - 2015/02/17 :  17:30:44  Show Profile Send Joda a Private Message  Reply
Oooooooooooooo

Is that him?
That's the buffet table.
Well, how can we be sure unless we question it?

The D just stands for digital. The amp turns itself on and off between notes to save power.
Yeah! I love reading, and my head isn't even close to the shape of an egg!
It's more the shape of an apple, or maybe an orange, but a BIG orange, more like a grapefruit really...

Är klubbmästare i SVAVEL.
Go to Top of Page

more10
Member

2112 Posts

Posted - 2015/02/17 :  19:15:03  Show Profile Send more10 a Private Message  Reply
Nya Hornresp kan också göra (men inte simulera) hornadaptrar. Man anger ingångsvinkel, ingångsdiameter, utgångsvinkel och utgångsdiameter. Jag fick credit för att ha väckt frågan, men han använde inte min algoritm. Jag har inte kollat så noga hur han har gjort, men det fanns ett önskemål om att även derivatan på vinklarna skulle kunna anges, vilket kanske är lite överkurs.

Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet
Go to Top of Page

RuneStone
Member

1961 Posts

Posted - 2015/02/17 :  21:04:30  Show Profile  Visit RuneStone's Homepage Send RuneStone a Private Message  Reply
åååh.. spännande.. har suttit å funderat mycket på synergy ett tag nu..

"syftet är som sagt att efterlikna ett transistorsteg.."
Go to Top of Page

FForsman
100.000-klubben

2592 Posts

Posted - 2015/02/17 :  23:45:08  Show Profile  Visit FForsman's Homepage Send FForsman a Private Message  Reply

Ett forum blir till det som medlemmarna bidrar med. Skriv!

Go to Top of Page

sladdbarn
Member

2845 Posts

Posted - 2015/02/18 :  09:19:04  Show Profile Send sladdbarn a Private Message  Reply
Coolt, väntar med spänning på de första simmarna!

Edit: jag sätter en enkel guide på önskelistan...

Drömmer om bra ljud...

Edited by - sladdbarn on 2015/02/19 15:17:48
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2015/02/19 :  15:59:19  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Jag väntar oxå på nån simma man kan kopiera och lära sig av.
Jag tycker mig vara flyhänt med Hornresp-fu, men detta går jag tyvärr bet på än så länge.
Det bara krånglar. Alla horn-parametrana bara försvinner så fort jag knappar in OD1.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000