HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Korrekt klusterstorlek för flac av cd-kvalitet
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

more10
Member

2112 Posts

Posted - 2015/05/23 :  19:54:03  Show Profile Send more10 a Private Message  Reply
Jag har formaterat ett micro sdxc-kort till min Pono-spelare. Efter lite googlande kom jag fram till att overhead för ett kluster är 4 bytes. Med en medel filstorlek på 17 MB så är den optimala klusterstorleken 16 kB.

Med en klusterstorlek på 16 kB så går 0,01 % bort i overhead. Default klusterstorlek är 128 kB och ger en overhead på 0,3 %. Man spar 200 MB på ett 64 GB minne att gå ner till 16 kB kluster. Det är en lite CD, typiskt en LP från 70-talet.

Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2015/05/23 :  20:13:20  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply

Haha! Försökte berätta om denna monumentala nördighet för min sambo och dotter men de bara tittade snett på mig?!?!
Obs! Menar inget illa! Jag trycker på Gilla-knappen!

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

more10
Member

2112 Posts

Posted - 2015/05/23 :  22:29:35  Show Profile Send more10 a Private Message  Reply

Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7939 Posts

Posted - 2015/05/24 :  10:01:05  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message  Reply
Har du lust att skriva lite om din Pono-spelare här:
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=90312
Vi behöver lite mer input i den tråden.

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

more10
Member

2112 Posts

Posted - 2015/05/25 :  23:09:13  Show Profile Send more10 a Private Message  Reply
quote:
Försökte berätta om denna monumentala nördighet för min sambo och dotter men de bara tittade snett på mig?!?!
Obs! Menar inget illa! Jag trycker på Gilla-knappen!


Spela denna för dem nästa mello: https://showyou.com/v/v-116986391/why-programming-manuals-arent-on-audiobook :-)

Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000