HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Hårdvara, recensioner
 Vintage Spendor SA1
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

grobb
Starting Member

1 Posts

Posted - 2015/02/21 :  14:25:35  Show Profile Send grobb a Private Message  Reply
Hej,
Är det någon som har erfarenhet av de Klassiska Spendor SA1 från 70-talet?
Har ett par själv som låter helt grymt bra.. Har varit och lyssnat runt på de nya SA1 och även D1 men tycker att de äldre låter mycket varmare och mer dynamiskt. Kör Yamaha CA 810 som försteg och Quad 405 som slutsteg.

Snutten
200.000-klubben

3452 Posts

Posted - 2015/03/01 :  12:38:01  Show Profile Send Snutten a Private Message  Reply
Lyssnade nyligen på D7:an, var lite imponerad med tanke på storlek osv. Kan tänka mig att D1 låter liknande men utan samma botten. D7 vad dynamisk och välbalanserad med fin soundstage, ganska nätta också och verkar hyffsat lättplacerade.
Go to Top of Page

Snutten
200.000-klubben

3452 Posts

Posted - 2016/04/02 :  20:36:24  Show Profile Send Snutten a Private Message  Reply
Jag äger numera Spendor D7 som funkar fint hos mig.
Go to Top of Page

Leif B
Member

1491 Posts

Posted - 2016/05/15 :  18:25:11  Show Profile Send Leif B a Private Message  Reply
Vadkul att du har dessa klassiker.
Jag stötte på dom första gången i en skivaffär i slutet av 70-talet och minnet sitter kvar ännu. De lät fantastiskt. Frågade till och med innehavaren om han ville sälja dom.
Han ville dock ha ett alltför högt pris så det blev inget av det.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000