Author |
Topic  |
|
FBK
700.000-klubben

7381 Posts |
|
leffee
Member of Nerikes Audiofiler

465 Posts |
Posted - 2015/02/18 : 21:49:36
|
Det är Svejk.Tycker dom kan prova att betala med ett kreditkort utan armar. |
 |
|
wennerhulken
Member

113 Posts |
Posted - 2015/02/18 : 21:49:47
|
Byråkraterna är vad som är fel. Sådana här historier vimlar de av. Men byråkraterna vägra att tänka själva. De kan inte se regler som vägledande, de måste tolka dem absolut bokstavligt. Oavsett hur konsekvenserna blir. |
Ingen kedja är starkare än sin svagaste länk. |
 |
|
FBK
700.000-klubben

7381 Posts |
Posted - 2015/02/18 : 21:52:26
|
Bra att det lyfts fram i media, på dem bara. (säger jag ) |
Lever på samhällets botten. Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland. |
 |
|
MatsT
100.000-klubben

2457 Posts |
Posted - 2015/02/19 : 07:35:51
|
Ingen tjänar på att dra in Svejks parkeringstillstånd, verkar idiotiskt!
Hoppas det löser sig. |
 |
|
pix
200.000-klubben

4227 Posts |
Posted - 2015/02/19 : 07:43:49
|
Tyvärr så saknar byråkrater vanligt sunt bondförnuft. Om de lyfte sina stora arslen från stolen, släppte taget om skrivbordet och gav sig ut i verkligheten, så skulle de upptäcka ett och annat  Jag hoppas det finns en lösning Svejk! /Pix
|
"The total harmonic distortion is not a measure of the degree of distastefulness to the listener and it is recommended that its use should be discontinued", Radiotron 3rd edition. |
 |
|
maal
Member

830 Posts |
Posted - 2015/02/19 : 08:26:51
|
Jag jobbar sen många år tillbaka i statlig tjänst där jag dagligen möter människor som av en eller annan orsak känner sig orättvist behandlade av systemet. Min uppfattning är att det i dom allra flesta fall finns en logik och en sund motivering till varför vissa av dom människorna får ta del av negativa beslut. I slutänden så är det till personens fördel trots allt. Att stärka förmågan att skapa ett bra liv och att det även ofta finns skäl som grundar sig i säkerhetsmässiga orsaker. Kortfattat så är min erfarenhet och uppfattning att systemet i på lång sikt gynnar den enskilde, att personen i fråga ska få leva ett normalt liv.
När jag läser artikeln i Aftonbladet så blir jag minst sagt ursinnig! Var finns logiken och det sunda? I min värld så handlar det om att få leva ett värdigt liv och att samhället ska vara med och bidra. Det ska vara utifrån personens förutsättningar och egen drivkraft och vilja. I det här fallet så har min personliga uppfattning grusas rejält!  Stå på dig Svejk! |
DIY och rör. |
 |
|
Beat
Member

1505 Posts |
|
Revoxarn
Klubbmästare, Nerikes Audiofiler

806 Posts |
Posted - 2015/02/19 : 09:48:37
|
Stå på dig Svejk, vi är många som håller på dig. Jag tror inte att kommunen säger nej efter denna massiva folkstorm. MVH Revoxarn. |
Revoxarn Klubbmästare för N.A - skicka PM för mer info/medlemskap.
|
 |
|
Pac
200.000-klubben

22009 Posts |
Posted - 2015/02/19 : 20:00:28
|
Ja det där är ju inte OK. Det är bra att det lyfts fram så att de får en chans att ändra beslutet.
|
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
|
 |
|
|
Topic  |
|