HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Laga tank på Stiga 47s Turbo..
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

pix
200.000-klubben

4149 Posts

Posted - 2015/06/16 :  17:47:56  Show Profile Send pix a Private Message  Reply
Gräsklipparen går taskigt, och nu droppar eländet bensin också
Orsaken är antagligen att Stiga har valt att montera dragsnöret i samma plasthus som tanken, och efter några ryck så har det bildats en spricka i tankens delning.
Någon som lyckats täta en palst-tank och isf fall med vad?

"The total harmonic distortion is not a measure of the degree of distastefulness to the listener and it is recommended that its use should be discontinued", Radiotron 3rd edition.

Rolf-san
Member

2137 Posts

Posted - 2015/06/16 :  18:27:00  Show Profile Send Rolf-san a Private Message  Reply
Går den att montera bort?
I så fall skulle jag försöka med värme. (Naturligtvis skall den vara tömd och torr.) En liten gasolbrännare eller en stor rörmokarlödkolv. Den är antagligen gjord av termoplast, typ PP med mjukgörare.

När elefanterna slåss, så trampas gräset ner.
Go to Top of Page

bearwik
200.000-klubben

4289 Posts

Posted - 2015/06/16 :  19:56:26  Show Profile Send bearwik a Private Message  Reply
Om det är en liten spricka, kan det fungera med tanktätning, kolla med någon firma som säljer motorcykeldelar.

Jävligt nöjd Tannoyägare!
Mer membranyta åt folket!
Min rigg: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=70066


Go to Top of Page

tordnilsson
Member

383 Posts

Posted - 2015/06/16 :  21:06:37  Show Profile Send tordnilsson a Private Message  Reply
Har provat, gick inget vidare, läckte i alla fall...jag försökte att värma/smälta ihop plasten men som sagt det gick inte.
/ Tord
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2015/06/17 :  20:33:54  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message  Reply
Vad är det för motor?

Briggs& Stratton, eller Stigas egna GGP motor?

PG

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.


Go to Top of Page

Beat
Member

1505 Posts

Posted - 2015/06/17 :  22:39:16  Show Profile  Visit Beat's Homepage Send Beat a Private Message  Reply
Jag har limmat tanken på min gamla Klippo med cyanoakrylat några gånger. Var förvisso tvungen att göra om det nån gång per säsong men det gick i 4-5 år. Kunde inte hitta en utbytestank till den.

Du når oss på Lazy Boy hær:

sales@lazyboyaudio.no

https://www.facebook.com/lazyboyaudio/

http://www.lazyboyaudio.no/
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2015/06/17 :  22:47:18  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Det finns epoxi som är klassad för användning i kontakt med blyfri bensin... men jag vet inte hur man kommer åt den eller så.
Ni vet de där cisternrenoverarna som brukar hålla hus runt gamla bensinstationer? De använder glasfibermatta och sådan epoxi (på 200l-fat) för att säkra ytskiktet på gamla bränslecisterner invändigt..

Lyckas man hitta en måttligare mängd av samma smet borde det vara fullt möjligt att båd armera, försegla och förstärka tanken. Om de nu inte visar sig att epoxin käkar plasten i tanken då förstås...

VH Micke

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.17 sekunder. Snitz Forums 2000