HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Har hårddisken på min DVD bluray inspelare pajat.?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

poppen
Member

1570 Posts

Posted - 2015/07/14 :  18:49:43  Show Profile Send poppen a Private Message  Reply
Jag har en Blue Ray inspelare från LG
den är bara 1172 gammal men den beter sig lustigt,
man kan inte zappa mer en 3 steg bland de färdiginspelade filmerna samt att det gick inte programmera den idag. Den bara fastnar hela tiden. Den fryser fast,
Visserligen köptes den på rea för halva priset på en tokrea,
Har hårdisken krashat finns det ju inget att gör åt den. min dotter har använt den flitigt varje dag så den kan ju vara utsliten.
vad tror ni?
har ni själv råkat ut för det?
Dum som jag var köpte jag inte 5 års försäkring.

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2015/07/14 :  19:25:09  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Kan man formatera disken, eller det går kanske att byta ut den?

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

CC
Member

3981 Posts

Posted - 2015/07/15 :  08:35:14  Show Profile Send CC a Private Message  Reply
"Har hårdisken krashat finns det ju inget att gör åt den"
- Hårddisken som hårdvara kan du byta ut. Men som Johan frågade, kanske du kan formatera om den? Antingen om din spelare innehar den funktionen eller om du kan ta ut den å koppla till en dator? (dock måste du då veta vilket filsystem LG använder på den, annars kan de bli meckigt...)

"min dotter har använt den flitigt varje dag så den kan ju vara utsliten."
- De är byggda för att användas. Efter några år brukar de dock rasa. För eller senare. Förbrukningsvara.

Fast jag tycker det låter som något mjukvarufel med hänsyn till din beskrivning, bla "gick inte programmera den idag". Finns det några uppdateringar (ny "firmware"?) att göra på den? Alternativt är att "blåsa om" med befintlig mjukvara och "Fabriksåterställa". Kolla om det är möjligt i din spelare.

"I am not young enough to know everything"
- Oscar Wilde -

"Simplicity is the ultimate sophistication"
- Leonardo da Vinci -

Edited by - CC on 2015/07/15 08:36:45
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2015/07/15 :  12:01:44  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message  Reply
Låter den något? En trasig mekanisk hårddisk låter inte sällan med ett klickande ljud. Om den gör det så är den körd. Byt, hårddiskar är billiga och tyvärr en förbrukningsvara.

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"

Edited by - vemsom on 2015/07/15 12:50:33
Go to Top of Page

poppen
Member

1570 Posts

Posted - 2015/07/15 :  15:39:17  Show Profile Send poppen a Private Message  Reply
Den låter inte alls. kan vara systemfel i programmet till DVDn men den är ju fabriksinställd och virusar kommer ju inte in via tv sändningar.
men att man bara kan zappa i tre led och den fryser tyder på något knas.
Go to Top of Page

poppen
Member

1570 Posts

Posted - 2015/07/15 :  15:41:18  Show Profile Send poppen a Private Message  Reply
den är bara 1 1/2 år gammal
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2015/07/15 :  16:07:52  Show Profile Send Vox a Private Message  Reply
Har du försökt att reklamera den?

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

poppen
Member

1570 Posts

Posted - 2015/07/15 :  16:27:53  Show Profile Send poppen a Private Message  Reply
Grantin är ju bara ett år.
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2015/07/15 :  18:13:47  Show Profile Send Vox a Private Message  Reply
Har du kollat på kvittot? Vissa butiker erbjuder 2 års garanti.

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

poppen
Member

1570 Posts

Posted - 2015/07/26 :  09:32:54  Show Profile Send poppen a Private Message  Reply
den var 2 1/2 år tiden går fort med små barn. Man tappar bort minnet på när man inskaffade den - Den används flitigt varje dag.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000