HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 Hifi & Musik har testat Aqua La Voce S2 (DAC)...
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Perfect Sense
Member

387 Posts

Posted - 2015/06/16 :  11:04:40  Show Profile  Visit Perfect Sense's Homepage Send Perfect Sense a Private Message  Reply
Aqua La Voce är en italiensk D/A-omvandlare med hjärtat på det rätta stället.

Tidningen Hifi & Musik har i sitt grupptest (nr. 6/2015) givit Aqua La Voce högsta ljudmässiga betyg (9/10) i stark konkurrens, och rapporterar ibland annat om knäsvaghet som en direkt biverkning.

Vi har både testade La Voce samt storebror La Scala för demonstration och hemlån - välkommen!

Mer information och priser: http://www.perfect-sense.se/varumarken/aqua




Perfect sense
www.perfect-sense.se
Showroom i Stockholm | info@perfect-sense.se | 08 518 368 00 | Följ oss på Facebook

Edited by - Perfect Sense on 2015/06/16 11:05:48

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2015/06/25 :  20:12:05  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Den har ju en spännande formgivning, men användandet av hela påsen med typsnitt sänker den som en gråsten i slutändan... :/

Hur den låter har jag däremot inga synpynkter på!

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

Perfect Sense
Member

387 Posts

Posted - 2015/06/26 :  08:32:16  Show Profile  Visit Perfect Sense's Homepage Send Perfect Sense a Private Message  Reply
Jag anser (som gammal formgivare) att man tillämpat typografin på ett både tydliggörande och elegant sätt. Om man bortser ifrån logotypen så anar jag bara två typsnitt i kombination (en serif till ingångsväljaren och en sans serif i övrigt).

Ledsen för off topic alla icke-design-nördar ;)

Perfect sense
www.perfect-sense.se
Showroom i Stockholm | info@perfect-sense.se | 08 518 368 00 | Följ oss på Facebook
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2015/06/26 :  09:46:13  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Hmmm.. Ett uttryck av italiensk kreativitet kanske?
Och jo, det är en serif och resten sans, men att blanda VERSALER, gemener och CamelCase i ett flertal olika storlekar ger i alla fall mig ett rörigt och förvirrat intryck...
Nog sagt, den låter säkerligen mycket trevligt!

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

Perfect Sense
Member

387 Posts

Posted - 2015/06/26 :  10:52:49  Show Profile  Visit Perfect Sense's Homepage Send Perfect Sense a Private Message  Reply
Jag kan i viss mån hålla med dig som modernistisk purist ;)

De spelar fantastiskt fint.

Perfect sense
www.perfect-sense.se
Showroom i Stockholm | info@perfect-sense.se | 08 518 368 00 | Följ oss på Facebook
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000