HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Är inte han en forum medlem ?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

FBK
700.000-klubben

7381 Posts

Posted - 2015/02/18 :  21:39:37  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20335183.ab
Vad är det för fel på det här landet ?

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.

leffee
Member of Nerikes Audiofiler

465 Posts

Posted - 2015/02/18 :  21:49:36  Show Profile Send leffee a Private Message  Reply
Det är Svejk.Tycker dom kan prova att betala med ett kreditkort utan armar.
Go to Top of Page

wennerhulken
Member

113 Posts

Posted - 2015/02/18 :  21:49:47  Show Profile Send wennerhulken a Private Message  Reply
Byråkraterna är vad som är fel. Sådana här historier vimlar de av. Men byråkraterna vägra att tänka själva. De kan inte se regler som vägledande, de måste tolka dem absolut bokstavligt. Oavsett hur konsekvenserna blir.

Ingen kedja är starkare än sin svagaste länk.
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7381 Posts

Posted - 2015/02/18 :  21:52:26  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Bra att det lyfts fram i media, på dem bara. (säger jag)

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

MatsT
100.000-klubben

2457 Posts

Posted - 2015/02/19 :  07:35:51  Show Profile Send MatsT a Private Message  Reply
Ingen tjänar på att dra in Svejks parkeringstillstånd, verkar idiotiskt!

Hoppas det löser sig.
Go to Top of Page

pix
200.000-klubben

4227 Posts

Posted - 2015/02/19 :  07:43:49  Show Profile Send pix a Private Message  Reply
Tyvärr så saknar byråkrater vanligt sunt bondförnuft.
Om de lyfte sina stora arslen från stolen, släppte taget om skrivbordet och gav sig ut i verkligheten, så skulle de upptäcka ett och annat
Jag hoppas det finns en lösning Svejk!
/Pix

"The total harmonic distortion is not a measure of the degree of distastefulness to the listener and it is recommended that its use should be discontinued", Radiotron 3rd edition.
Go to Top of Page

maal
Member

830 Posts

Posted - 2015/02/19 :  08:26:51  Show Profile Send maal a Private Message  Reply
Jag jobbar sen många år tillbaka i statlig tjänst där jag dagligen möter människor som av en eller annan orsak känner sig orättvist behandlade av systemet. Min uppfattning är att det i dom allra flesta fall finns en logik och en sund motivering till varför vissa av dom människorna får ta del av negativa beslut. I slutänden så är det till personens fördel trots allt. Att stärka förmågan att skapa ett bra liv och att det även ofta finns skäl som grundar sig i säkerhetsmässiga orsaker. Kortfattat så är min erfarenhet och uppfattning att systemet i på lång sikt gynnar den enskilde, att personen i fråga ska få leva ett normalt liv.

När jag läser artikeln i Aftonbladet så blir jag minst sagt ursinnig! Var finns logiken och det sunda?
I min värld så handlar det om att få leva ett värdigt liv och att samhället ska vara med och bidra. Det ska vara utifrån personens förutsättningar och egen drivkraft och vilja.
I det här fallet så har min personliga uppfattning grusas rejält!
Stå på dig Svejk!

DIY och rör.
Go to Top of Page

Beat
Member

1505 Posts

Posted - 2015/02/19 :  08:26:51  Show Profile  Visit Beat's Homepage Send Beat a Private Message  Reply
Usch - det ær før dumt. Och utredaren gømmer sig bakom sekretessmøjligheten.

Du når oss på Lazy Boy hær:

sales@lazyboyaudio.no

https://www.facebook.com/lazyboyaudio/

http://www.lazyboyaudio.no/
Go to Top of Page

Revoxarn
Klubbmästare, Nerikes Audiofiler

806 Posts

Posted - 2015/02/19 :  09:48:37  Show Profile Send Revoxarn a Private Message  Reply
Stå på dig Svejk, vi är många som håller på dig. Jag tror inte att kommunen säger nej efter denna massiva folkstorm.
MVH Revoxarn.

Revoxarn
Klubbmästare för N.A - skicka PM för mer info/medlemskap.
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22009 Posts

Posted - 2015/02/19 :  20:00:28  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Ja det där är ju inte OK. Det är bra att det lyfts fram så att de får en chans att ändra beslutet.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.11 sekunder. Snitz Forums 2000