HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Bokstäver och symboler på panelen ?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

time
Harry-vinnare 2004

2637 Posts

Posted - 2015/04/13 :  13:49:58  Show Profile Send time a Private Message  Reply
Tänkte försöka göra en mer proffsig panel utan att använda gnuggisar, någon som har tips ? Ytan är grålackad stålplåt.
Har hört att det ska finnas något man skriver ut men vill inte ha någon hel folie över hela alltet.
Kan tänka mig betala för det, screentryck kanske ?

Lämnat forumet

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2015/04/13 :  17:01:37  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Hitta någon som graverar. Kan kosta en liten slant. Jag vet att det finns folk som jobbar med laser inne på Elektronikforumet ...
Go to Top of Page

time
Harry-vinnare 2004

2637 Posts

Posted - 2015/04/13 :  17:42:45  Show Profile Send time a Private Message  Reply
Jag jobbar med laser själv men det funkar inte på målade ytor, laser går bäst på eloxering och rostfritt.
Jag har en kommunalgrå front i målad plåt, lite Tyskt...

Lämnat forumet
Go to Top of Page

pix
200.000-klubben

4149 Posts

Posted - 2015/04/13 :  17:42:54  Show Profile Send pix a Private Message  Reply
Jag vet ej om det funkar, men en ide är att skriva ut texten bakvänd på en laserskrivare. Sedan lägga den mot den rengjorda på plåten och värma rejält med strykjärn (eller något hetare)
Detta är ett (av många sätt) att överföra mönsterkort-layout vid tillverkning av kretskort.

Plåten slukar säkert värme, så ev. måste denna förvärmas med varmluftsblås el. dyl


"The total harmonic distortion is not a measure of the degree of distastefulness to the listener and it is recommended that its use should be discontinued", Radiotron 3rd edition.
Go to Top of Page

time
Harry-vinnare 2004

2637 Posts

Posted - 2015/04/13 :  19:44:52  Show Profile Send time a Private Message  Reply
Det gjorde jag på glasskivor när jag byggde nuvistorriaan, funkade bra men det måste vara absolut rent och jag misstänker att färgen kanske blir lite mysko om man börjar värma den ? ska nog prova

Lämnat forumet
Go to Top of Page

Joda
fd. David_Web, Klubbmästare, Svavel

1407 Posts

Posted - 2015/04/13 :  22:24:57  Show Profile Send Joda a Private Message  Reply
Lasra ut en mall och sprutmåla eller måla dit symbolerna.

Skulle det funka att lägga färgpulver och sedan värma med laser för att "härda" fast symbolerna?

Is that him?
That's the buffet table.
Well, how can we be sure unless we question it?

The D just stands for digital. The amp turns itself on and off between notes to save power.
Yeah! I love reading, and my head isn't even close to the shape of an egg!
It's more the shape of an apple, or maybe an orange, but a BIG orange, more like a grapefruit really...

Är klubbmästare i SVAVEL.
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2015/04/13 :  22:37:58  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message  Reply
Prata med någon firma som stylar bilar.
De kan skriva ut text så att du får "dekaler" utan att det är en hel folie, alltså bara bokstäverna.

Texten på båten är bara bokstäver utan film


Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

solhaga
100.000-klubben

2666 Posts

Posted - 2015/04/14 :  07:11:09  Show Profile  Visit solhaga's Homepage Send solhaga a Private Message  Reply
Silhouettemaskin?

Medlemspresentation.
Senast lyssnat.
Instagram.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000