HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Nuprime IDA-16?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

räven
Member

3652 Posts

Posted - 2015/05/19 :  18:57:50  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message
Letandet efter en bra "tv-anläggning" fortsätter!

Har läst lite gott om denna pjäs men den verkar svår att hitta i Stockholms området för provlyssning.
Är det nån på forumet som lyssnat till denna?
Nuprime är en avknoppning från Nuforce som ska vara lite mer highend.

http://www.nuprimeaudio.com/index.php/pages/pages-overview/integrated-amps/ida-16

ombud för Intelligent Sound

Edited by - räven on 2015/06/14 13:30:32

HerrD
200.000-klubben

1749 Posts

Posted - 2015/06/22 :  20:53:21  Show Profile Send HerrD a Private Message
Den här är nog inte heller så tokig:

http://www.nuprimeaudio.com/index.php/pages/pages-overview/integrated-amps/ida-8

lite mindre men ändå 100W i 8 ohm. 995 dollar vad det nu blir i Sverige, mycket sugen på att ha en som sommarförstärkare... Hoppas det kommer tester och mätningar på deras nya produkter snart.

The first principle is that you must not fool yourself and you are the easiest person to fool.

Richard P. Feynman
Go to Top of Page

räven
Member

3652 Posts

Posted - 2015/06/22 :  21:55:28  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message
Också intressant.
Väntar fortfarande på min IDA-16.

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

räven
Member

3652 Posts

Posted - 2015/07/24 :  19:35:59  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message
Äntligen på väg!
Med helt nytt innanmäte (senaste korten från Nuprime).
Kommer förmodligen på måndag.
Mycket nyfiken på ljudet!!

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

räven
Member

3652 Posts

Posted - 2015/07/31 :  18:00:09  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message
Har börjat smålyssna lite på denna pjäs.
Rent och snyggt, både utseende och ljud.
Återkommer.....

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

minoman
Member

129 Posts

Posted - 2015/07/31 :  22:12:12  Show Profile Send minoman a Private Message
Hej Räven,
har intresserat mig för denna så dina intryck är intressanta. En fråga dock som jag inte lyckats läsa mig till svaret. Den har en digital ut som jag hoppas även inkluderar A/D omvandling av den analoga signalen men misstänker att det bara är ett önsketänkande. Kan du bekräfta funktionaliteten?

Tack på förhand
mvh/micke

Avt race
Avt loqvere mellora silentio
Go to Top of Page

räven
Member

3652 Posts

Posted - 2015/08/01 :  18:35:32  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message
Ska undersöka saken men måste väl koppla på en dac då?
Ljudet är så välupplöst och befriat från distorsion att man sitter och byter spår och hör nya saker hela tiden.
Kraft och attack i massor.
Återkommer igen efter 1 vecka på sardinien.

ombud för Intelligent Sound

Edited by - räven on 2015/08/01 19:00:31
Go to Top of Page

räven
Member

3652 Posts

Posted - 2015/08/08 :  21:23:56  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message
Inte hemma än men här är en hint om vad det handlar om.
Separata delarna ska vara lite bättre men skillnaderna kan nog variera beroende på kablage och så.

http://www.sonicunity.com/blogs/news-1/39967937-nuprime-dac-10h-and-st-10-power-amplifier-review

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

räven
Member

3652 Posts

Posted - 2015/08/13 :  22:33:49  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message
Hej igen!
Har tyvärr inte testat den digitala utgången men kört förstärkaren i flera anläggningar och konstaterat att den är helt ok men inget för mig.
Behöver lite mer av allt förutom kraften som räcker till gott och väl.

Kommer att säljas vidare.

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.62 sekunder. Snitz Forums 2000